Tagok >> Peti16V >> Giulia Veloce >> Blog
- Típus:Giulia Veloce
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2021
- Színe:Montecarlo kék
Ma megvolt az olajcsere 69100 km-nél.
Duna Autó.
Kiolvasták a hibakódokat, de sajnos a MA rendszer hibáját nem sikerült kimutatni, így egyelőre nem lesz csere.
67200km
Ma felkerültek a télik.
A bal első gumi puklis volt, úgyhogy kellett előre két új gumi. Ez reggel derült ki a szervizben, mikor már mind a 4 kerék lent volt az autóról, de szerencsére ez volt az első gumi, ami fel lett szerelve, úgyhogy gyorsan ment vissza mindenhova a nyári. Közben a flottás kollégám szerzett két újat, így délután vissza is tudtam menni és felkerült mind a 4 kerékre a téli.
Az új első gumik típusa: Yokohama BluEarth Winter V905
A hátsókban még bőven van egy szezon, de jövőre ezek helyére is ezek mennek fel.
Ezen a párás-esős reggelen ismét előjött a már korábban tapasztalt jelenség, indítás után egyenetlenül járt a motor, mintha 2 vagy 3 henger ment csak volna, gázra nem nagyon reagált, rángatott, rázta a kasznit. Próbáltam újraindítani, de nem segített, így végül óvatosan elindultam a mellékutcákban, hogy hátha magára talál, de nem segített. Jópár utcával arrébb egy újabb indítási kísérlet után végül minden korábbi tünet nélkül, ismét szépen járt a motor.
8-ára kaptam időpontot a Duna Autóban, ahol a Multiair szűrő eldugulását diagnosztizálták. Abban maradtunk, hogy egyelőre nem nyúlnak hozzá, de küldenek egy árajánlatot, ami fura, mivel a motorra 5 év garancia van. Egyelőre jó az autó, még gondolkodom, hogy mi legyen…
(10.28-án írom a bejegyzést, mostanáig nem jött elő a hiba)
64000km
Első betét+tárcsa és hátsó betét csere.
Az első betétek már 40ezernél cserélve lettek, így ez a 2. garnitúra nagyon keveset ment el. A tárcsák már komolyan vállasodtak, szerintem emiatt a betétek széle hamarabb elérte a minimum méretet és emiatt jelezhetett be a kopásjelző.
Egyelőre zajtalanul végzi a dolgát az új szett, amivel most párszáz km megtételéig óvatosabban fékezek, a fékalkatrész gyártók egybehangzó ajánlása szerint ilyenkor (lehetőleg) kerülni kell az erősebb igénybevételt, hogy a felületek szépen “összeérjenek”.
A csere a Duna Autónál történt.
56.630 km
Régi gumi: Pirelli P Zero Runflat AR
Új gumi: Good Year Eagle F1 Asymmetric 3 RunOnFlat
A mai napon új nyári gumik kerültek az autóra, mivel a gyári Pirellik közül a hátsók belső pereme mostanra elkopott, illetve a jobb első gumimon megjelent egy komoly kitüremkedés a peremvédő magasságában. Nem emlékeztem rá, hogy kátyúba mentem volna, ezért nagyon meglepett a dolog, de ma a gumisnál kiderült a pukli oka: az előző gumis trancsírozta szét a gumi peremét a felszerelésnél. Ja, és a 4-ből 3 kupak rosszul volt bepatttintva, csoda, hogy nem hagytam el őket... Rohadt bosszantó, hogy ilyen kóklerek nyúlnak az autóinkhoz! Soha többet nem megyek ahhoz a gumishoz. Reklaálni sem, mert úgyis letagadja, hiszen a világ legjobb szakemberének hiszi magát :(
A bal elsőm még csak egy szezont futott, de volt a cégben 4 db vadiúj (1500 km-t futott) feleslegessé vált Good Year, pont a nekem szükséges méretben, így nem volt kérdés, hogy mi kerüljön fel. (főnököm M340i-jén volt a gyári gumi, de pár hét futás után felkerültek helyette a télik, tavasszal pedig egy szett 20-as felnit kapott, így ezek feleslegessé váltak).
A Pirellik olyan 35-40 ezret futhattak. Már kezdtem azt érezni, hogy merevebbek, ami főleg annak köszönhető, hogy defekttűrő gumik, amiknek erősebb az oldalfaluk, így markánsabban kijön a gumik öregedésével járó keményedés.
A GY egyelőre kellemes, de majd hosszabb távon jönnek ki a különbségek.
Ami nagyon tetszik (már álló helyzetben is :) ), hogy itt a peremvédő - szemben a Pirelli megoldásával - valóban védi a peremet, mivel pár mm-t túllóg rajta, és közelebb is van hozzá. Sajnos szükség lesz rá, a jobb hátsó kerékkel nagyon könnyű a padkát elkapni, ha nem óvatoskodja túl az ember.
Egy szombat reggeli kiadós eső utáni párás délelőtt nekem kellett elhozni a gyereket (saját plusz két szomszéd kölök) a focimeccsükről, Budáról. Indítás után rázkódás és egyenetlen alapjárat fogadott, mintha csak 2 vagy 3 henger indult volna el. Picit járattam, de nem tért magához, uh újraindítással próbálkoztam, de az sem használt. Na, mondom “fasza, kapom majd az ívet a szomszéd mercis és teslás haveroktól, hogy ezért nem kell Alfát venni” 😡 Nagy nehezen, rángatózva kiálltam a kertből, majd óvatosan elindultam, áttettem manuális módba, hogy megpróbáljam magasabb fordulatra bírni, de majd kiesett a motor a helyéről, jött is a check engine… Majd megint megpróbáltam újraindítani, szerencsére most vette a lapot, és minden szépen ment, mintha mi sem történt volna. Megnyugodtam, mehetek a gyerkőcökért, nem kell másik apukát riasztani és megúszom az élcelődést 😀
Útközben a hibalámpa is kialudt, teljesen elmúlt a probléma.
Két dologra gyanakszom, ami végül 3 lett:
- szaródik el a MA
- szaródik el a múltkor cserélt Nox-szenzor, akkor is ilyen tünetek voltak
- szar volt a benzin, mert mindig OMV-nél tankolok, de most úgy jött ki a lépés, hogy 2x egymás után is Mol került bele. Amikor legelőször csinálta ezt, akkor is Mol benzin volt a tankban, uh gyanús a dolog.
Bármi is okozta, maradok az OMV-nél, és most prémium E5-öst tettem bele, amit minden 2. tankolásnál meg fogok ismételni. Ha nem jön elő ismét a probléma, akkor ez a verzió nyert és nem kell aggódnom, ha meg igen, akkor még él a gari, uh inkább most jöjjön elő, mint majd a lejárta után.
A km és az eltelt idő alapján is aktuális volt az olajcsere. A korábbi előrehozott cserék miatt 54.620 km-nél készült a 60.000-es szerviz, így az olaj és a szűrők mellett a gyertyák is cserélve lettek. A Duna Autóba vittem, azonnal nekiláttak, minden a terv szerint alakult, 2,5 óra volt mosással együtt.
Pulkisra nyíródott a bal első gumim csütörtökön este hazafelé, uh mivel szombaton egy hosszabb útra kell(ett) mennem, kénytelen voltam az amúgy sem egyszerű pénteki napba a gumicserét beiktatnom. A gumik a flottakezelőnél, ők persze nem érnek rá, uh gumikat bepakol, át gyorsan az ismerős gumishoz, kerekek le-fel, majd vissza a téliket a gumiraktárba. Ősszel kelleni fog bal előre egy új téli, de a két hátsó nyárinak is kezd elfogyni a belső pereme, uh nem biztos hogy ezt a szezont kibírják.
Ha már ott állt az autó leszedett kerekekkel, kihasználtam az alkalmat, kértem egy rongyot és lepucoltam a féknyergeket :)
2,5 hét nélkülözés után ma végre visszakaptam az autót megjavítva.
Nagyon féltem a javítástól, mert tartottam a színeltéréstől, de a nehéz, színváltós festék ellenére tökéletes lett az eredmény, uh nagyon megkönnyebbültem. Budaörsön kapta a gyógykezelést.
Az egyetlen negatívum (a tervezettnél sokkal hosszabb javítási időn kívül) az az, hogy sikerült az átadás előtti mosással úgy összekarcolni a régi és az új elemeket is, mintha gépi mosóba hordanám… Eddig karcmentes volt, nagyon vigyáztam rá, de majd tavasszal kell neki egy polír.
Elég combos lett a javítási számla, pár forint híján 3M lett a vége, de szerencsére ezt a vétkes fél biztosítója állja.
Cserélt elemek:
-első fényszóró
-első sárvédő
-doblemez
-első ajtó
-első felni+kupak+tpms
-egyéb műa. borítások
A cserélt elemek mellett be kellett állítani a futóművet, ami szintén tökéletesre sikerült, semmi félrehúzás és a kormány is tökéletesen vízszintben áll.