Blog >> nyárigumi

Végre valahára előkerültek a pincéből az ősszel gondosan megmosott és elspajzolt alufelnik :)
A cserét otthon végeztem el saját emelővel és izomerővel. Le is izzadtam rendesen, de az eredmény magáért beszél :)
Most az eddig téli álmot alvó alukerekek helyét elfoglalják a téli bakancsok...novemberig látni se akarom őket :)
Picit ugyan zajosabb lett a Piri, jobban hallani a 205-ös gumig morajlását, de szeretem ezt a hangot, erőt sugall és ez számomra így van rendjén :)

>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2011-03-19

Múlt héten már tavasz volt. Most ugyan esős az idő, de semmi nem tántoríthatott el attól, hogy GabCsihoz elguruljak, és a nyári kerekek felkerüljenek az autóra. Mivel a gumik belső fele jobban kopott, úgy beszéltük meg, hogy az első kerekek hátra, a hátsók pedig előre kerüljenek, de átlósan lettek megcserélve.

Gumizni menjetek a Taylor Gumiszervizbe! :-)

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-03-11

Végre eljött a tavasz és vihettem az autót (0311) az ilyenkor szokásos kerékcserére (1.580Ft !). Aztán ha már ott jártam lecseréltettem az olajat (3.690Ft) az Ofitól rendelt Selénia 20k 10W40-esre. Meg hát ami vele jár: olajszűrőcsere (1.390Ft) és levegőszűrőcsere (1.590Ft). A nem rég Erhardtól vásárolt hátsó lengéscsillapítók is bekerültek a helyükre, nem kevés munka árán (18.000Ft). A srác, aki csinálta, azt mondta, az olaszok inkább maradtak volna a pizzánál.. :) De természetesen itt is dícsérték a vasat.. úgy látszik ez már elmaradhatatlan. :):P Minden hozott (azaz vitt:) anyagból készült (eredeti gyári szűrők + olaj + monroe lengéscsillapítók), tehát a feltüntetett árak munkadíjak. A futóműállítás elmaradt, mert a bal első axiálcsukló (így nevezték:), gondolom kormányösszekötő (?) cserére érett, így kevésbé tudták volna jól beállítani, és a cseréje után meg mégegyszer kellene, úgyhogy az egy legközelebbi alkalomra maradt. De legalább kérdezés nélkül jól döntöttek, azaz nem fizettették ki velem kétszer az állítás árát. Egy jó pont. Sokkal jobb, azaz puhább lett az autó futóműve, a kátyúkat jól kezeli, már nem annyira feszes, mint a korábbi keményített (+50%) gátlóval (ami mellesleg prat002 gépében fog tovább élni). Más.. de egyelőre tetszik. Bár a nyári kerekek (17" Pirelli P Zero Nero) hangosabbnak tűnnek a télinél.. (15" Michelin). És nem utolsó szempont.. hogy lemértem a kerékív magasságokat csere előtt és után. Előtte benne voltak a kerekek a hátsó ülésen és a csomiban, lusta voltam kiszedni:)

De íme a számok: BE 62,3 JE 62,3 BH 62 JH 61,3.
Kerékcsere és lengéscsillapítócsere után: BE 63,8 JE 64,2 BH 65,2 JH 64,8.

Ami feltűnt, hogy elöl más érték lett. Azaz nem maradt egyforma, ezt nem értem miért, ugyanúgy a garázsban mértem, tehát nem volt egyenetlenség. Hátul ugyanúgx eltérő. Már nem voltak bent a kerekek, csak a láda a csomiban, meg félig a tank, ami szerintem ráadásul középen van és az autó vízszintesen állt. Az első lengéscsillapító cserénél Erhard mondta, hogy magasabb lesz az autó valamennyivel, ne ijedjek meg:) Gondolom itt is fog még süllyedni a hátulja, de ezek a számok már jobban tetszenek. Egy szó mint 100, jobb lett az autó és elvileg a stabilizátorok se szorulnak cserére, se elöl, se hátul.

km óra állás: 158.411km

A téli gumikat idén 4.387km megtétele után cserélték a nyáriak. Eddig összesen három telet használtam a téli gumikat, összesen 7972km-t megtéve. Ami még mindig nem sok. Szerintem. Igaz, idén többet mentem vele, mint az előző két télen összesen.
Olaj és szűrőcsere 18.023km után.

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2011-02-15

2006 szeptemberében Conti SportContact 2 gumkkal vettem a gépet, szinte teljesen újak voltak. 4 és fél szezont alatt a belső felületük kopásjelzőig kopott, közben volt futómű állítás, valszeg ez volt a fő ok. Idén nyárra újak kellenek. Sokat agyaltam mi legyen a következő, hiszen a Contival maximálisan elégedett voltam, de tetszik a Falken ZE912, a Pirelli P7, a Nokian és még sokan mások. A végére a Conti SportContact2 és a Nokian H vagy V maradt a pakliban, ezek közül a Nokian -t tudtam sokkal olcsóbban megvenni, ezért amellett döntöttem. Rejtett szeleppel szerelve 20.375 Ft. volt darabja (205/55R16). Várom a jóidőt, hogy kipróbálhassam :)

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2010-08-26

Jobb ha az ember időben észreveszi, hogy leengedett a kereke és nem jár a felnin, ellenkező esetben akkor nagyon szép gumiörleménye van és lehet kidobni a vadiúj gumit...

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2010-08-11

Elkopott slick gumikat lecseréltem bordázottra, és így megint lehet közlekedni az autóval, a kormányrázás és a búgás is elmúlt. Hurrá!
A típus és méret ugyanaz mint volt, P Zero Rosso, mobil gumicserével kértem a gumimarket.hu webáruházból és így szállítási díj sem volt.
A csere ugyan lassan ment (majd 1 óra, a szerelő szerint mert nagyon peres), de ha az ember munkahelyre kéri, akkor közben lehet dolgozni :)

>> EseményATE TR // Alfa 156 1.6 // 2010-04-29

Sajnos nem készült el holnapra a kerék. Még egy hét téligumin. Komoly. Mondjuk ma is az oroszlánnal voltam.

>> Autóápoláspe-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2010-04-09

Kihasználva a jó időt no meg a szabadnapomat felraktam a nyári kerekeket! A téliek pedig a megszokott felnitisztítós, meleg vizes+samponos, gumiápolós kezelést követően átvették a helyüket a nyáriktól a garázs sarkában felállított "felnifán"! Mivel a két éve lefestett féktárcsákat is megviselte a sós hólé ezért azokat hőálló ezüsttel festettem le így már sokkal jobban mutatnak! Bekerültek a plüss szőnyegek is remélem már marad a jó idő!

>> Tuning és extraWilly // Alfa 146 ti // 2010-04-03

Mivel a gyári TI felnikre szereltettem a téligumi garnitúrát muszáj volt venni nyárit. Igazából 16 vagy 17 colosat szerettem volna, de most csak 15-ösökre volt keret. Szerencsére olcsón tudtam venni 4 db 145 QV felnit amire felkerültek a nyári gumik. Sajnos kettőt görgőzni kellett mert nem voltak 100%-osak.

>> Eseményvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2010-03-31

Míg én síelgettem segítő kezek visszavarázsolták az autóra a megérdemelt gumikat. Látványban ég és föld, és már fogkő-eltávolításra sem kell költeni :)