Lényegesen nehezebben jött kifele, mint a 147, bármelyik szondája is. Könnyedén megmozdult, aztán csak lefordult róla a villáskulcs, és végül csőfogóval hajtottam ki. Az új némileg eltér kialakításban, remélem nem befolyásolja a helyes működést. Jó hosszú kanóca van, de azért sikerült eligazgatni, hogy a váltórudazat se sikálja. Check engine nem világított, de be volt tárolva a lambda hiba, a törlés után már nem jött vissza. Aztán a diag írt minden félét, Alsó határ, Dús, Szegény. Remélhetőleg más tennivaló nincsen vele, majd a későbbiekben még ránézek...
Valamivel több mint egy évet bírt, már megint eldobta magát.
Kicseréltem, megint újat kapott, nem gyári, de Bosch. Elvileg csak a stekker más rajta...
Most rendesen eldobta magát az elöl helyezkedő 2-es lambdaszonda. Próba kép csak felcseréltem a két szondát, igazolta is a dolgot. Kb. 6000Km ment. Reménykedtem benne, hogy csak a kötésnél van némi kontakt hiba, de sajnos nem. Visszaraktam a régiek közül azt amelyik még jó volt. Egyenlőre így marad.
Az egyik első lambda szonda elfáradt, és erre behisztizett. Már korábban volt tárolva lambda hiba, de most párosult check engine lápával, és sipolással. Első képen a kiolvasott hiba. Gyertyákat átnézve, kiderült, hogy a balos lambda dobta el magát, mert az egyes és négyes hengernél szép tiszták voltak, míg a kettes, hármas hengernél, fekete korommal voltak bevonva a gyertyák. A kettes képen már a lehuzott csatlakozóval produkált betárolt hiba. Hármas négyes képnél, diagnmosztika az új lambdákkal.
Nem gyári csatlakozóval, de Bosch szondát vettem. Így olyan, mintha az univerzális Bosch szondát vettem volna, csak majdnem fele annyi pénzért...
Egy szondát nem sok értelme lett volna cserélni, mert lehet hamarosan a másik is megadta volna magát, tekintettel, hogy eleve 160ezer kilómétterre vannak tervezve. Az autóban meg lassan 150ezer lesz.
A régi szondák nagyon könnyen kijöttek, pedig már rákészültem, hogy kell majd valami spéci kulcs, de egy sima 22-es villással megindultak.
Lambda szonda csere megtörtént, hiba törölve. Plusz a turbó részleges vezetékszakadásból adódó hiba is törölve lett.
Kigyulladt a hírhedt motor controll lámpa egyik ismerősöm kiolvasta mi lehet a hiba oka...a katalizátor utáni lambda szondát dobta hibára kitörültök majd rá 2 napra megint előjött ugyh csere lett a dologból.Így hát kapott egy új Bosch szondát a régi helyére.
Bosch szám: 0 258 006 388
Gyári szám: 46760863
Lambda:18 000 Huf
Szerelés:5000 Huf
Mivel a szonda tisztítás nem járt sikerrel, valamit ki kellett találnom...
Az E85 átalakító miatt a lambda szonda jele be van vezetve a kormány alá az E85Power-be. Gyorsan be is iktattam egy kapcsolót, így az első pár perc alatt a lambda szondát lekapcsolva sikerült megoldani a problémát. Csak az volt a baj vele, hogy néha elfelejtettem visszakapcsolni...
Kell egy időzítő... Gondoltam gyorsan összedobok egyet, de el kellene menni alkatrészboltba, aztán forrasztgatni, ehh ellustultam már, meg időm sincs rá... végül is szégyenszemre Ebay-en rendeltem egy programozhatót, ami nem is volt drága...
Be is szereltem, beállítottam először két és fél percre, de az még nem volt elég, aztán 3 percre és így tökéletesen működik! :O)
Az időzítő alatt a lambda monitor van, amin a lambda jelet ellenőriztem, de most már szerintem nem nagyon fogom nézegetni. :)
Legalább 80ekm-t futott 2000 előtti 1.8TS, 2.0TS-ek szoftverhibájával küzdök...
Hidegen kehes a lambda szondám, a szonda fűtés bezavar a lambda jelbe és becsapja az ECU-t, ami idejekorán kezd el szabályozni a lambda jel alapján és a túl dúsnak érzékelt keveréket addig szegényíti, hogy a 144 lóból kb. 30..40 marad, olyan mintha csak 1, vagy 2 henger menne a 4-ből... Ezt indítás után kb. 1 perccel kezdi és kb 1 perc múlva abba is hagyja.
A hibával nem csak én találkoztam:
http://forum.alfa156.net/forum/forum_posts.asp?TID=26527#369019
Szoftver upgrade elvileg segít a problémán (2000 utáni verzióban később kezd csak lambda jel szerint szabályozni).
Biztos, hogy a lambda szondával van gond, ezért megpróbálkoztam egy lambda szonda tisztítással...
Először ezzel az ecetben áztatós módszerrel:
http://www.driftworks.com/forum/technical/53770-lambda-sensor-cleaning-advice.html
Aztán fél nap áztatás után égettem így:
https://m.youtube.com/watch?v=5dTi2xGyVbc
Aztán megint áztattam fél napot.
A tisztítás sikeres volt, sokat javult a helyzet, első pár indításnál nem is volt probléma, de végül nem szüntette meg teljesen a hibát...
Most 10000km ment bele a csere óta. Azért is engedtem eddig a 8000 helyett, mert ebben sok volt az autópálya használat. Most újra 10W-60 került bele, természetesen Xado!
A hibajel amit kiolvastunk, lambda hátsó 2 és az összes ehhez kapcsolódó üzenet. Meg is örültem, hogy nem a felsők, mert az 1,5x annyiba kerül. Gábor (Tuningman) szerelte a kocsit, ajánlotta ha már leszerelte, cseréljük mindkettőt, a csereperiódusa úgy is 150k km. Legyen. A próbakörön újabb hibajelet dobott. Kiolvasva a felső 2es adta be. 2éve cseréltettem ki, sokáig nem bírta... Most az is érkezik. A felső egyes még gyári, várom az idejét, mikor adja fel a küzdelmet.
Megérkezett az Első szeretet csomag. Tartalma TRW első felső lengőkarok, BOSCH lambdaszonda, Febi toronyszilent, Calorstat by Vernet termosztát 88 +-2 °C, Kamoka stabilizátor összekötők, SZMETAL lila fagyálló (2x élettartam), JászPlasztik ionizált víz.
Termosztát 90 fokon, lambda szonda nem dob már hibát. Érzetre jobban gyorsul az autó, de még várni kell, lehet ez csak szimpla érzet
Felső lengők nem lettek beépítve, mert tökéletes állapotban vannak a tavaly bekerült TRW-k. Kopogás maradt, alsó lengőkarok és stabilizátor rúd, gátlók cseréje várományos. :P
Munkadíj +10k
Km óra állás: 116 ezer
1. alkatrészek, 2. Thermostat 70° előtte, 3. 90° utána