Blog >> baleset
Utólért a karmám:
pirosra váltó lámpánál hátulról beleszaladtam az előttem befékező tanuló vezetőbe.
Siettem, követési távolságot nem adtam meg, a figyelmem sem az előttem haladón volt.
A motorháztető íve, lemeze megroppant, az embléma feletti rész összeroncsolódott a másik autó 5. ajtajának alsó élétől. A teljes lökhárító felső része bejjebb áll. Más baj nincs.
Nekem jött egy bömbi.. Eredmény a képen. Az első felmérés alapján a kár cca. 2000 ojró..
Folyt. köv.
Történt egy kis baleset. Zebrán belém jött egy inas. Eddig úgy tűnik két karccal a lökhárítón, egy törött rendszámtábla keret és az elhajlott rendszámmal megúsztam. Más extrát nem találtam...eddig.
Gondoltam, ha már cseréltem a rendszámtábla keretet, akkor neki ugrok a küszöbspoilereknek...nem kellett volna. Majdnem sírtam, oké nem, de mégis. :-) Jobb oldalt a küszöb elég szépen megindult a halálba. Nem fotóztam le, mert hülledeztem. Hétfőn hívom a lakatost, mert ez így hányinger. Oda patentot már nem mertem tenni. Hozzáértem volna beszakad az egész. A képen látható patentet használtam. Visszatértem rá. Most beleütögettem a küszöbbe és úgy toltam rá a spoilert. Kurva nehéz meló, de jobb ez így.
142.800 km
Megálltam a lámpánál, de még csak nem is hirtelen. Másodpercekkel később jött a combo, nagy szerencse volt, hogy egyedül álltam sor elején. Ahogy az is mák, hogy nem tudatosan leléptem a fék pedálról.
Igazából úgy tűnik semmi komoly, a lökhárító kapott csak, semmi más. Minden ki lesz cserélve márkaszervízben, eredeti állapotra. Csak a tudat zavar, hogy sérült ...
Update: A lökéstől az amúgy sem túl bika (bal) hátsó rugó eltört, pár centit lentebb csúszott a tányér mellé. Aztán néhány nappal később, városba hazaérve le is csattant a rugó teljesen. Így most kényszer pihenés van cseréig. Az új Eibach Pro-Kit szett (48K) megérkezett, időpont megvan... Aztán irány az Olaszautók Háza szervíz.
Update2: Beépítették a pro-kit rugókat és elöl kapott a már kicsit fáradt gyári gátlók helyére új Bilstein B4 gátlókat is. (28K) Nagyon stabil, feszes a futása, ránézésre picit az eleje lejjebb került talán, hátul szépen Ti magasságon.
Update3: A lökhárító és egy tolatóradar cserélve lett, fényezve illetve az autó körbe lett polírozva. Szép munkát végzett az OlaszAutók Háza. Most várom a biztosítótól a visszautalást a rugócsere munkadíjára. Meglátjuk.
A mai napon munkába menet össze törték Bellát 😢 A hungári és kerepesi kereszteződésében. Éppen a kanyarodó sáv jobb oldalán álltam a pirosnál a kerepesi úton amikor egy pözsó boxer ugy gondolta még elfér mellettem, hát nem. Ráadásul meg sem akart állni amikor rá dudáltam. Gyorsan a lámpánál utol értem majd közöltem vele hogy mi a szitu. Félre álltunk majd hívtam a rendőröket mert nem volt nálunk betét lap. A rendőrök közölték hogy nem fognak kijönni szerezzünk valahonnan, állítsunk meg autósokat és kérjünk valakitől. Szerencsére közel volt a munkahelyem így a srácok hamar a segítségemre siettek.
Egy hölgy a rönójával elém fordult. Jobbra elnézett, de balra nem. Megindult csikorgó kerekekkel mikor 10m -re sem voltam a kereszteződéstől. A hölgy és gyermeke sem volt bekötve mert csak ide akartak kiugrani gyorsan a közelbe. Sikerült :(
Mivel az autó lassan 19 életévét tapossa ez így GTK lenne a képek alapján is. Úgy hogy nem jelentettem be és talpra állítom inkább, mert el kéne bontani. Kicsit hosszadalmas a dolog. Kaptam egy 400k -s ajánlatot a javításra bontott alkatrészekkel. A javításból lehúztam a Klímát mert sosem használtam, így arra nincs szükségem.
Megsérült a Nyúlvány, a fényszóró keretek, lökhárító, motorháztető, jobb doblemez, komplett hűtő keretestől, klímahűtő (amit nem csináltatok már meg, soha nem használtam a klímát.). + a jobb első indexbúra is összetört. A bontott alkatrészeket rendes bontóból majd 200k ért szerették volna adni. Szóval magam mentem utána és Mifi valamint Kircher Dávid jóvoltából ezek is meglettek nagyjából ~50k költség mellett. Na persze volt még némi költség, mert Mifi volt kedves és elhozta Solymárra egy vasárnap amik megvoltak neki. Kifizettem a benzinpénzét és megfejeltem egy Jégerrel :) Dávid pedig Kaposvárról küldte futárszolgálattal. Köszönöm nekik a segítséget!
történt hogy hazafelé melóból, kedves kollága figyelmetlenségből adódóan belémjött hátulról. kb. 40 km/h sebességgel. ráadásul Alfával...
hátsó lökhárító jelesre vizsgázott, sok nem látszik rajta, csak a másik Alfa jelvényének körvonala. a hátfal azonban behorpadt, a mankókereket alig lehetett kivenni a helyéről. Szerencse hogy Öcsém karosszérialakatos, így elfogadható áron orvosolva lettek a hibák. a biztosító meg rendezte az anyagiakat.
km: 197.850
Sajnos a péntek 13. engem is utolért. Hungárián megtörték az autó elejét. Így kénytelen voltam beállni a szervizbe. El is gurultam időpontot kérni. Azt egy másik jeles napra Bolondok napjára kaptam.
Amik sorra kerültek: - első lökhárító fényezés + műanyagozás
- bal első sárvédő fényezés+ egyengetés
- bal-jobb ajtó fényezés
Ha már ott jártam kuplungot is cseréltettem mivel néha csúszkált.
- Az új kuplung+ alsó kuplung munkahenger csere történt.
Szépül az autó :)
2
579