Blog >> nyárigumi
Itt a tavasz!!!!
Ma végre felkerültek a 17-es nyári kerekek no meg polcra került a decemberben felrakott ( a motor felmelegedését elősegítő ) hűtőtakaró is, itt jegyzem meg, hogy a hidegüzem ellen új projekt van folyamatban nevezetesen egy Defa gyártmányú motor előmelegítő rendszer de erről majd később!
Szoknom kell még mert nagyon megváltozik a gép viselkedése ég és föld a különbség!
A téliekkel (Good Year UG7+) maximálisan meg vagyok elégedve szerintem az egyik legjobb téligumi a piacon, egyszer sem csúsztam meg vele nagyon kiszámíthatóan viselkedik, vizes úton pedig eszméletlenül jó csak ajánlani tudom!
A téli kerekek már a megszokott előkészítés után kerültek a garázs sarkában "felállított" állványra:
1. Alapos W5 felnitisztítós(Lidl termék) kezelés, nagyot javít a hatékonyságán ha bepermetezés után ecsettel fellazítjuk a fékporos "dzsuvát",
2. Lemosás meleg (viaszos autósamponos) vízzel + kefével,
3. Öblítés tiszta vízzel,
4. Száradás a kellemes tavaszi napsütésben,
5. Száradás után kipiszkáltam a futófelületből az apró kavicsokat,
6. Végül kaptak egy gumiápoló-habos kezelést!
Km óra állás: 114200
Elkészültek az alufelnik (0313) görgőzéssel, javítással, fényezéssel és fel is szereltettek a tengelyvégekre. Nem volt túl szép időnk, így csak egy-két képet csináltunk róla, de ha le lesz mosva a paripa, akkor készülnek majd jobbak is.
123.004 km-nél váltották a nyári gumik a télieket 1668km megtétele után. Nem mondható, hogy nem kíméltem:) Havat nem sokat látott.
[Költségeim: görgőzés-javítás-fényezés: 11.200Ft/db (17"), új kerék csavarok, szelepek, felszerelés, stb.: 8.000Ft.]
Ma megrendeltem az új nyárigumikat. Végül a Michelin Pilot Exalto PE2 nyert többek között a Nero Zero-val szemben.
Igazából minden rendelkezésre információ szerint a PE2 is tudja mindazt, amire nekem szükségem van, ugyanakkor egy hajszálnyival kevésbbé sportosra kihegyezett, ami nekem maximum egy 2.4 JTD-nél hiányozna.
Pilot Exalto PE2 review
(Előny az is, hogy egy garnitúra Michelin gumihoz Németországban garancia is jár, vagyis 2 éven belül ingyenesen javítják a sérült gumit, vagy állják a pótlás költségeinek egy részét.)
Még annyit tennék hozzá, hogy a Nankang UltraSport NS-2-vel is jók voltak a tapasztalatok. Nem a leghalkabbak, nem a legjobbak vizes útfelületen. Ellenben szárazon megfelelőek és az árukat megérik. Márpedig ebben bíztam, mikor ilyeneket vettem.
A legtöbbet minősített gumi a reifentests.com-on. (2000+ vélemény jelen pillanatban.) Eredmény: egyedül a nedves tapadásban közepes a minősítés, minden másban jó.
(Szóval nem minden rossz ami kínai. A magam részéről amúgy sem vagyok híve a származási hely alapján történő beskatulyázásnak...)
Breaking news: Most, az első pár ezer km után kijelenthetem, hogy nagyon szimpatikusak a PE2-k. A tapadással igazából eddig sem volt gond, de ami most új, az a "síri csend" a gumik felől. Normális aszfalton egy "halk siklás" az utazás.
Update 2009.08.29: Az NS-2 továbbra is a legtöbbet értékelt gumi a reifentests.com-on. Mellékeltem az összesített eredményét. (4000+ vélemény alapján.)
2008.04.28.Ma felrakattam az új nyári gumikat.Méretük: 215/45R17 Márkája: Hankook Evo V12 18.500/db.szereléssel együtt.Az autóba: 108500km.van.(a képeknek semmi köze a gumihoz,ezeket csak úgy)
A minap (0413) ismét Gödöllőn jártunk megnézni a verdát. Alakul. Lassan, de biztosan. Ami a múltkori állapothoz képest előrelépés, hogy már kétszer belekerült a motor. Azért kétszer, mert egyszer egy cső kimaradt mögüle, és az istenért nem lehetett hozzáférni. Ezért ki kellett venni megint a már helyén lévő motort. De mostmár -talán- véglegesen a helyén csücsül a sportos szív. Ezzel megint időt veszítettünk, de már nem bánom. Ha már a találkozóról lemaradtunk, mostmár legalább legyen 100%-os.
Elkészült még a mélynyomó kábelezésének előkészítése a motortérből (tápkábel), illetve a fejegységtől (kapcsolószál) a csomagtartóig. Viszont a (Connection) kábelszettben nem volt RCA, úgyhogy az ma kerül megvásárlásra.
A nyári kerekeket Zoli elvitte gumishoz, mert az egyik szövetszakadásosnak tűnik a belső oldalán, mert kívül egy kisebb pukli látszik (lásd lenti képek), és ha tényleg az, akkor eléggé veszélyes lenne úgy közlekedni vele. Egyszer elég volt megtörni a vasat, úgyhogy új görgőt is kap a masina. Falken Ziex ZE 512 91V 215/50 R17. Ha már ott vannak a alufelnik a gumisnál, azok is át lesznek nézve, majd a kerék centrírozva.
A tetőkárpit is a helyére került időközben. Még a napokban egy teljes belső kárpittisztítást is kap.
A lenti képeken a behelyezett motor, a szövetszakadásosnak tűnő gumi és az új Connection First FS2 450 RCA kábel (4,5m) látszik.
Végül Enzo felnit és Nankang Ultrasport NS-2 gumit vettem. Hosszas informálódás után (és anyagi okokból is) döntöttem emelett a gumi mellett. (Épp új mhely keresésében voltam...) Aki nem ismeri leszólja, aki használta ajánlja... Akad nála jobb is, de árát mindenképpen megéri! Kicsit (vagy inkább közepesen) hangos, de a mintája kimondottan szép és szárazon kimondottan jól tapad.
Néhány témábavágó fórum pl.:
http://www.ls1.com.au/forum/archive/index.php/t-34528.html
http://bbs.scoobynet.co.uk/archive/index.php/nankang-ns2-tyres-v87-t473820p1.html
Köv. garnitúrának egyébként Pirelli P7-est, vagy Bridgestone Turanza-t szeretnék, de az még odébb van. (Bár lehet, hogy Hankook S1 Evo vagy RS2 lesz.)
Ami a téli gumikat illeti, ott nem kötöttem kompromisszumot, GoodYear Ultragrip 7-eseket vettem. Ezek tényleg nagyon jók! Sokkal halkabbak, mint a nyárik. Hóban pedig korlátozottan lehet csak élvezkedni, mert elég jól tapadnak.
Átcseréltettem a gumikat. Télen nyáron ugyanazt a 15 colos felnit használom, a 18 küllős AWS-t, és télen nyáron 195/55 gumikkal járok. A téli valami régi pirelli, mgé van rajta mélység, de ez lesz utolsó tele, mert már elég régi.
A 4 kerék átszerelési költsége 6000 Ft, de ittmost duplán áll a tétel, mert a tavaszi váltás bekönyvelése annak idején elmaradt.
Barum Bravuris 195/50 R15 4db