Blog >> légszűrőház

>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2016-12-27

Nemrég észrevettem,hogy alacsonyabb lett a hűtővíz a kiegyenlítőtartályban.Eléggé bosszantott és reménykedtem,hogy csak valami vízcső vagy bilincs a ludas. Figyelgettem egy pár napig feltöltés után,hogy mennyire is nagy a baj és mennyi idő után milyen mértékben tűnik el.Arra lettem figyelmes,hogy hosszú út után semmi gond,viszont sok állasban/ éjszakázások után egy hét alatt megint lement a minimumra.Így hát nekiálltam feltárni mi lehet a hiba oka.Eleje felnyit benyúlok a hűtő jobb sarkához alulra, mintha ráéreztem volna,hogy ott a hiba. Hát tiszta fagyállós a hűtőalja a vízcső alatt viszont záraz volt,hát akkor kell egy hűtő.
Meg is rendeltem elsőre nem jót hoztak hozzá máshol voltak a hűtőcső csatlakozások.Délutánra jött egy másik na az már stimmelt mehet majd a csere.Közben bejött a karácsony így csak 27.én álltam neki.Megmondom őszintén sokkal rosszabbra számítottam mielőtt nekiálltam csinálni, még az első lököst sem kellett leszednem hozzá,igaz nincs sok hely semmihez de annyi pont van,hogy azon már meglehet oldani.Csak a dísz műanyagokat és a hűtőrácsot alul kellett levennem. A klímahűtőt lekötni a hűtőről,alulról a motorvédő burkolatot,lekötni a ventilátort a hűtőtől,fagyállót leengedni és jöhet a kereszttartó ami fogja az egészet.Az új be és mehet össze,persze közben eszembe jutott ha már így szétszedtem sokkal könnyebb lenne most kicserélnem a légszűrőházat amit még jó múltkor Sziszkóóó cartárstól hoztam el.Ott az volt a gond,hogy teljesen belerohadtak a csavarok és a légtömegmérőt lefogó menetes rész is eltörött a műanyag fülek szinték. Szervizkor úgy kókányoltam össze lemez fülekkel,hogy jó legyen,így hát azt is kicseréltem.A másik ház egy jó állapotú bontott,letakarítottam bezsíroztam a csavarokat mehet a helyére.Így az egész megvolt egy délelőtt alatt,légtelenítettem menetem vele egy próbakört had forduljon meg a víz rendesen még egy kicsit járattam a ventilátor is elindult.Így most minden rendben.

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-03-18

Vettem szűrőket. Mégiscsak nemrég van nálam a kocsi, aztán ki tudja, mikor voltak cserélve. A pollenszűrő inkább volt fekete, mint fehér, és még csak nem is jó irányba volt berakva (mert ugyebár rá van a légáram iránya rajzolva). A légszűrő is koszos volt már, a benzinszűrőbe meg ugye nem tudok belenézni :)
Az utóbbit persze szervíz cserélte, én nem fértem a kocsi alá, az első kettőt megoldottam. Pollenszűrőt szerszám nélkül, talán 2 perc a cseréje, a levegőszűrő már körülményesebb volt (nekem), mert a légszűrőház tetejét ha le akarom venni, akkor a szívócsövet le kell húznom róla, ami abszolút nem hajlik (a gyári nem tudom milyen, ez a cső tuti nem gyári). A légszűrőház tetejét 4 csavar fogja, amiknek a menete (egy fém tokban lévő menet) úgy volt beleragasztva a 4 lyukba. Persze mire összeraktam, már csak 3 csavar fogta, mert a ragasztás elengedett.
Néhány órával később kitaláltam (néhány cikk olvasgatása után), hogy kipucoltom a folytószelepet, mindkét oldalát és környékét is, ahol csak érem, mondván hogy mégiscsak 16 éves autó, biztos ujjnyi vastag por kívűl, olajlerakódás pedig belül. Hát le is bontottam mindent, amit kellett (légszűrőház teteje, szívócső, és a róla leágazó vékonyabb cső, ami a motorhoz megy). Igazából bilincsek fogtak mindent, egyedül a légszűrőház tetejét fogták csillag fejű csavarok. Szétszedtem, a folytószelep rendesen fénylett, olyan tiszta volt (volt értelme szopnom a bontással, majd összerakással), gondolom kipucolta az előző gazdája, de legalább láttam, hogy rendben van ez is, és a szűrőkről is le van a gond egy évig.
Persze a második összerakás után már azt a házat csak egy csavar fogja, bár van ilyen beakasztós része is neki, és a szűrő szélein is van vastag gumi, az csak tömít annyira, hogy ne szívjon a motor a szűrő mellett, de a meneteket vissza kellene ragasztanom (az új ház drága állítólag).

A légszűrőháznak már jó ideje egy füle sem ép (utolsó kép). Kettő letört egy pedig eltört. Bontottat egyrészt nem sikerült szerezni, másrészt le is tettem róla, mert annak az anyaga is valószínűleg már túl rideg és a rázkódástól széttörne hamarosan. Ezért magunk javítottuk meg.
Légszűrő is cserélve (294e km).

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-04-13

Nem gondtoltam hogy egy leselejtezett PC tápjának saválló háza ilyen jól fog jönni valamikor. :)
A légszűrőház felső támasztó karja már vásárláskor is le volt törve. Így a ház függőleges irányban azért nem volt stabil még a szívócsó bentlétekor sem. Mivel új az AFM ezért ezt minél előbb orvosolni akartam, nehogy a felesleges rázkódás esetleg kárt okozzon.
Nézegettem képeket erről a támasztó karról a neten valamint v.krisz cartárs is küldött a sajátjáról, így már tiszta volt, hogy hogyan is van ez a kitámasztás. Érdeklődtem bontókban is, de érthető módon csak házzal együtt adnák, azt se olcsón.. Így az SK megoldás mellett döntöttünk. :)
Nem egyszerű mondjuk felülről megoldani a jelöléseket ill. az odapróbálást (relék, vízcső), de sikerült végül kiszabni. Egy kicsit mondjuk még igazítani kell rajta valószínűleg, mert sztem kicsit túl feszes.

A kiszerelt és előkészített alakatrészeket, a motortér felső részének alkatrészeihez hasonlóan bevonatoltam.
A szemcseszórt részeket Tiszakorr rozsdagátló alapozóval alapoztam szórással 1 rétegben, majd Alvikorr zománccal bevontam szórással 2 rétegben.
A horganyzott alkatrészeket, kötőelemeket 95%-os tiszta horganyt tartalmazó akril gyanta kötőanyagú Hanno horgany spray-vel fújtam 3 rétegben.
1-2. kép - lefestett felszerelt légszűrőház tartó
3. kép - felszerelt letisztított és szilikonnal leápot légszűrőház
4. kép - lejavított motortartó bölcső
5. kép - lejavított kereszttartó
6-8. kép - lejavított klímahűtő
9. kép - lefújt szélvédő mosó folyadék tartály tartó
10-12. kép - felszerelt szélvédő mosó folyadék tartály tartó

Mivel leszedtem a lökhárítót ezért a felső rozsdás és festékhiányos szénacél elemekhez hasonlóan kiszereltem/előkészítettem a szóban forgó alkatrészeket:
1. fekete alaktrész:
- motortartó bölcső (1-5. kép)
- kereszttartó
- légszűrőház tartó
- klíma hűtő (6-7. kép)
2. horganyzott alaktrész:
- szélvédőmosó tartály tartó (2 db) (8-10. kép)
- kötőelemek
A bölcsőt, a kereszttartót és a klímahűtőt csak helyileg készítettem elő. A hibákat passziváltam, drótkeféztem és sűrített levegővel tisztítottam.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2012-03-26

Ma meguntam a rohadó sárvédő látványát, nekiálltam kicserélni. A múltkor Tatáról hoztam egy színhelyes hibátlan gyári darabot, apró felületi karcok, horzsolások vannak csak rajta, azon remélem egy polír segít majd.
Ráment a délutánom, de kicseréltem :-) A 2 évvel ezelőtti kasztnis munka összes hibáját "feltártam" és javítottam...közben kissé szidtam, mert 5 perces melókat spórolt el, nomeg néhány csavart... és a sárvédő alapozását, merthogy 2 év alatt nem kéne lerohadnia egy normálisan alapozott fényezett új elemnek akkor se ha u.gy.
Szépen megcsiszoltam a lökös tartó "létrákat" és lefújtam cink spray-vel. Ha már le volt bontva a balolodal, kicseréltem a légszűrőházat egy hibátlanra (szintén Tatáról hoztam), plusz kicseréltem egy-két csavart.
És vééégre! A gyári sárvédőt be tudtam úgy állítani, hogy az illesztési hézagok szép gyáriak, nem fér be az ujjam az elemek közé. Az első ajtó - sárvédő hézagot beállítottam, és minden a helyére került. A lökhárító is szépen követi a sárvédő ívét, és minden csavar betalált a helyére. Fele hiányzott, alul egyetlen 8-as csavar se fogta..
A ködlámpa is rosszul volt beépítve, azért volt 1 centis hézag előtte. Új csavarokkal ez is a helyére került. Még a dobbetétek is tök jól bementek a helyükre. MIvel rámsötétedett, a jobboldali dobbetét holnap kerül be. De most öröm van, nagyon masszívan egyben van most az eleje :-)))

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2011-12-03

A légszűrőház fedelét rögzítő fülekből 2 letört, ideje volt megjavítani.

Ma kicseréltettem a légszűrőházat (bontottat vettem), a két kézifékkötelet, és a bal első helyzetjelző izzó foglalatot. A régi légszűrőház fedele nem záródott teljesen, így fals levegőt szívott, és a légtömegmérőnek sem hiszem, hogy jót tett a dolog. Most érezhetően finomabban megy.
Az utasoldali légzsák hiba jelentkezett megint. Lehet, hogy legközelebb kiiktattatom azt a csatlakozót.
A bal első helyzetjelző izzó foglalatot kiszedtem a régi lámpabúrából, és berakattam.

Egy ideje bal oldalról hallani némi kattongó, körforgalomban (olyankor jobban megemelkedik az autó bal oldala) recsegő hangokat. Szóval a lengőkarok produkálják a hangokat. Később cseréltetem.

km.: 194.761

Kicseréltettem az alapjárati motort, mert a fordulat ingadozott üresben guruláskor, és kis gáznál hidegen fulladozott. A légtorokházat is kiszedték, kitakarították. Megnézettem a futóművet, azt mondták nincs gond, mégis kopog és nyöszörög. Nem baj, a hátsó stabilizátorrudat mindenképpen cseréltetem, mert a két évvel ezelőtti műszakin is mondták, hogy az kuka, plusz ugye még volt egy kocc is.
A kézifékkötelek is cserések. És ha már ott voltam, megnézettem a légszűrőházat is, mert valaki annyira gány módon rakta egyszer vissza, hogy a házat átfúrta, és úgy csavarozta a tetejét mellé... így most egy darab csavar fogja. Rendeltem egy bontottat, elvileg az holnap megjön, és be is rakatom, ahogy illik, plusz a kézifékköteleket is.
Az anyósülés légzsákját is megcsinálták, csatlakozó probléma volt.

km: 190.630