A múltkorokban beszerelt kuplung munkahenger nem vált be, ez is szivárgott. Vettem bele egy újat.
Kapott előre új ablaktörlő lapátokat (Bosch Aerotwin AR728s).
A vezető oldali ablaktörlő hosszúság 550 mm.
Az utasoldali 475 mm.
A hátsó ablaktörlő karon a törlő gumi is ki lett cserélve újra.
Volt szerencsém egyből esőben kipróbálni, és jól dolgozik mindegyik ;-)
Lassan fél éve nem írtam a JTD-hez blogot ezért röviden leírom ,hogy volt egy ablaktörlő motor csere (alkatrész by Marek) és kapott egy új kuplung munkahengert (Cifam- Kovács Auto) mert a régi folyatta az olajat. Csere egyszerű kb 1 óra. Amúgy tökéletesen működik a gép , teszi a dolgát :)
Most kicsit több a fókusz a V6-oson, jövő héten ha minden igaz megy KPM műszakira és megkapja a magyar rendszámot, forgalmit végre :) Már augusztus óta ezt várom, az autó nagyon jó állapotban van reméljük nem lesz semmi gond a vizsgán. :)
A havi bontás folytatásaként szeptemberben az alábbi dolgokkal kellett foglalkozni az alfát illetően.
Szó volt már többször is róla a blogomban, hogy vajon mitől hallom az a fura hangot, tavaly nyár óta nagy melegben az első futómű környékéről. Ezt eddig több embernek sem sikerült megfejtenie. Szabolccsal beszélgettünk róla, ő a toronycsapágyra gyanakszik. Említettem ezt Német Misinek is, de azt mondja a nincs toronycsapágy csak toronyszilent, tehát nem adhat recsegő/ropogó hangot a kormány elfordításakor - nagy hőségben, mert alacsonyabb hőmérsékletnél továbbra sincs semmi hangja.
Az izzók kiégése továbbra is téma, úgy látszik most ezen túl kell esni. Utoljára a helyzetjelzőket (2db HELLA H6W) és a tompítottakat (2db HELLA H7) kellett cserélnem (0902). Ezeket most a UNIXban szereztem be, egy kis segítséggel.
Az augusztus 20-án tönkrement gumim helyett ma (0904) felkerült a HoZeetól kölcsönkapott enyhén ferdén kopott:) Falken Ziex ZE912, melyet apujától vettem át Szentendrén. A gumicserét Pesti Tamással vegeztettem Dunakeszin, ahol kiderült, hogy a gumi szerkezete nem sérült, „csak” a peremvédő vált le. Hát köszönöm szépen:) amikor már szinte látni a szálakat benne, akkor lehet ha inkább nem használnám tovább. km óra állás: 196.537. Aznap még gyorsan ki akartuk cserélni a nem rég beszerzett izzókat, kisebb-nagyobb sikerrel és küzdéssel sikerült is. Csak az egyik helyzetjelző izzó beesett a búrába.. de sikerült úgy becsúsznia a foncsor alá hátulról, hogy semmivel nem lehet hozzáférni, és még a mágnes sem fogja, mert nem mágneses.. :) Nincs túl nagy szerencsém az izzókkal.. sőt, most már elmondhatjuk, hogy semennyi. Viszont a két helyzetjelzőt sikerült kicserélni normálisan. km óra állás: 196.542.
Az Elaforgtól hosszas e-mailezés és telefonálgatás után sikerült megbeszélnünk egy időpontot amikor mindkettőnknek jó volt a házhozszállítás időpontja (0905) egy 2 literes Tutela ZC 75 SYNTH 75W-80 váltóolajjal kapcsolatban. Ingyenesen vállalták a házhoz szállítást és nem mellesleg náluk volt a legolcsóbb ez az olaj. Köszönet érte Ofinak!
Itt a kicsit hidegebb idő – reggelente, így a csomagtér ajtó telók elkezdtek nyikorogni, kaptak egy kis WD40-et, azóta csendben vannak:) (0910) Viszont valami nincs rendben velük, mert mióta felkerült a szárny, azóta ez már egy újabb szett és nem akarja megtartani az ajót. Vagy lecsapódik, vagy hátra az ablakra. Ha elengedem óvatosan az ablak előtt – végállásban, akkor a frász kerülget, hogy vajon mikor esik rá az ablakra. Nem tűnik valami biztosnak, inkább megállítom félúton függőleges helyzetben, de így meg jártam már úgy hogy egy nagyobb szélnél a hátamra csapódott, vagy végül az ablakra.. Ezzel kezdeni kell majd valamit, mert így nem túl komfortos:) A seprűnyelet meg csak nem tehetem oda..
Reggel 8-ra elvittem Német Misihez az autót szervizbe, ő a telókra így elsőre azt mondta, szinte látatlanba, hogy lehet hogy hosszú..? Lehet:) Ha odajutunk, majd utánajárunk ennek is. 8:45-kor eljöttem tőle, ő pedig nekikezdett a kézifékkötelek, a kuplung és a stabilizátor rúd szilentjeinek a cseréjéhez. Belekerült a nem rég vásárolt Tutela váltóolaj is, ill. nagyjából át lett nézve az autó, hiszen egy hónap múlva műszaki vizsgára megy. 15:35-kor már szólt a telefonom, hogy komplikációmentesen sikerült a műtét, mehetek az autóért. Elszaladtam érte és kiderült, amire nem számítottam, hogy minden a legnagyobb rendben volt az autóval, nem kell sem a futóművéhez, sem semmihez nyúlni. Így ahogy van át fog menni a vizsgán. Ennek nagyon örültem. Leszurkoltam 60db ezrest a műtétért és eljöttem vele. De mindenek előtt mentünk egy kört az autóval. A kuplung vaj puha. Kiderült, hogy a 2.0 TS tárcsáját kaptam meg anno Marektől, így egy nagyobb tárcsa került bele, ami azért jobb, mert nagyobb felületen tapad egymáshoz a két oldal, ezáltal jobban fog. Állítólag, más, aki komolyabban foglalkozik a tuninggal, kemény tízezreket fizet egy ilyenért.. :) hát nekem meg végülis ezzel csak szerencsém volt, de jobban jártam, az biztos. Szokni kell még, mert tényleg sokkal puhább lett a kuplung pedál, de nem az a beesős. Tetszik. A futómű felől mindenhol csend honol. Egy hangja sincs.. de rég ”hallottam” már ilyennek.. úgy suhan át a gödrökön, bukkanókon, mint talán még soha:) Nagyon tetszik. És mindez két gyári stabilizátor szilentnek köszönhető (mivel a Kareszkától kapott két Powerflex szilent belső átmérője nagyobb volt a kelleténél, így azt nem tudta beszerelni korrekten a helyére). Végül megbeszéltük, hogy műszaki előtt egy héttel jelezzem, hogy mikor szeretnék menni, aztán mindenki ment a dolgára. Köszönöm Német Misinek a korrekt munkát!
A hibás nyári gumit, meg a párját meghirdettem több helyen és egyszer csak jött egy telefon (0928), érdeklődtek, hogy megvan-e még a két gumi.. Hát elsőre nem örültem neki túlzottan, mert már este volt és a kettő közül az egyik még az autón volt a HoZeetól kapott Falken mellett elől.. A srácnak még aznap este, vagy legkésőbb másnap reggel fél 8kor, Pesten kellett volna átadnom. De hát a gumi még ráadásul felnin is volt.. Nem egyszerű eset, viszont ha most nem, akkor talán soha sem adom el a sérült gumit, egy db jó gumival meg mit kezdjek.. Persze nem árultam zsákbamacskát, fotókkal és leírással is alátámasztottam hogy bizony hibás gumit árulok. Többek között azért is annyi az ára. Viszont neki driftelni kellett, tehát ennyiért végül is ajándék volt. Megbeszéltük, hogy korán reggel találkozunk az éjjel-nappali gumisnál a Szentmihályi úton, aztán megoldjuk a leszerelést is egyben, ő pedig robog tovább a rendezvényre a Drivingcamp-be. De ahhoz hogy ez összejöjjön, nekem még aznap este le kellett cserélnem a kerekeket a téliekre.. Segítségül hívtam Zolit, aki készséggel jött és segített, így későn este is, úgyhogy másnap már csak fel kellett kelni és elvinni a gumikat a megbeszélt helyre.
A kerékcsere közben láttuk, hogy az alvázra már igencsak ráférne egy alvázvédelem, mielőtt nagyobb gond lesz. Ennek több jelével is találkoztunk, pl. az emelési pontok már nem az igaziak, a küszöbbel párhuzamosan futó perem már teljesen el van nyalva a sok kontár emelőtől (nem én:) ill. sajnos az egyik kipufugócső tartó konzol is elhagyta magát. Úgyhogy azt le is szedtem, viszont így azt mondta Német Misi, hogy a rezonátor cső veszi fel a mozgásokat, aminek végül is nem teljesen ez a feladata, a kelleténél gyorsabban megadhatja magát az is, úgyhogy ezt is orvosolni kellene mielőbb. Kaptam egy kipufogós szerviz kontaktot itt a közelben, már csak valamikor el kellene jutni.. km óra állás: 196.773. A nyári gumikba: 2779 km tettem idén nyáron, ezzel a korai kerékcserével. Ez egyáltalán nem mondható soknak, sőt! A kölcsön Falkenbe 236 km került:) Így erre se mondhatni, hogy szét tapostam HoZee gumiját:) Másnap reggel pedig átadtam a két Goodyear gumit. A sráctól kérdeztem, hogy esetleg nem érdekli-e még két db, ép, de kopottabb 215/45 R17-es nyári Dunlop Sportmaxx gumi? Amire végül is igent mondott, csak egy-két hét múlva lenne aktuális. Úgyhogy erre még visszatérünk:) Hazafelé a Metroban vettem két olcsó, univerzális ablaktörlő lapátot, mert úgy néz ki lassan itt az esős ősz és a tél is.. a mostani meg már eléggé pattog és csíkoz a szélvédőn..
..megszületett a következő bejegyzés is. (1112) Közeleg a következő évfordulónk is, ideje egy kicsit rendezni a sorokat.
Az idei év elég eseménydús volt számunkra, így sajnos az autóra jutott a legkevesebb idő (és pénz) és ez meg is látszik.. Nézzük sorban, miket vettem észre és miket kell orvosolni rajta a közeljövőben.
Ma kiégett (vagy csak ma vettem észre?) a jobb első tompított izzóm. Fél óra szenvedés után sikerült cserélni egy meglévő, 1000Ft-os izzókészletbeli H7-esre. Még nem volt alkalmam este, útközben kipróbálni, de a garázsban (sötétben) ugyanazt a színt és fényerőt produkálja mint a bal oldaliban lévő Osram Night Breaker, ami a többszörösébe került.. Egy ideig biztosan ez marad benne. Majd cserélem ha nem elég..
Több mint egy hónapja kiégett a helyzetjelző is, ugyancsak a jobb oldalon, elől. Kivettük, megnéztük, nincs elszakadva a szál, de nem világít.. Biztos ami biztos alapon rendeltem egy pár LED-es helyzetjelzőt (eBay), mert benzinkúton, ahol néztem, nem volt kapható a H6W típus. Azóta anélkül járok. Remélem CAN BUS Errorokhoz nem lesz szerencsém a LED-esekkel. Igazából pontosan nem is tudom mi az. Talán az én autómban nincs is CAN BUS rendszer még. De egy olyan "félelmem" is van, hogy nehogy hibát jelezzen a LED kis ellenállása miatt a műszerfalon, mert akkor tényleg csak akkor fogom tudni, ha valami tényleg kiégett, ha körbeszaladom az autót. Emiatt nem vettem észre a tompított kiégését sem.
Az ablaktörlő lapátok eléggé csereérettek már. Kiszolgálták az idejüket a fent lévő Valeo-k. Már tavaly is le volt ragasztva a sárgával világító jelzés, hogy cserélni kellene. Most már tényleg eljött az ideje, mert hangos és ugrál. Lapátok megrendelve.
A műszerfal világításom egy része is feladta a harcot még a nyáron (0723). Na, ezzel még nem foglalkoztam részletesebben. De azt tudom, hogy vmi rizsszem izzó a bűnös, ami miatt nem látom a km óra állást, a napi km-t ,hőmérsékletet, stb. Talán egyszer ezt is kicserélem. Remélem nem kell lebontani hozzá a teljes műszerfalat, mint azt majdnem kellett a középkonzol világításokkal kapcsolatban anno..
A napokban észrevettem, hogy az ablakmodul nem akarja felhúzni az ablakokat, amikor bezárom az autót. Erre jó lesz odafigyelni és nem otthagyni valahol lehúzott ablakkal most már az autót. Bár vajmi kevés esély van rá ebben az időben..
A hátsó ablakok motorja - gondolom mert sosincs használva - beállt. Alig akarja mozgatni az ablakokat. Amikor mégis leengedi, akkor elég rémisztő hangot ad és úgy kell imádkozni, hogy fel is húzza őket sokadik nekifutásra.
A csomagtér világításnál vmi kontakt hibát vélek felfedezni, mert néha oda kell csapni, hogy felébredjen. :)
A hidegre való tekintettel minden indulásnál figyelmeztet a kinyomócsapágy a sípolásával, hogy ő is fázik, melyet már nyár végén észleltünk Zé.-vel, hogy cserélni kellene. A fele alkatrész kb azóta ott pihen a pincében és várja, hogy beköltözzön a régi, elhasznált helyére.. meg a másik felére, hogy ez tényleg megtörténjen..
A futómű azon hangja, ami miatt annyiszor Zolinál volt a vas, elhallgatott. Igaz, csak nagy melegben, vagy már nagyon felforrósodott motornál csinálta (a klíma használata ezt még jobban siettette), viszont helyette továbbra is hallom, ahogy kopognak az első stab.pálcák, szilentjeik miatt..
Ez mind mind cserélhető, már csak idő kérdése, de a legszomorúbb, hogy a küszöbön észrevettem pár rozsdafoltot. Amit utána több helyen ismételten láttam. Ilyen pl. az a lemez, ami diffúzorként ugyan nem funkcionál, de a hátsó lökhárító része. Ill. a rozsdamentesnek vett szárny csavarok, amivel az állíthatóságát rögzítem alulról.
A hátsó lökhárítóm megjelentek pókhálószerű repedések. Ill. az összeillesztésnél (toldat + eredeti lökös) apró lepattogzás a fényezésen. Nem késleltette ezt a folyamatot egy óvatos padkázásom a tavasszal parkolásnál.. - Ne ültessétek a napi használatban lévő autótokat.. :)
Az új Árkád II? kijáratánál, amikor még a csatornafedők jócskán kiálltak az aljzatból a parkolóból kivezető úton, akkor történt, hogy az egyikről lecsúszott a kerék, és ez pont elég volt ahhoz, hogy kb gyök2-vel haladva a jobb oldali visszapillantó tükrömön egy 4-5cm hosszú alig 1cm széles sávban lehámozza a fényezést a dryvit vakolat.. Örültem neki.
És akkor idén még a Cadamuro-GTA első lökös sem került fel a tél után.. Az építkezés, költözés és az ezzel járó mindenféle miatt úgy gondoltam inkább jobb azt megvédeni. kalizsoli tett rá egy elgondolkodtató ajánlatot, de nem adtam. Pedig senkinek sem ellensége a pénz, viszont jövőre szeretném használni..
Elég sokféle autó volt idén az alfa. Volt betonszállító, melósautó, költöztető, stb. Egyébként nagyon büszke vagyok rá, mert kis csomagtartója és beltere ellenére (hátsó ülések egyáltalán nem lehajthatók) szinte mindent ezzel szállítottam - éljenek az összeszerelhető bútorok - kivéve a nagyobb gépeket és a nagyobb, nem lapraszerelhető bútorokat. :)
Viszont bő egy hónap kihagyás után ismét garázsban állhatott (1001) (km óra állás: 191.484km), ami talán kicsit konzerválja ezt az állapotot,mert az eső és a hideg sem tenne jót neki nap mint nap. Főleg hogy pár nap után már látszott a rozsda a féktárcsákon, ha nem használtam az autót. A jobb első hangszórónál még mindig produkál beázást nagyobb esőnél. Illetve az indexek is párásodnak, amiből a bal oldalinak a rögzítőjét még az év elején eltörtem.. Az LCD kijelző körüli burkolatot is elengedte a ragasztó.. Sok apróság, de pl. a hátsó lámpák közül a két szélső helyére is visszakerült (0618) még a nyáron a gyári (talán akkor erről blog is készült) mert a belsejében egy elemet elengedett a ragasztó (0318), így nem épp pirosan világított, hanem rózsaszínes-fehéren, ami nem volt épp megnyerő :) Ahogy a belső tere sem volt minden pillanatban, még mindig nem teljesen az. Régen egy porszem nem lehetett benne, most kettőnél is több van:):S HoZeeval terveztünk egy nagy fullkitakaríttatást, az utolsó kis résig, ami idén elmaradt persze. De jövőre újra felhúzzuk a kesztyűt és remélem csak pozitív blogok kerülnek bejegyzésre.
Viszont, ami pozitív, hogy az utcán még mindig megnézik, hallom hogy beszélnek róla, utánafordulnak, dicsérik, kérdeznek, stb. Ez továbbra is arra sarkall, hogy minden kisebb-nagyobb hibája ellenére ne adjuk fel a harcot az idő vas fogával szemben, és igenis karban kell tartani továbbra is, hogy győztesen kerüljünk ki ebből a csatából.
km óra állás: 192.140km
[Költségeim: LED helyzetjelzők H6W 2db 397, ablaktörlő lapát 689+1003, ...]
További képek később..
Mivel addiktív az autó, ezért hazaérkezés után majdnem az első (hetedik) dolgom az volt, hogy hazahozzam Lolát a szervizből és elvigyem még egy körre. Vasárnap délelőtt harcra készen, letisztítva várt a checklisttel, ami ez volna:
Tervezett -----------------------------------------------------------------------
Kuplung szett csere
Mintha selyemmel kitömött tálba taposnék (képek előtte és utána)
- OK
Hűtőellenőrzés
Kontakt hiba miatt nem volt első fokozat
- OK
Ablaktörlőlapátok cseréje gyárira
Mert azon van egy kis spoiler, ami rányomja az üvegre, így nem repdes el nagyobb tempónál, és egyébként is csúnyán törölt már
- OK
Hangszóró csere
Az guglit megkérdeztem, azt mondta, hogy vegyek 5x7"-es ovált előre. Így is tettem, de 4x6"-os hoztam el véletlen. Másnap kicseréltem, mégiscsak az a nagyobb, ugye. Hát, nem kellett volna, mert nem fér be előre az ajtóba. Szóval, a GTV gyári első hangszóró mérete a 4x6"-os, ha valaki cserélné épp. A nagyobb csak faragással fér be. update: Bepróbáltam a kisebbet, de az sem jó, mert idióta méretű, nem szabvány, beépítő keret kell a cseréhez. Hátulra viszont bepattant a 16,5 cm-s kerek. Mivel a legolcsóbb MacAudio Mobile szériát vettem, nem vártam semmi különöst, ám meglepően javult a hang már ettől is. Ergo, a gyári akárhogyis, de kuka egyből.
- fél siker, ha visszacserélem az oválokat a kisebbre, akkor lesz ok
Klíma ellenőrzés
A pollenszűrő úgy nézett ki, mint egy jól elhasznált porszívószűrő, ránézésre sosem cserélték még. Gáz sem volt a klímában, 26 fokos levegőt fújt 32 fokban :) Töltés után 10 fokos jött.
- OK
Műszerfal izzó
Középkonzol izzóinak cseréje.
- OK
Kopogás futóműből
Ez sajnos nem javult. További hallgatózás.
Csörgés
Ez félig megjavult, motorféknél már nem csörög, ez a kinyomócsapágy csere orvosolta. Elindulásnál, és alacsony fordulatról gyorsításnál 2500-3000ig még becsörög valami, amit még nyomozni kell. Váltó, kuplung kilőve. Egyelőre nincs ötlet mi lehet. Neked?
Nem tervezett -----------------------------------------------------------------------
Fékcső
Szépen el volt repedve a bal első fékcső. Az pedig nem megnyugtató állapot, így első pár csere. (fotó)
Izzó
Hát persze hogy kiég ez is :)
Ha már a gazdi beoffolja a munkát, miért ne mehetne wellnessre Lola is. Amíg én a tengerparton süttetem a hasam, ő kap új kuplung szettet - mert becsörög a kinyomócsapágy, átmasszírozzák az első futóművét - mert pattan-kattog valami, és a hűtőrendszerét - mert lehet hogy nem működik az első fokozat, és túlcsordulás jeleit fedeztük fel a kiegyenlítő tartályán, aztán ellenőrzik és feltöltik a klímáját, és kap új gyári ablaktörlő lapátokat, no meg kicserélik a gyári zajkeltőket az ajtóban és a kalaptartóban két pár MacAudiora. HiFi így sem lesz, de legalább még nem fog recsegni ha autópályán elnyomnám a menetzajt.
Erre a kis wellnessre keresve sem találnék jobb helyet, mint Olman Zsolt lassan megvalósult álma, egy alfa szerviz egy alfa őrülttől. A régi motorosok ismerik, az újaknak csak ajánlani tudom. Tőle vettem mindkét autómat, végül a harmadikat is ő fogja ápolgatni. A társaság impozáns, Lola jól fogja érezni magát ezen a héten ott.