Demecsab - főkép
>> SzervizAlfa Giulietta 170 LE QV Line // 2023-11-09

Tapasztalatom osztom meg.

Az autó Alfa Giulietta Multiair P1063-as hibát dobott. Volt benne cserélve a korábbi tulajnál Multiair egység, viszont használt került bele egy Mito-ból. Nálam olyan 1500 km után jelentkezett a hiba. Ezek után kb. 100km-ként dobta a hibakódot amikor rövid utakon jártam vele. Olvasgattam róla, mit lehetne tenni. A csere nagyon drága és megbízható szerelőhöz kell vinni. Írtak típushibáról amikor kilazulnak bizonyos alkatrészek a Multiair egységben illetve írták, hogy lehet kosz is a rendszerben. 2 hónapi utánajárás után találtam egy honlapon egy leírást ami bizalomra adott okot.

https://www.alfaowner.com/threads/multiair-misfire-fix-with-engine-flush-procedure.1209985/

https://dupag.nl/kennis/storingen-in-multiair-systeem/

A lényeg, hogy NCH OIL Flush termékével kezeltem a motort. Itt az a trükk, hogy olaj csere előtt betölteni a motorba és járni kell az autóval legalább 500 km-t. Nálam kb. 4000km volt az olajban amikor elkezdtem a folyamatot. Az indoklás az, hogy a Multiair egységbe csak menet közben (főleg motorféknél) áramlik annyira az olaj, hogy ki lehessen tisztítani. Tehát a többi olajöblítő ami csak alapjáraton használható semmit sem csinál Multiair hibánál.

A lényeg, hogy kb. 700 km-t mentem az autóval nyugodt tempóban (napi 2x18 km, és volt hogy egyszerre ment 120 km-t. A rövid napi menetben 3-4 naponta előjött a hiba a hosszú menetnél nem. Szinte mindig 100 km megtétele után volt hibaüzenet. Majd ezután olajcsere az előírt Selenia olaj Multiair egységhez.
Olajcsere után pár kilométerrel bedobta a P1061-es hibakódot. Na mondom már vmi történt mivel eddig a 3-as hengerrel volt baja. Eszembe jutott, hogy a szerelő nem nullázta az olajcsere számlálót az ECU-ban. Én nulláztam és azóta eltelt 2000+ km és nem volt hibakód!

Egyéb hiba vagy olajfolyás probléma nem keletkezett motoron!

A két weboldalon le van írva részletesen a folyamat, nekem bevált.

A termék pedig ezen a linken is megtalálható. Én tudtam rendelni Magyarországról (bár már ott nem elérhető)

https://www.mecatech-nederland.nl/producten/p-1/MT024DS.html?_globalsearch=nch%20oil

>> EseményAlfa 159 TBi Ti sw // 2022-11-14

Eladtam, jó helyre került. Majd veszek másik Alfát.:)

 
>> SzervizAlfa 159 TBi Ti sw // 2021-09-22

Kicseréltettem a termosztátot, mert 90 fok alatt sétálgatott majd beállt a hőmérő. Kapott új hűtőfolyadékot is.
Szerelőm észrevette egy vízcső csatlakozást (alul a hűtőhöz) ahol szivárgás nyomai voltak. Minimálisan fogyott a víz, (1 év alatt 1x töltöttem utána). Korábban egy V6-os Alfámnál sokat szívtam a vízcsövek miatt így itt inkább megrendeltem az újat megelőzve az esetleges további gondokat... (alkatrész 17e pénz). Ha már szét volt szedve a szívócső pillangószelep tisztítást is kértem. Nem volt igazából koszos, 124e km alatt gondolom most tisztították először.

>> SzervizAlfa 159 TBi Ti sw // 2021-06-28

Megcsináltattam az olajcserét mert 11000 km ment az olajba és eléggé fekete volt. Most Selenia Quadrifoglio 5W-40 ment bele. Kicsit drágább mint a gyári ajánlás, de kipróbálom.
Nos érezhetően sokkal csendesebb, finomabb a motor járása. Megnézem hogyan viselkedik, mennyi fogy illetve mennyire feketedik be 10e km alatt. A terv a 15e kilométerenkénti olajcsere, mert hosszútávokon jár az autó.
A hosszbordás szíjat azért cseréltettem, mert a legutóbbi szervó szivattyú cserénél hangosabban viselkedett a néhány hónapos szíj. Most csendes lett.

 
>> SzervizAlfa 159 TBi Ti sw // 2021-01-20

Végre, meg lett az alapjárat, turbóhang süvítő hang és még jópár hibajelelenség oka és megoldása!

Sorban ami történt:
Szívócső megbontás után hidegen alapjárat hiba, torpanás, hullámzó erőnlét jellemezte a motort. Engem meg az ideg kerülgetett 1 hónapon keresztül...
Első körben kicseréltem a gyári bilincseket awab bilincsekre. (a MAP szenzornál volt valamennyi kosz/por a cső csatlakozásnál) Kitakarítottam a MAP erre alkalmas tisztítóval ÉS AlfaOBD programmal kinulláztam az "Önbeállító paramétereket".
És az autó gyönyörűen indul, van alapjárat minden ok!
A következő hidegindításig....
Sőt most már felfigyeltem egy terhelésen hallható fütyülő hangra is. Na fasza gondoltam turbó hiba is van??

Na akkor kapjon új légtömegmérőt és ha már vásárolok turbónyomás szenzort is. Facet márkát kapott (olasz gyártó) a gyári BOSCH drágának ígérkezett. A nyomás szenzor BOSCH lett, (katalógus szerint bele valót vettem Shadin bolgjának "tanácsára" :)) de más mint ami benne volt.
Megint csak ideig-óráig lett jó az autó.

Ok, rendben akkor irány a szerviz, nézzék át a szívó/turbó oldali csöveket, mert elfogyott a további ötletem.

A szerviz megtalálta hibát, a turbó és az intercooler kapcsolatánál lévő tömítés volt keresztbe fordulva és állta el az útját a levegőnek. Ez hogy a fenébe történt nem lehet tudni valszeg korábbi szerelési hiba.(új turbóval vettem az autót).

Szóval az alapjárat stabil, gázadásra úgy ugrik mint eddig sohasem és sokkal erősebb és élénkebb lett. Nagyon nagyon tetszik így! A jövőbeni chip tuningot nem is erőltetném annyira, bőven gyors lett így az autó! Le is méretem majd próbapadon...

 
>> EseményAlfa 159 TBi Ti sw // 2020-12-10

Elvittem az autóm szervókormány szivattyú cserére (megint) mert elsőre nem sikerült megfelelően. Igazából most sem sikerült mert a felújított szivattyú nem lett jó.
A szívó oldalon a MAF szenzor utáni cső ami a turbóra megy meg lett bontva. Látszólag minden visszakerült a helyére, ám az autó gázadásra nehezen reagált. Gondoltam mire hazaérek rendbe jön. Másnap reggeli indulás után néhány másodpercnyi alapjárat után leállt a motor. Nem kicsit lettem ideges. Még soha nem csinált ilyet! Valószínű falsot szív valahol.

>> AutóápolásAlfa 159 TBi Ti sw // 2020-09-26

Észrevettem, hogy a vezetőülés deréktámasza állítható, viszont érdemben nem történik semmi.

Nosza leszedtem a hátlapot. Két oldalán nyitható, majd fel kell emelni és kiakasztani felül is. Ez utóbbi művelet kicsit nehézkesen, de megoldható.
A deréktámasz állításához tartozó bovden volt kiakadva és ráadásul olyan szerencsétlen módon, hogy 1 órámba került úgy visszafordítani, hogy ne ugorjon ki újra. Tettem be egy kis szivacsot, hogy jobban kiemeljen és a bovdent ne kelljen nagyon feszíteni.

 
>> AutóápolásAlfa 159 TBi Ti sw // 2020-09-12

Kicseréltem a vezetőoldali majd a két hátsó ajtóhatárolót.
Az első cseréje megy egyszerűen nem kell szétszedni hozzá az ajtót.

A hátsóknál, már jobban meg kell bontani az ajtó kárpit illetve még egy takaró lemezt kell eltávolítani annyira, hogy beügyeskedjük a helyére a határolót. Meglepésemre nem fólia van az ajtókárpit mögött, hanem fém lemez. Roncsolás nélkül visszarakhatók a tömítések.

Alkatrészt az alfaalkatreszek.hu-tól rendeltem.

 
>> EseményAlfa 159 TBi Ti sw // 2020-05-22

Végre! 2 és fél év Prius-ozás után újra autót vezetek! És itt a "vezetek"-en van a hangsúly mert a Priussal csak közlekedtem (megjegyzem mindenféle gond nélkül megbízhatón és gazdaságosan). Most pedig itt van az álmom egy erős benzines és gyönyörű Alfa Romeo 159 TBI! Sikerült egy nagyon gondos gazdás autót találnom egy olyan kereskedőtől aki Alfa Romeo eladásában leli a legnagyobb örömét. (És birtokol is épp egy Stelvio-t.)

 
>> Tuning és extraAlfa 156 Twin Spark 1,6 // 2011-05-19

Csináltattam felraktuk, levettem, festettem felraktam kicsit előfeszítettem. Szuper!
Az autó érezhetően sokkal merevebb, és az idegesítő műszerfal recsegések is megszűnni látszanak.