Mutasd

>> Szerviz2021-01-20

Végre, meg lett az alapjárat, turbóhang süvítő hang és még jópár hibajelelenség oka és megoldása!

Sorban ami történt:
Szívócső megbontás után hidegen alapjárat hiba, torpanás, hullámzó erőnlét jellemezte a motort. Engem meg az ideg kerülgetett 1 hónapon keresztül...
Első körben kicseréltem a gyári bilincseket awab bilincsekre. (a MAP szenzornál volt valamennyi kosz/por a cső csatlakozásnál) Kitakarítottam a MAP erre alkalmas tisztítóval ÉS AlfaOBD programmal kinulláztam az "Önbeállító paramétereket".
És az autó gyönyörűen indul, van alapjárat minden ok!
A következő hidegindításig....
Sőt most már felfigyeltem egy terhelésen hallható fütyülő hangra is. Na fasza gondoltam turbó hiba is van??

Na akkor kapjon új légtömegmérőt és ha már vásárolok turbónyomás szenzort is. Facet márkát kapott (olasz gyártó) a gyári BOSCH drágának ígérkezett. A nyomás szenzor BOSCH lett, (katalógus szerint bele valót vettem Shadin bolgjának "tanácsára" :)) de más mint ami benne volt.
Megint csak ideig-óráig lett jó az autó.

Ok, rendben akkor irány a szerviz, nézzék át a szívó/turbó oldali csöveket, mert elfogyott a további ötletem.

A szerviz megtalálta hibát, a turbó és az intercooler kapcsolatánál lévő tömítés volt keresztbe fordulva és állta el az útját a levegőnek. Ez hogy a fenébe történt nem lehet tudni valszeg korábbi szerelési hiba.(új turbóval vettem az autót).

Szóval az alapjárat stabil, gázadásra úgy ugrik mint eddig sohasem és sokkal erősebb és élénkebb lett. Nagyon nagyon tetszik így! A jövőbeni chip tuningot nem is erőltetném annyira, bőven gyors lett így az autó! Le is méretem majd próbapadon...