Blog >> hiba
Tegnap megmakacsolta magát az autó, nem volt hajlandó beindulni, sokszori próbálkozás után nagy nehezen beindult, motor check hibát dobott. Motor leállít, 20 perc várakozás, majd a hiba megszűnik és pöccre indul.
Ma műszerrel kiolvasták a hibakódokat, 3 volt benne eltárolva.
P0335
P0520
U1600
Mivel 60e km-nél volt utoljára hivatalos márkaszervizben, ezért nem tudni a kódok mikor kerültek bele, lehet még az előző tulajnál. Törlés után ismét ránéztünk, de nem dobott egyet sem. Ha újra előjön valami, az már biztosan nálam lesz, és akkor irány a szerviz. Költségembe nem került a kiolvasás, volt egy kis protekcióm. :)
Úgy adódott, hogy a gyári bicskakulcs elfejtette a kocsit vagy vica versa vagy mi :(
Elmentem márkaszervizbe programozni, amíg még itthon vagyok, ahol rá is programozták, ahogy illik. 5 percig emlékeztek is egymásra. Majd megint kakukk... Remek. Nem tudom mi a gond, szét kellene bombázni a fél kocsit, de erre most nem látszik megfelelő időablak a közeljövőben.
Kulccsal nyíilik a kocsi, beindul, csak gombbal nem nyílik sem a központi zár, sem a csomagtartó. :(
(a kép csak megtetszett :D)
Az autó határozottan vészüzembe került, ez nagyjából viselkedésben azt jelenti, hogy úgy húz mint egy szívódízel, nem működik a tempomat, sem a klíma.
A kiolvasás többszöri sikertelensége után átkerült egy másik helyre, ahol sikerült kiolvasni, P0190 Rail szenzor hibát jelzett. Pár nap munka után kiderült, hogy azzal nincs baj.
Nade mielőtt kiderült, mik történtek?
Rail szenzor csere, nyomáscsökkentő tisztítása, kábelek kimérése esetleges szakadás keresése.
Végül kiderült hogy az ecu megsérült, és nem küld test jelet a szenzornak.
Kapott a szenzor egy direkt testet, amitől az autó újra jól működik.
A hibakód valószínűleg törlődött, ezt kiolvasás hiányában csak abból tudom következtetni, hogy a tempomat újra működik.
Köszönet az elméleti segítségért GTPetinek, Warbinak, és a gyakorlatban pedig ki másnak mint ZÉ és Thomasnak.
Munkából hazafele, a repülőnél lejöttem a pályáról és a felüljárón lefele leállt, vagy legalábbis nem reagált a gázpedálra. Viszont magához tért mire leértem a felüljáróról. 1-2 Km-rel odébb viszont megállt teljesen. Semmi rángás, előjel csak leállt. 3-ra elindult és szépen bementem az irodába utána haza, és a ház előtt 20m-re ismét leállt, szépen hazagurultam. Vacsora után megnéztem a hibatárolót, de semmi csak a P1172. Azóta csak a garázsba mentem el vele, hamarosan megy Csörihez, mert így nem megbízható.
A km számláló LCD egyre több digitet nem tud kijelezni. Így a km állást nem látom, nem tudom mikor kell olajat cserélni, nem tudok fogyasztást számolni. Régen már cseréltem LCD-t, de az eddig (1év) bírta. Frob küzdött hasonló problémával, és egy más fajta LCD felhasználásával oldotta meg a problémát. Ezt nekem is megcsinálta, azóta tökéletes. Köszi Robi!
Nem tudom mi legyen... Ha valaki tud esetleg segítsen! A termosztát valószínűleg feladta a harcot. Az 50-et nehezen hagyja el, majd nem sokkal hetven felett aláhullik és nagy lassan mászik hetvenig és vissza és fel és vissza. A csere nagyjából húszezer forint lenne folyadékostól, mindenestől, de nem tudom, hogy ez normális működés vagy hibás? Kicseréltessem a nagy mínuszok előtt a hűtőfolyadékkal egyetemben vagy sem? ....?
Vazze megin hogy jártam....
Megyek hazafele lehajtok az M0rol, a lehajtó végén megállok a piros lámpánál, otthontól kb fél kilométerre.
Hirtelen sűrű kékes füst csap fel a motortér felől.
Köpni nyelni nem tudtam, eléggé lemerevedtem a látványtól.
Rábámultam a műszerfalra, hőmérsékletek ok, fordulatszám alapon, nem világit semmi hibajelző pilács.
Kb 5-10 másodperc múlva zöldre váltott a lámpa, és én nemtom miért, de valahogy automatikusan elindultam. Semmi különöset nem mutatott az autó. Itthon nekiugrottam, és amennyire tudtam, végigvizsgálgattam, nem jöttem rá honnan jöhetett....
Elsőre arra gondoltam, hogy pl szétesett a kuplung, de azóta is fog rendesen, és pl lefullad a vas, ha alapjáraton kettesben felengedem... De igazából nem olyan maró kuplungszag volt, nem is olajszag hanem inkább gumiszag.
Fékezni nem fékeztem nagyot, nem volt satu.
A hosszbordás szíjak nem tünnek lazának szakadtnak. Mi más füstölhet még?
Szal félóra rémület után gondoltam arra, hogy mi van, ha nem is belőlem jött a füst?
A lámpától egy olyan 50m-re voltam, amikor az előttem menő fiat uno félreállt közvetlenül a lámpa előtt egy forgalomtól elzárt területre. Én pont úgy álltam meg, hogy mellette-mögötte voltam, azaz annak az autónak a jobb hátsó sarkánál volt az én autóm bal első sarka.
Jelenleg nem tudok másra gondolni, mint hogy belőle jöt a füst, én meg a felhőjébe parkoltam le. Nyilván nem véletlenül állt félre elzárt területre, az autópályalehajtó végén...
Hát ma reggel mocskos nagy eső esett. Aztán bbelementem valami tócsába és beázott a gyujtásban valami ami eddig is szar volt...menet közben is elment az erő, ki-kihagyott az egyik henger. De szerdára kaptam időpontot szóval megy várpalotásra aztán ott rendbeteszik. Délutánra ksizáradt és akkor nem volt semmi baj úgyhogy megnyugodtam. De ezt meg kell nézetni. Na remélem jó lesz.
Az autó egyszer csak elkezdett hullámosan fékezni. Eleinte csak nagy tempónál, a végére már finom megállásoknál is. A márkakereskedés persze elhajtott vele, ám kiderült, hogy nem elfékezéstől lett ilyen a tárcsa. A belső hűtés lamellái repedtek meg, ami viszont garanciális probléma. Így némi utánajárással kicserélték és megspóroltam kb 80.000 Ft-ot.