Blog >> nyárigumi
2010.03.19. A kocsiba 59.000km.van.Ma felkerültek a nyárigumik.A négy kerék átgumizása került 2000Ft-ba.(unokatesóm a gumis)Meg lecseréltem a hátsó rendszámtáblakeretet ez kemény 1000Ft volt.
Lassan egy hete, hogy ismét beköszöntött a tavasz. Már nagyon ideje volt. Ma végre volt rá időm, hogy a nyári felnik visszakerüljenek. Elgurultam GabCsiékhoz, akiknél megtörtént a csere. Viszonylag szép időben indultam, mire odaértem, szakadt az eső. De sebaj, lényeg, hogy ismét a szebbik felniken gurulok. :-)
Sajnos van egy kis üröm is az örömben, erről szóljon a következő bejegyzés...
137.071 km-nél váltották (0322), idén egy héttel később mint tavaly a nyári gumik a télieket 1917km megtétele után. Nem mondható el idén sem, hogy nem kíméltem:) Túl sok havat nem látott, annak ellenére, hogy jóval több esett mint tavaly. Eddig összesen két telet használtam a téli gumikat, mindössze 3585km-t megtéve. Ami nem sok.
"Amit a(z) PIRELLI márkáról tudni kell:
Nagy múltú olasz gumiabroncs gyár, prémium minőségű termékekkel. A Pirelli abroncsok a legmagasabb vevői igényeket is kielégítik, ezért az autógyárak gyakran szerelnek Pirelli gumikat az autókra elsőszerelésként. Rengeteg Ferrari, Lambroghini, Mercedes, BMW, Aston Marton, Jaguár, Bentley, Ford, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo került ki az autógyárakból Pirelli abronccsal szerelve az elmúlt évtizedekben.
Amit a(z) PIRELLI P ZERO NERO termékről tudni kell:
A Pirelli P Zero Nero abroncsot a sportosan vezető autótulajdonosoknak fejlesztették ki. Az agresszív, asszimetrikus, cápafogas mintázat kompromisszummentes tapadást biztosít nedves és száraz úton egyaránt. Az megerősített oldalfal és vállak segítik a nagysebességű, biztonságos kanyarodást. A P Zero Nero a teszteken kitűnő eredményekkel szerepelt:
Német Autóklub (225/45 R17): Különösen ajánlott
Sport Auto (225/35 R18): Különösen ajánlott (tesztgyőztes)
Powercar (245/30 R20): Különösen ajánlott (tesztgyőztes)
Auto Motor und Sport / Autó Magazin (225/45 R17): tesztgyőztes
Kiváló tulajdonságai miatt a Pirelli P Zero Nero népszerű az autógyárak körében is. Az alábbi gépkocsikon a Nero gyári elsőszerelésű nyári gumi: Alfa Romeo 147, 159 és Brera, Mercedes A és Bosztály, Peugoet 407 Coupé, Saab 9.3, Subaru Impreza"
[Költségeim: Pirelli P Zero Nero 215/45 R17 91 Y XL gumik 119.960Ft, 12db (?:) alufelnicsavar 5.600Ft (mert otthon maradt.., de 16 helyett csak 12őt számoltak fel:), centrírozás + szerelés 17"-tól / Alufelni 3.960Ft, ragasztott súly 1.015Ft]
Új alfás szelepsapik kerültek fel, viszont a szelepeket elfelejtettem odaadni, úgyh azok is újak lettek. még jó h azokat nem számolták fel.. :)
Úgy döntöttem, hogy mától itt a tavasz. Így visszakerültek a gyári selespeed könnyűfém felnik és a nyárigumik. Utána elvittem egy alapos mosatásra és alvázmosásra.
Mióta slovákiában bevezették az eurót azóta nagyon megnőtt a bírságok magassága, egyszerűen átvették a fejlet nyugati országok mércéjét (érdekes a fizetések magasságát nem befojásolta ez a nyugati mérce). Mivel a forgalmi engedélyeben az Alfámtól csak az alap acélfelnin lévő téli gumi mérete szerepel és a nyári szetté nem ezt orvosolnom kell ha nem akarok minden egyes igazoltatásnál minimum 60€ buntit fizetni, kopogjam le (kop, kop, kop) még nem fizettem büntit ez okból és nem is szeretnék. Szóval a Fiat SK-nál megrendeltem a bizonylatot arról hogy mely gumi méretek használhatóak az én Alfámon. Ennek a darab papírnak az ára 66€ + 2.5€ posta költség volt. Most már csak be kell iratnom a méreteket a forgalmiba.
Ma felkerültek az új nyárigumik, ~170 000 km-nél
Ismét felkerültek a nyárigumik, újra durván látványos az autóm :)
A felniket a Larivánál rakattam rendbe, mind a négy keréken peremjavítás volt. (lecsiszolták, feltöltötték, fényezték) Kettőt egy kicsit görgőztetni is kellett.
A téligumik most a megszokottnál kicsit később kerültek le, ezen a télen 6.175 km-t futottak. Vicces, gyakorlatilag pont annyit, mint tavaly, mindössze 98 kilométerrel többet :)
Sajnos csak Esztergom után került fel a szépfelni és a nyárigumi. De fent van :-)
Km: ~75.000
Ma a tettek mezejére léptem , igaz eleinte hátrafelé:
a bal első ajtózáramban a műanyag elem elrepedése miatt a kulcszárral mozgatott himba szeret befeszülni, nem nyílik az ajtó ilyenkor. Egy ideje rendben volt, de pár napja megint kezdte :-(
Elhatároztam, hogy mielőbb bontóba megyek és megnézem az ottani gép első zárait, ha a műanyag nem repedt azokon, elhozom őket. Sőt úgy tűnt, akár ma el is juthatok böngészni...
Ebből persze az elhúzódó megbeszélések miatt semmi nem lett, viszont menet közben a bal első belső gombot lenyomva sikerült magamra zárni az egész kocsit, majd beragadt az ajtózáram :-p
A jobb egyben ki van véve a himba, ilyenkor az marad nyitva, igaz kívülről bezárni sem lehet , csak a hátsókat lehet kézzel nyomkodni - meg persze a jobb 1-en át kiszállni :-(
Végre lement a nap : szerdánként mutter jön a gyerekekre vigyázni, asszonyka tanfolyamon - én is leléptem egy órácskára a garázsba. Előlre a nyári kerekeket már napközben fel akartam tenni, most legalább nyugodtam megkerestem a kesztyűimet és nem a ház lakóitól zaklatva láttam hozzá.
A garázsba menet belülről - ajtóborítás nincs! :-) - lekaptam a B1 könyöklőt, majd sikerült a zárat kipattintanom, behúzó vissza és döntés:
Pénteken délután TURI:
1. zárak
2. műszerfalernyő - ha nincs szarrá érve! Az enyém a letört fülek miatt nem rögzíthető a műszerfalhoz és gyárilag csak órákkal együtt van 23k-ért.
illetve +1: ha nem drága, el kellene hozni a J1 műanyag kerékdobot - talán a repedt-törött, de nem hiányos lenne a legjobb - hátha kis módosítással a tervezett hátsóhoz öntőformaként szolgálhatna.... ?!
Garázsban: lemostam a felniket és feltettem őket. Gyors orrfutó-szemle is volt közben - kilóra minden megvan, egyenlőre elvannak az elemek, ha kicsit kopogva is.
Bal első emelési pont környéke még decemberben beszakadt, még tart a szilós kinyomás, nyilván emelés csak a lengőkarnál addig. Fel is írom:
LAKATOLÁS B (kevésbé fontos részek-sorozat) 001: bal első küszöb-vég
Mocskos dísztárcsát elmosni szépen, ehhez kellékanyag: BRIGÉCIOL!
Kitaláltam még, hogy ha a lakatolás miatt hátul lesz egy darabig téli-kerék ,a peremén csorbult-sérült J2 RONAL-t megpróbálom rendbetetetni - bár ott tartanánk!