Tagok >> Kristyon >> Spider / GTV 916 >> Blog
- Típus:Spider / GTV 916
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1997
- Színe:Piros-fekete
Rendeltem 10db piros, és 10db sárga ledet, pótféklámpába a rizsszem izzók helyére. A pirosat tudtam, hogy jó, de kiváncsi voltam milyen a sárgával, végül is közelebb áll a hagyományos izzóhoz a színe, és a sárga nyert. 5. 6. képen balról 3db hagyományos, majd 2db sárga és 2db piros. A pirossal határozottabban pirosabb a színe a lámpának, de a sárgával eredetibb. A pótféklámpa érdekesen jött ki, a bal oldalon a tőcsavar jött ki a lámpatestből a jobb oldalon rendesen az anya tekeredett le. Eléggé oxidosak voltak az érintkezési felületek, ezt kontakt szprével kezeltem. A középső izzó már rendesen meg volt feketedve, valószínűleg már nem sokáig húzta volna. A ledek nem fértek be alapból a búra furataiba, ezt egy picit fel kellett bővíteni...








A középső hangszórót sikerült felújítatni, ma kaptam vissza. Mondjuk, hogy most bejáratós, de már így is nagyon jól szól.



Lényegesen nehezebben jött kifele, mint a 147, bármelyik szondája is. Könnyedén megmozdult, aztán csak lefordult róla a villáskulcs, és végül csőfogóval hajtottam ki. Az új némileg eltér kialakításban, remélem nem befolyásolja a helyes működést. Jó hosszú kanóca van, de azért sikerült eligazgatni, hogy a váltórudazat se sikálja. Check engine nem világított, de be volt tárolva a lambda hiba, a törlés után már nem jött vissza. Aztán a diag írt minden félét, Alsó határ, Dús, Szegény. Remélhetőleg más tennivaló nincsen vele, majd a későbbiekben még ránézek...










Úgy fest, legalább is remélem, hogy a 147 fázisérzékelőjének nem véletlenül volt másmilyen a stekkere is. A 147-én 5V-ot mértem, a spiderben, 12V-ot a jel vezetéken. Bár ekkorra már eldobta magát a spiderben a szenzor. Az újra meg nem mértem rá.
Kapott új gyertyákat is.
Elmentem vele próbakörre, cserébe jól megszivatott...
Enyhe emelkedőn álltam meg vele, és mikor indultam volna hazafelé, szépen be is indult, ahogy az a nagykönyvben írott, és mire bekötöttem volna magam, leállt. Próbáltam újraindítani, AC zúg (az hirtelen fel sem tűnt, hogy nem szörcsög) indítózok, röffen egyet, aztán leáll. A szintjelző szerint, üzemanyag még van benne (ki akartam használni belőle rendesen, mert kb. két éves benya van benne). Hirtelen a holtpont jeladóra gondoltam, mert nem láttam megmozdulni a fordulatszám márő mutatóját, ezért nem mertem legurulni vele az úttestre sem, hogy egyenesbe legyen. Apukámmal utánam hozattam a táblagépet, hibakódot olvasni (innen is nagy köszönet érte.) Hibának csak a fázisérzékelő volt bent, meg egy lambdaszonda hiba, a fázisérzékelő is csak azért, mert még nem töröltem a csere után. Ezek nem indolkolták, hogy nem indul, és diagnosztika alatt látszott, hogy van motorfordulat. Így le lett gurítva egyenesre az autó, és be is indult. A benzinkút tizenkét kilóméterre, simán kibírta addig, menet közben egy rövid időre felvillant a sárga lámpa is, de a kúthoz érve kialudt. 56L-t sikerült beletankolni. Szerintem egyáltalánn nem indokolt, hogy ebben az esetben az enyhe lejtőn ne legyen hajlandó elindulni, vagy ez ilyen, és nem szabad negyed alá engedni a mutatót.
Itthon még ránéztem a MES-el, lambda hiba jött vissza, ez stabilan 460,8mV-ra beállt, egyébként minden rendben.










Az óracsoportnál is volt némi hiányosság, pl. a fordulatszámmérő jobb oldala nem volt megvilágítva, és a km számláló sem. Ide a led túl erős volt így végül izzót kapott. a többi pontra ledet raktam. A fűtéskapcsolók is nagyon halványan voltak megvilágítva. ide is ledet kapott. Itt az izzók jók voltak, cak korábban letörhették a felfogatásokat, és nem voltak a helyükön, az egyik izzó meg teljesen fekete volt valami ragasztó anyagtól. A középkonzol órái is ledet kaptak, csak a víz forrásban izzóját hagytam meg. A szivargyújtó is ledet kapott. a lámpamagasság állítónál kb egy fél rizsszem izzó volt kiégve, ezt sima rizsszem izzóra cseréltem. Már egész jó az összkép...








Piritu blogjában találtam ezt a linket a szélrács beszerzéshez. Hetedikén adtam le a rendelést, és ma már meg is hozta a posta. Szerelés gyorsan megy, csak két lyukat kell fúrni. kicsit csavarozni, és kész... Visszapillantó tükörből tök jól átlátni rajta, tető nyitásnál és csukásnál sincs útban...








Már nem nagyon tudtam eldönteni, hogy esetleg még a váltó is morog ötödikben, vagy ez még mindíg csak a kipufogó hangja. Biztos ami tuti lecseréltem a váltó olajat.
Minden esetre ráfért. Csak kb.1.7L jó fekete olajat sikerült leengedni.
Úgy tűnik, csak a kipufogó hangját hallom, az a morgás ugyan úgy megmaradt...



Ma kaptam légszűrőházat kompletten tartókonzollal együtt, és egy hővédő pajzsot.
Tisztítás után neki is álltam beépíteni. A gyári pipa meg volt az autóban, így annak a rögzítéséről le volt a gond. Ítt azért kibukott, hogy nem teljesen ebbe való lehet, vagy az a pipa nem ebbe az autóba való, mert kisebb az átmérője, mint ami a gumicsővel érkezett. Mivel bilincsel némileg passzosra rá tudtam szorítani, így ez maradt bent, mert a másiknak meg le van törve a tató konzolja. Majd később az meg lesz javítva, és az kerül be. A légszűrő ház tetejét egyenlőre hosszabb ötös csavarokkal, és nagy alátétekkel huzattam össze. A gumi cső beépítéséről már csak akkor jutott eszembe, hogy képet nem csináltam, mikor már visszacsavaroztam a kerékjárati ívbe a dobbetétet. Valahogy nem volt kedvem visszabontani...
Még mindíg maradt némi érces hangja, főleg kigyorsításoknál, de sokkal élvezhetőbbé vált az utarás :)








A motortérben a nyomó csőnél észrevettem egy pici benzin szivárgást. Húztam egy kicsit a bilincsén, erre elkezdett szivárogni a visszatérő ágnál. Ezen már nem lehetett húzni. Vágtam le egy picit mind két cső végéből. Az újra rögzítés után már nem szivárgott, meg nem is kellett annyira meghúzni a bilincseket sem.




Azt fedeztem fel, hogy az EGR szelepet úgy sikerült valakinek kiiktatni, hogy hiányzik a vákumcsöve, pedig tudtommal, a benzineseknél elég hasznos dolog lehetne, ha működne...
Talán meg is találtam, hogy mit, mivel kell összekötni. Majd egy vákumcsövet be kell szerezni ide. Ideiglenesen egy vipoláncsövet raktam be...
A csattogós hidrotőke hang telejesn megszűnt, hideg motornál sem hallható, úgy tűnik a műtét sikerült :)




0
555
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Adok-veszek
- Spider
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Junior
- Stelvio
- 155
- Brera
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa reklám
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV