Blog >> lambda
Lényegesen nehezebben jött kifele, mint a 147, bármelyik szondája is. Könnyedén megmozdult, aztán csak lefordult róla a villáskulcs, és végül csőfogóval hajtottam ki. Az új némileg eltér kialakításban, remélem nem befolyásolja a helyes működést. Jó hosszú kanóca van, de azért sikerült eligazgatni, hogy a váltórudazat se sikálja. Check engine nem világított, de be volt tárolva a lambda hiba, a törlés után már nem jött vissza. Aztán a diag írt minden félét, Alsó határ, Dús, Szegény. Remélhetőleg más tennivaló nincsen vele, majd a későbbiekben még ránézek...
Valamivel több mint egy évet bírt, már megint eldobta magát.
Kicseréltem, megint újat kapott, nem gyári, de Bosch. Elvileg csak a stekker más rajta...
Most rendesen eldobta magát az elöl helyezkedő 2-es lambdaszonda. Próba kép csak felcseréltem a két szondát, igazolta is a dolgot. Kb. 6000Km ment. Reménykedtem benne, hogy csak a kötésnél van némi kontakt hiba, de sajnos nem. Visszaraktam a régiek közül azt amelyik még jó volt. Egyenlőre így marad.
Az egyik első lambda szonda elfáradt, és erre behisztizett. Már korábban volt tárolva lambda hiba, de most párosult check engine lápával, és sipolással. Első képen a kiolvasott hiba. Gyertyákat átnézve, kiderült, hogy a balos lambda dobta el magát, mert az egyes és négyes hengernél szép tiszták voltak, míg a kettes, hármas hengernél, fekete korommal voltak bevonva a gyertyák. A kettes képen már a lehuzott csatlakozóval produkált betárolt hiba. Hármas négyes képnél, diagnmosztika az új lambdákkal.
Nem gyári csatlakozóval, de Bosch szondát vettem. Így olyan, mintha az univerzális Bosch szondát vettem volna, csak majdnem fele annyi pénzért...
Egy szondát nem sok értelme lett volna cserélni, mert lehet hamarosan a másik is megadta volna magát, tekintettel, hogy eleve 160ezer kilómétterre vannak tervezve. Az autóban meg lassan 150ezer lesz.
A régi szondák nagyon könnyen kijöttek, pedig már rákészültem, hogy kell majd valami spéci kulcs, de egy sima 22-es villással megindultak.
Tervszerű karbantartás:
13 hónap és közel 14e km megtétele után a szokásosnál később lettek cserélve a szokásos dolgok:
- Motorolaj (FUCHS Titan GT1 5W-40)
- Olajszűrő (MANN HU6007X*AN)
- Levegőszűrő (MANN C18003)
- Pollenszűrő (VALEO 715533 aktívszén)
Check engine hibaüzenet (hibakód: 1 és 4-es henger gyújtáshiba):
Az előzmények már tavalyiak, amely a hibaüzeneten és hibakódon túl a motor érezhető és hallható egyenetlen járásán, a kocsiszekrényben is egyre erősebben érezhetően állandósult. Akkor a gyújtógyertyákat lecseréltük. Aztán egy cartárs jóvoltából kaptam egy használt Bosch gyári gyújtótrafó sort. Az egyenetlen járás ezzel is megmaradt, de a hibakódkiolvasás már csak a 4-es henger gyújtáshibáját mutatta. Ezúttal kapott bele egy harmadik trafósort. A gyújtáshiba megszűnt.
Cserélni kellett:
- Gyujtótrafó sor (Bosch 0 221 503 469)
+ szükséges lett még:
- Szívókönyök tömítés (Victor Reinz 71-38832-00)
Szegény keverék:
Fenti problémát folytatva az egyenetlen járás megmaradt, és a lamda szondák értékei szegény keverékre utaltak. Az eredeti gyári injektorok kiszerelésre kerültek, és kaptak ultrahangos és vegyi fürdős tisztítást.
A motor járása egyenletessé vált, a lamda értékek helyreálltak.
Első fék:
Az első fék felől fékezéskor fémes csattanó hang volt hallható mindkét oldalról, főleg ha előremenetből hátramenetre váltva fékeztem vagy fordítva, majd már folyamatos előre menetnél is egyre gyakoribbá vált. Úgy tűnik a féknyeregben van annyi kopás, hogy a fékbetétnek van egy kis mozgása. Egyelőre kapott egy feszítőrugót, most a jelenség majdnem megszűnt, a mentirány váltást követő első fékezéskor jelentkezik még.
Meglátjuk...
Első futómű:
Rövid ideje először balról, majd néhány hétre rá már jobb előlről is borzasztó nyöszörgés hallatszik az utastérben, ami odakint is hallható. Hidegben (~5 C fok alatt) nem hallható, felett keserves. Megállapították, hogy a tavaly márciusban cserélt első felső lengőkarok (RUVILLE 35/18/AH, 41/18/AH) kínlódnak. Szilikonspray sem segít. Egyelőre még csak a hang borzasztó és teszi a dolgát, de várhatóan már azt sem soká. Ilyet többet nem teszünk bele.
Munka:
motorolaj+szűrők csere; első fékek átvizsgálása, féknyergekbe feszítőrugó felhelyezése; első futómű átvizsgálása; hibakódkiolvasások; gyujtótrafósor cseréje (gyújtáshiba); injektorok ki- és beszerelése, ultrahangos és vegyi tisztítása (szegény keverék); szívókönyök tömítés cseréje; csomagtérfedél kábelköteg gumicső cseréje
Km óraállás: 135 889
Megint előjött a Lambda hiba. Csak most nem a kat. utáni hanem az az előtti egyik szonda.. Korosodik a kicsike, jönnek elő a korral járó bajok. :D Plusz a szerelőhöz menet elszállt a szervó szivattyú. Talán jövő héten kész lesz. Mindenből gyári újat kap.
Meghalt a katalizátor utáni lambda szonda. Gyári új Bosch-t kapott helyette.
Lambda szonda csere megtörtént, hiba törölve. Plusz a turbó részleges vezetékszakadásból adódó hiba is törölve lett.
Kigyulladt a hírhedt motor controll lámpa egyik ismerősöm kiolvasta mi lehet a hiba oka...a katalizátor utáni lambda szondát dobta hibára kitörültök majd rá 2 napra megint előjött ugyh csere lett a dologból.Így hát kapott egy új Bosch szondát a régi helyére.
Bosch szám: 0 258 006 388
Gyári szám: 46760863
Lambda:18 000 Huf
Szerelés:5000 Huf
Középdob csere után dobálta a hibakódot. (P0141)
Nem tudni ki/mi okozta a hibát a 3 éves gyári lambda szondában (cserélve volt 2013 májusában), de cserélni kellett, mert a belseje zörgött....
10k-val kevesebb maradt a zsebemben.