Blog >> hiba

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2024-09-17

Történt hogy tavasszal már nem csak furán néztek ki a hátsó féktárcsák, hanem egyre határozottabban morgott a fék 100km/h fölötti tempóról lassításkor. Ezt jeleztem is a 3 éves szervizen, ugye eddig tart a teljeskörű garanciám, gondoltam 30e km-nél teljesen nem normális egy ilyen jelenség a fékrendszerben. Gondoltam én. Ehhez képest a szerviz részéről annyival lett elintézve, hogy "ezek ilyenek" és hogy ennyi km-nél már nem engedélyezi az Alfa Romeo a garanciális javításokat a fékrendszerben. Sem vizsgálat, sem semmi nem történt az ügyben, összesen három helyről utasítottak el. Egy garanciális autón biztonsági berendezés hibáját jeleztem, és teljes süket fülekre talált, a kereket se vették le. Nyíregyházán jelezték, hogy foglalkoztak volna vele, márkaszervizes rezsióradíjon. Számomra ez így vaskos csalódás. Azért ruháztam be egy új autóra, hogy ne legyen vele gondom. Beülök, megyek. Nem ez történt, sőt a helyzet az, hogy idén nem tudtam elmenni egy Transzfogaras túrára, mert nem mertem rizikózni rossz fékekkel. Hogy fordulhat elő egy 32e km-t futott autónál ilyen? Nagyon bosszantó, ahogyan az Alfa Romeo Customer care szakszerűtlen, buta elutasító válasza is.

Összesen három féle diagnózist kaptam a hibára. Egy helyen sem vették le a kereket, és egyetlen helyen nézték meg a tárcsák belső oldalát.
1. Ez mind ilyen. (márkaszerviz)
2. Nem használom "elég bohóc" módon, így a hátsó fék alig üzemel, ezért rozsdásodik. Amúgy mind ilyen. (márkaszerviz)
3. Teljesen elkopott elöl-hátul minden, teljes fékgenerál (fék szakszerviz)
4. "Gyuri neked megégett a tárcsád. De miért csak a hátsó?" (BMW szakszerviz, ismerősök)

A teljes elkopásról annyit, hogy mindent megmértünk rajta, kb 70%-os állapotú volna a fékrendszer, nagyon messze a kopáshatároktól. Vagyis a fékszerviz is csak pénzt akart rólam gyorsan akasztani, nem a problémát megoldani.

A konklúzió?
Az az, hogy egy biztonsági berendezés hibájával garanciaidőn belül magamra maradtam. Plusz poén: egy Alfa Romeon a helyes diagnózist valószínűleg egy BMW szerviz volt képes megállapítani, minden jel arra mutat hogy nekik van igazuk.

>> EseményPeti16V // Alfa Giulia Veloce // 2024-04-20

Egy szombat reggeli kiadós eső utáni párás délelőtt nekem kellett elhozni a gyereket (saját plusz két szomszéd kölök) a focimeccsükről, Budáról. Indítás után rázkódás és egyenetlen alapjárat fogadott, mintha csak 2 vagy 3 henger indult volna el. Picit járattam, de nem tért magához, uh újraindítással próbálkoztam, de az sem használt. Na, mondom “fasza, kapom majd az ívet a szomszéd mercis és teslás haveroktól, hogy ezért nem kell Alfát venni” 😡 Nagy nehezen, rángatózva kiálltam a kertből, majd óvatosan elindultam, áttettem manuális módba, hogy megpróbáljam magasabb fordulatra bírni, de majd kiesett a motor a helyéről, jött is a check engine… Majd megint megpróbáltam újraindítani, szerencsére most vette a lapot, és minden szépen ment, mintha mi sem történt volna. Megnyugodtam, mehetek a gyerkőcökért, nem kell másik apukát riasztani és megúszom az élcelődést 😀
Útközben a hibalámpa is kialudt, teljesen elmúlt a probléma.

Két dologra gyanakszom, ami végül 3 lett:
- szaródik el a MA
- szaródik el a múltkor cserélt Nox-szenzor, akkor is ilyen tünetek voltak
- szar volt a benzin, mert mindig OMV-nél tankolok, de most úgy jött ki a lépés, hogy 2x egymás után is Mol került bele. Amikor legelőször csinálta ezt, akkor is Mol benzin volt a tankban, uh gyanús a dolog.
Bármi is okozta, maradok az OMV-nél, és most prémium E5-öst tettem bele, amit minden 2. tankolásnál meg fogok ismételni. Ha nem jön elő ismét a probléma, akkor ez a verzió nyert és nem kell aggódnom, ha meg igen, akkor még él a gari, uh inkább most jöjjön elő, mint majd a lejárta után.

>> SzervizDemecsab // Alfa Giulietta 170 LE QV Line // 2023-11-09

Tapasztalatom osztom meg.

Az autó Alfa Giulietta Multiair P1063-as hibát dobott. Volt benne cserélve a korábbi tulajnál Multiair egység, viszont használt került bele egy Mito-ból. Nálam olyan 1500 km után jelentkezett a hiba. Ezek után kb. 100km-ként dobta a hibakódot amikor rövid utakon jártam vele. Olvasgattam róla, mit lehetne tenni. A csere nagyon drága és megbízható szerelőhöz kell vinni. Írtak típushibáról amikor kilazulnak bizonyos alkatrészek a Multiair egységben illetve írták, hogy lehet kosz is a rendszerben. 2 hónapi utánajárás után találtam egy honlapon egy leírást ami bizalomra adott okot.

https://www.alfaowner.com/threads/multiair-misfire-fix-with-engine-flush-procedure.1209985/

https://dupag.nl/kennis/storingen-in-multiair-systeem/

A lényeg, hogy NCH OIL Flush termékével kezeltem a motort. Itt az a trükk, hogy olaj csere előtt betölteni a motorba és járni kell az autóval legalább 500 km-t. Nálam kb. 4000km volt az olajban amikor elkezdtem a folyamatot. Az indoklás az, hogy a Multiair egységbe csak menet közben (főleg motorféknél) áramlik annyira az olaj, hogy ki lehessen tisztítani. Tehát a többi olajöblítő ami csak alapjáraton használható semmit sem csinál Multiair hibánál.

A lényeg, hogy kb. 700 km-t mentem az autóval nyugodt tempóban (napi 2x18 km, és volt hogy egyszerre ment 120 km-t. A rövid napi menetben 3-4 naponta előjött a hiba a hosszú menetnél nem. Szinte mindig 100 km megtétele után volt hibaüzenet. Majd ezután olajcsere az előírt Selenia olaj Multiair egységhez.
Olajcsere után pár kilométerrel bedobta a P1061-es hibakódot. Na mondom már vmi történt mivel eddig a 3-as hengerrel volt baja. Eszembe jutott, hogy a szerelő nem nullázta az olajcsere számlálót az ECU-ban. Én nulláztam és azóta eltelt 2000+ km és nem volt hibakód!

Egyéb hiba vagy olajfolyás probléma nem keletkezett motoron!

A két weboldalon le van írva részletesen a folyamat, nekem bevált.

A termék pedig ezen a linken is megtalálható. Én tudtam rendelni Magyarországról (bár már ott nem elérhető)

https://www.mecatech-nederland.nl/producten/p-1/MT024DS.html?_globalsearch=nch%20oil

>> Szervizpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2023-03-08

Február utolsó napjának reggelén munkába indulva azt vettem észre, hogy elkezdett villogni az összkilométer számláló, illetve nincs csatlakozva a telefon az autóhoz bluetooth-on.

Ebből már tudtam, hogy valószínűleg a Blue&Me modul rosszalkodik, aznap rengeteget olvastam a témában és azonnal meg is próbáltam minden egyszerűbbnek mondható "trükköt". Levettem az akksit valamivel több mint egy órára, de semmi változás. Többen javasolták, hogy egy proxy újraillesztés is tud segíteni, így ezt is megnéztük. (Off márka, márkakereskedésében, szervizében dolgozok, így egy gépet azonnal rá tudtunk akasztani.) Mivel ez sem segített elkezdtem egyéb megoldások után nézni.

Elsőként jött az, hogy akkor beszerzünk egy bontott modult, de meglepődve tapasztaltam, hogy vetekszik az ára a nyers aranyéval, és ki tudja az meddig bírja, ezért ez hamar el is lett vetve. A gyári új meglepő módon alig kerül többe mint a használt bontott, de itt pedig azt realizáltam, hogy oké, hogy új de ez is csak egy 10 év körüli alkatrész a polcról különösebb garancia nélkül. Beépítés után megint kellene proxy igazítás is stb. Ha már ennyit költünk az autóra akkor valami előrelépés legalább történjen, mert ezzel csak egy elavult amúgy sem túl jó bluetooth kihangosító lenne ami még zenét sem képes lejátszani egyéb beavatkozás nélkül.

Végül megszületett a döntés "száműzzük" a Blue&Me-t az autóból. Erre irányultan ma megvalósult az első lépés, melyben szoftveresen ki lett iktatva a modul, így már nem keresi, nem villog a műszerfal és nem gyilkolja tovább az akksit sem. (Ha már ott voltunk azért pár mérés meg lett ejtve, hátha csak egy ellenállás vagy valami apróság a hiba ami gyorsan költséghatékonyan javítható lenne, de a fent leírtakból már kiderült, hogy sajnos nem jött össze, minden mért érték jó volt, a baj mélyebb szinten van.) Lassacskán átalakítjuk 2023 "kompatibilsre" a multimédiát egy 2 din-es érintőképernyős Apple CarPlay és Android Auto képes fejegységgel. Valószínűleg valami Pioneer lesz, de ez még nem dőlt el, a napokban megkezdődik az alkatrészbeszerzés és 1-2 hónapon belül beépítésre is kerül a cucc.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 1.8 TBI berlina // 2022-06-05

Néhány napon én kb. 300km-en belül többször is (elmúlt 2 hónapban is előfordult 2x) check engine-t dobott, + VDC, ASR, Hillholder hibát, erő nagy része elment. Többféle hibát is láttam P0122 volt az utolsó. Hibatörlés után minden esetben hellyreállt a rend.
A csatlakozók rendben voltak, alapvetően minden rendben. Végül beugrott, hogy esetleg a powerbox szivat. Kiszereltem, azóta minden tökéletes. Kb. 1000 km ment bele azóta, remélem megoldottam :)

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2020-08-10

A szervízben megjavították az autót.
Szerencsére csak egy kis kontakt hibát találtak.

>> Szerviztdemeter // Alfa Giulia B-TECH 200LE // 2020-05-27

Első, komolyabbnak nem mondható hiba az autón, hogy egyszer csak megadta magát a csodálatos DNA kapcsoló. Az első anomália még tavaly kezdődött, akkor A-ban használva fogyasztási világrekordot akartam felállítani egy 800 km-es úton, de a felénél visszaválltott N-be és többé nem lehetett kapcsolni. Aztán jött a szervíz és újratanította a computert, ami immár ismét hajlandó volt kezelni a kapcsolót.
Aztán idén egy kereszteződésben arra lettem figyelmes, hogy a kilométerszámlálóm villog, ami tipikus jele annak, hogy a canbuson valami változott. Persze megint meghalt szegény kapcsoló. Így most rendeltek egy másikat, amit a mai napon meg is kapott a drágaszág.
Furcsa dolog, de azt tapasztaltam többször, hogy a kapcsoló nagyon melegszik. Talán a melegtől halt meg, vagy azért melegedett, mert haldoklott már. Remélem az új jó lesz sokáig

>> SzervizKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2019-08-27

Sajnos nekem is előjött a VDC és Hill Holder hiba. Fórumokat olvasván mindenki azt mondta, hogy először a kupungnál lévő kapcsolót érdemes cserélni.

Tettem egy próbálkozást a szétszedésére, hátha valami kis próblémája van az érintkezéssel. Kapott WD-40-t is, az se hozott eredményt.
Így hát megrendeltem egy újat, majd kicseréltem és a próbléma elhárult.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2020-01-02

Rászántam ma a fél napomat. Csak hogy ne essek a Giuntini csapdába (bocs Emil, tudom Te rosszabbul jártál, ez csak egy öreg traktor..), és eldőljön hamar, hogy mi a helyzet. Elmentem Sanyihoz a szerelőmhöz. Sok a munkája, úgyhogy most úgy segített, hogy kölcsön adta a nyomatékkulcsát és a bordás krovafej készletét. Köszi Sanyi, ismét :-)
Itthon aztán lekaptam gyorsan a szelepfedelet, majd hagytam hűlni a motort. A gyári előírás szerint 100Nm + 2x90 fok a helyes lehúzása a hengerfej csavaroknak. Ezt visszaellenőrizni nem lehet, szóval elindultam 100Nm-ről és 5Nm-enként emelve a nyomatékot ráhúztam a csavarokra. 140Nm lett az a nyomaték, ahol a tíz csavarból hét még "lekattant", három csavaron viszont érezhetően tudtam húzni. Feljebb nem akartam menni a nyomatékkal, úgy gondolom, hogy így megfelelően egyenletesre húztam őket, de legalább javítottam a kiindulási helyzeten.
Összeraktam, és visszavittem a szerszámokat. A motor szerintem simábban jár, bár nehéz ügy ez, ilyenkor a placebo hatás elég erős :-)) Hazafelé körben az erdő fele jöttem, meghajtottam egy kicsit. Megint eszeveszett jót autóztam. Ezzel csak olyat lehet :-)) Viszont itthon már tudtam, hogy mi a helyzet. Láttam a gőzt kilibbenni a géptető alól. Megint kinyomta. Amit lehetett megtettem, azt hiszem logikusan végigjártam az utat, de ezen a ponton nincs tovább.
Újra le kell venni a hengerfejet. Olyasmi érzéseim vannak, mint mikor az ezüst jtd állapotát feltártuk. Szívem szakad meg ezért az autóért, de lehet hogy itt kell elengedni.
Feltérképeztem ugyan, hogy mik a lehetőségek, és nyilván meg lehet hengerfejezni újra. 80e egy felújított hengerfej, plusz a munkadíj feltenni, olajcsere, tömítések cseréje és mehet tovább. Talán mehet tovább. Nem tudom, hogy akarom e. Az elmúlt két évben észvesztő összeget és rengeteg időt borítottam bele.
Itt kiszállni hülyeség, tovább csinálni is hülyeség...

>> Tuning és extrajohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2018-06-16

Mivel sokallom a Seat koptatót ezért ismét Kínához fordultam egy olcsóbb megoldásért.

A klíma diagnosztizálás óta érdekes módon néha felvillant a légzsák hiba is. Ez is orvosolva lett. A csomagtér sarkában lévő csatlakozó volt kontaktos.