Blog >> nyárigumi
Pulkisra nyíródott a bal első gumim csütörtökön este hazafelé, uh mivel szombaton egy hosszabb útra kell(ett) mennem, kénytelen voltam az amúgy sem egyszerű pénteki napba a gumicserét beiktatnom. A gumik a flottakezelőnél, ők persze nem érnek rá, uh gumikat bepakol, át gyorsan az ismerős gumishoz, kerekek le-fel, majd vissza a téliket a gumiraktárba. Ősszel kelleni fog bal előre egy új téli, de a két hátsó nyárinak is kezd elfogyni a belső pereme, uh nem biztos hogy ezt a szezont kibírják.
Ha már ott állt az autó leszedett kerekekkel, kihasználtam az alkalmat, kértem egy rongyot és lepucoltam a féknyergeket :)
A gyári Conti gumik profilmélysége 5 mm alá ment, még egy szezont ki lehetett volna szuszakolni belőlük, de igazából megérettek a cserére. Elégedett voltam velük, de a Michelinről talán még jobbakat olvasni, így ezúttal kipróbálok egy Michelin Pilot Sport 5 225/50 ZR17 98Y XL garnitúrát. Nem rajongok az erősített oldalfalért, de ebből a típusból nem is létezik nem XL-es változat. Még nem mentem vele sokat, de így elsőre jobbnak érzem az autó viselkedését, élénkebben reagál a kormánymozdulatokra és nagyon jól tapad (mondjuk ez utóbbi elég jellemző érzés, amikor új gumi váltja a régit). Cserébe mintha egy kicsit jobban rázna - valamit valamiért.
Ma úgy döntöttem itt a nyár :) Felszereltem a nyárigumikat, és kihasználva az alkalmat lemértem a szerelt kerekeket. A sejtésem beigazolódott, mert nagyon nehéznek éreztem: 26.5kg. Az az vicces hogy mindkét komplett kerék 26.5kg.
Nyári gyári 8.5x20-as felnin 255/45R20 Michelin Latitude Sport 3
Téli RONAL R56 8x18 felnin 235/60R18 Hankook i*Cept EVO3
Nos, végre eljutottam idáig is. Felkerültek a nyári kerekek, így nyár közepén. Az autó mostanában nem megy sokat, az elmúlt két évben mindössze 4000 km került bele. Ennek oka, hogy van hétköznapi rohangálós autó, másrészt a tavalyi balesetem egy időre kivont engem a forgalomból... Ezt a felnit már tavaly fel akartam rakni, évek óta nem volt az autón, emiatt úgy másfél éve rendbe is lett rakva. És úgy döntöttem, a Blackline meg megy eladásra. Ráuntam.
A Toora felnikre kellett gumi, és új tehermentesítő is. Gumik tekintetében, mivel egyelőre keveset van használva az autó továbbra is, így használt, de keveset futott abroncsokra esett a választás. És tetszik a látvány. Most egy ideig ezeket a felniket fogom használni.
Felkerültek a nyári papucsok, a gyári 17"-os alufelnikkel együtt. Zsír új gumik, 105.000 km-nél.
Kapott szép, új, méretpontos, rögzítős szövetszőnyegeket is, valamint új rendszámtábla-keretet.
Pótkeréknek bekerült az egyik téli gumi, szépen befért a 16"-os felnin, emelő, deszka, minden ami kell még, bent van, úgyhogy ha úgy alakul legalább nem kell a mankókerékkel szórakozni.
Újra a Contikon gurul!
Kipróbáltam a ParkSide akkus ütvecsavarozót. Teljesen jó, elbír a csavarokkal. Levételnél, felrakásnál is megkönnyíti a munkát. Természetsesen rendes nyomatékkulccsal húztam meg a csavarokat, erre az akkus cucc nem alkalmas, a rajta lévő jelzés csak tájékoztató jellegű.
Ma visszakerültek a nyárigumik. Úgy tűnik, hogy a hátsó rozsdafoltoknak jót tett a zsír, mert nem nagyon jöttek vissza, mindenesetre ezúttal kapott egy kis rézpasztát is biztos ami biztos alapon.
Felkerültek a nyári gumik, a futóműben minden rendben, fékbetétek is jók. A télieket (még a 159-éi voltak) otthagytam a gumisnál..
Kicsivel előtte az M6-on hazafelé kaptam egy követ a szélvédő közepébe alul. Először menthetőnek tűnt, de már az első éjszaka alatt elindult kb. egy centit. Az üvegjavító hősiesen próbálkozott, de szépen végigrepedt, ahogy kell :( Csere lett a vége a Pilkingtonnál, mivel a gyári szélvédő is Pilkington. Szerencsére volt raktáron hővédős verzió. A CASCO miatt még "ingyen" is volt (persze ingyen ebéd - mint tudjuk - nincs, még egyszer be kéne törni az üvegnek, hogy az éves díjjal nullszaldón legyek...).