Blog >> kuplung

>> Szervizgelle // Alfa 156 SW // 2016-07-09

Mivel egy több ezer km-es nyaralás előtt álltunk, féltem. Féltem, hogy nem fogja bírni a kuplung a hosszú utat, a sok hegyi szakaszt, szerpentint.
Mehettünk volna egy offos autóval, és akkor lehetett volna még húzni-halasztani a kuplung-kettőstömegű cserét, de megérte volna? Nem hiszem. :)


312000

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-09-30

Kis update!

Nem katasztrófa, de fax kivan, hogy a művelet alatt eltörték az akkutálca alatti ABS jeladó csatlakozó patentjét, a haspáncélból meg kihagyták a fele kereszthornyú csavart, a kalaposokat meg úgy megtépték mint állat, kettő anyája el is fordult a segédvázkeretben. Akku pozitív ill. a bizti tálca szarul volt visszarakva és meg sem volt húzva. Értem én, hogy húzós meló volt, de ezek egy kis odafigyeléssel abszolválhatók lennének ugyan annyi idő alatt jól is :-(

Ja még egy nagyobbacska alátétet is kipecáztam a haspáncélból...

Plusz a kormány nem egyenes, mehetek futóműveshez is...
Kuplung jól működik...



Kuplung, kéttömegű, kinyomó csapágy és főtengely szimering csere elvégezve Fiat Szabónál. Km. állás: 134330Km

Ha én veszem az alkatrészt és keresek embert aki beteszi, akkor jobban jártam volna, de nem találtam ilyet a környéken. Szabóékat ismerem nagyon régről, inkább bevállaltam több pénzért. Reggel vittem, kaptam csereautót, fél ötre kész volt. Alkatrész gyári, 2 év gar, jelentsen ez bármit is, a munkára meg hat hónap szavatosság van. Ha valami gubanc van, itt biztos el tudom intézni. Jól dolgoznak, ajánlom őket!

Amikor megvettem is már gyanús volt, de jött a "jó lesz ez még egy darabig" szöveg.
Aztán gondoltam egyet és kicseréltem. Miután tudom, hogy így sosem adnám el, még, ha 6 évig is bírta volna a szerkezet, tehát mindenképp le lett volna cserélve az egész, így inkább én élvezzem a jó kuplungot, ne csak az új tulaj :-)

Ideje volt. De tényleg. A kuplung tárcsa nútig kopva. A kéttömegű, bocsi hiányozhattam fizikán az irányok pontos meghatározásánál, minden irányban lógott. A két sonka egymás síkjában lötyögött leginkább, nem úgy ami csattan indításkor meg leállításkor, hanem ami úgy zörög mint az enyém. Nyomott kuplung esetén zörgött morgott, amit nem tudtam hova tenni...

Na mindegy, full szar volt az egész, amit nem gondoltam...

Jelenleg csend honol az autóban, a kuplung puha mint a vaj. Isteni...

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2016-09-23

Valami igencsak felpiszkálta a kuplung munkahengeremet, merthogy folyása vagyon... :( Beszerzés folyamatban!
2016.09.26.-án Sanci cimborám meg is szerválta nekem a vadonatúj munkahengert. 10-kor kaptam meg, délre kész is volt, jövés-menéssel együtt. :)
Kellett még fél lityi DOT4 és kész! Remek! :)

224.000 km

>> SzervizFater (Norbi) // Alfa 147 1.6 TS (120 Le) // 2016-09-19

Augusztusban a kuplung nagyon fent kezdett fogni, így szerelőhöz ment a kocsi. Ott megállapították, hogy a hidraulikus rendszerben van a probléma és cserélni kell a fő fékhengert. A csere megvolt, de csak egy rövidebb ideig tartott az öröm, mert a probléma újból előjött. Jelenleg a kocsit Kulcson van az Auto veloce szervizben, mivel itt Pakson nem találok olyan szerelőt, aki valóban érti és kezelni is tudja az alfák nyűgjeit.

A kocsit elhoztuk,de kis idő múlva mégis kuplungcsere lett az ügy vége, mivel az alsó munkahenger szétesett, némi fémforgács is van, valamint olajban ázott a kuplungtárcsa. A szerelést Székesfehérváron oldottuk meg a FER-carnál. A kuplung csere mellé még a váltóban is olajcsere történt. Most olyan az egész váltási élmény, mint egy álom :)

>> SzervizTtK // Alfa 159 SW 1750 TBi // 2016-07-28

180k km után le kellet húzni a váltót. Egy időben furcsán pattogó hangot adott a kuplung és a pedálon is lehetett érezni, hogy akad belül valami. Ez aztán spontán megszűnt.. Mindenesetre az Alfariumban nekiálltak a fiúk. Az eredmény nem volt túl szívderítő. Kinyomócsapágy elfáradt, főtengelyszimering szintúgy. Kuplungszerkezet önbeállója a végállásban, rugók elkopva; a tárcsa még egész jó volt. És a sokk: kuka a kettőstömegű, ami ritka verzió lévén csak gyáriban van, rendelésre, egy egész Fekete seregnyi Mátyás király felmutatása ellenében. Mit mondjak, nem volt őszinte a mosolyom...
Alexék megrendelték, összerakták, csodás lett. Jövő héten az Adrián tartósteszt indul. :)

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2016-07-07

Az autó idén 12 éves lesz. Kilométert tekintve gyerek még, most lesz benne 176000. De eljött az idő a kettőstömegű lendkerék cserére. A kuplungtárcsa kevlározva lett, valamint a kinyomócsapágy is cserélve lett. Illetve a fékolajat és a váltóolajat is lecserélték. Valamint bekerültek a led égők a xenon szettek helyére a reflektorba és a ködlámpába. Egy két apróság is meg lett csinálva. Az ablakmodul a riasztó bekapcsolásakor nem húzta fel az ablakokat, ez most már oké. A hátsó ablakemelők szarakodtak, főleg a jobb hátsó, nem mindig ment fel teljesen az ablak. Az ablakemelő motorok ki lettek takarítva, úgyhogy most megint rendben vannak ezek is. Valamint a bal oldali tükör mögötti tömítés ki lett cserélve, mert ott többször is előfordult, hogy nagyobb esőben, vagy autómosáskor befolyt a víz. Ez még nincs tesztelve, de remélhetőleg ez is rendben lesz. A művelet ismét műhelyében lett végrehajtva.

>> Szervizgergo_155 // Alfa 155 1.8 T.S. Sport // 2016-05-17

Nem volt időm beírni de az alábbí dolgok lettek az utobbi 2-3 hétben csinálgatva.

Georgetól szerzett fantasztikus sportszettes belső. Ülések, Ajtókárpitok. A padló megmaradt világosnak és a műszerfal alja is. Szerintem ez a két szín kombinációja nagyon jót tett a beltérnek, nem túl sötét nem túl világos. Köszönöm Georgenak és Marklarnak.

Kapott új gumokat Dunlop SP Sport 01-eket, majdnem újak, tökéletes. 205/50/15

A kuplungom néha úgy gondolta lent maradna, eléggé egyértelműen azt mutatta a főhenger hogy akkor ő itt feladná a küzdelmet. Ha már ott volt nem csak a kuplung főhenger lett hanem a munkahenger is lett cserélve, természetesen új fékolajat kapott(DOT4) minden szépen légtelenítve.
nem maradhatott ki a szervó olaj csere sem, eléggé csúnya volt már.
Az utas oldali ablak már egy ideje nem akart megmozdulni, ezért az ajtó szét lett kapva, új motor teljes szerkezettel ami szépen ki lett pucolva, Ezt is Marklarnak köszönhetem.

A hűtővíz mióta nálam van a kocsi nem lett cserélve de erre is rászántuk magunkat mikor lekaptuk a kocsi elejét TSigával, ahol a tartó elemek meg lettek igazítgatva, lámpák ki lettek pucolva, szóval elől minden a helyén. Ezt nagyon köszönöm TSigának ;). Sok sok más is lett vége cserélve, leginkább a beltérbe, takaró elemek, patentok, csavarok, visszajelzők.
Az kipufogó tartó gumi is kilehelte magát, ennek a cseréje nagyobb gáz volt mint gondoltam.
Ami annyira nem lényeges de kapott hátra egy új ládát és erősítőt, szebb is, erősebb is.

Most a szerencsétlenül betört bal első ködlámpa hiányzik amit a héten Marklarral leüzletelünk, és a hátsó dupla kerek kipufogó végek helyére megy két szép ovál. Sajnos a felexi csövet is cserélni kell, letérdelt. Na meg egy olaj szint jeladó, sajnos az is megadta magát.

Még a Totalcar Parkoló parádé is belefért.

>> Szervizlasicsviktor // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2016-05-11

Megvettem várva várt 156osomat 6-án pénteken :) vasárnap délelött elkezdett rakoncátlankodni a kuplungom :/ délután már semmit sem reagált a kuplung, fékolaj tócsa az autó alatt :/ valószínüleg a váltóban lévő munkahenger megadta magát.hát persze hogy a szerelök ilyenkor mindig foglaltak :/ kedden lesz megcsinálva addig nemtudok Alfizni :( szomorúság van :( Úgy érzem hosszú lesz ez a hét :(

>> SzervizH@nß // Alfa 145 TS // 2016-04-24

Még januárban történt, h kuplung munkahengert+ hidraulika csövet kellett cserélni a kellemes" hidegben. :(

>> SzervizHaddel // Alfa 159 sw // 2016-04-04

Már rég óta le akartam cserélni a kis Brembo féket a nagyra,mert keveseltem a fékhatást. Sikerült még tavaly Droberto kollegától vennem egy szettet:féknyereg,tárcsa ,csavarok ,kis bizbaszok,csonkállvány.Húsvét elötti péntekre jelentkeztem be Zéhez ,hogy átszereljék. Egyúttal hátul is fel kellett ujitani a féket,már eléggé kopott volt az is.
Viszont 197000 km környékén észre vettem ,hogy 5-6. fokozatban megcsúszkál a kuplung,kb 5000 km-t mentem igy . Már bosszantott nagyon ,hogy 130-ról nem lehet rendesen kigyorsítani,igy megbeszéltem a srácokkal ,hogy egy füst alatt a kuplungot is tegyék rendbe.Meg az Egr hütő is már jó ideje eszemben volt,hogy nem ártana cserélni,igy az is lett rendelve.
Szerencsére az F40 Opel váltó van a kocsimon,ami több nyomatékot bír mint a másik amivel a 2.0 jtdm-et szerelték ,viszont ehhez egyedül a Luk gyárt kettőstömegüt ,meg kuplungot is. Az ára trillió űrdollár...
Na mindegy ami kell az kell,mint ahogy egy régi megrendelőm mondta: pénz nem számít ,anyag benne legyen !😃
Az új kuplungtárcsát ,és szerkezetet elküldtük megerősítetni.Közben a fiuk felrakták a féket ,a csonkállványt ki se kellett cserélni,ugyan az a kis-,és nagy bremboé.Igy maradt egy Robi által gyönyörüen leszintereztetett csonkállványom,de legalább az Abs jeladó megúszta,tuti nem jött volna ki roncsolás mentesen. Trw fékbetétet raktak be,ez elvileg jó párost alkot a tárcsával. Eredetileg amugy Ebc féket akartam ,de majd legközelebb . Közben megjött a kuplung a specialistától,össze lett rakva az autó,váltóolaj cserével ,természetesen váltó oldali új főtengelyszimmeringgel. Az Egr hütő fedél is megjött ,azt is berakták.Úgy volt,hogy az nap,pénteken ,kész is a verda. Este hivott a szerelő srác ,hogy gáz van ,az új szimmering ereszti az olajat,meg is rendelte az ujat,természetesen ,nem kell érte fizetni,szombaton kész lesz a csere. Váltó megint le,optimál a buli...Még jó ,hogy nem én vittem az alkatrészeket.
Szombaton hívott Zsolti ,hogy ne haragudjak ,de nem lesz kész az autó,tönkre ment a menet ,ő hibájuk,természetesen cserélik a féltengelycsuklót. Hétfő reggel jött meg a csukló,11 órakor el is tudta haverom hozni a Bocit,mert én nem voltam már odahaza.
Keddre még vissza rendelte Zsolti a kocsit,átnézni ,hogy nem folyik e valami,minden rendben van e.Javasolta ,hogy városi forgalomban legyen a fék is ,és a kuplung is bejáratva.Nem is baj ,hogy Bpesten maradt az autó,gondolom spanom már pár csajt felszedett vele😃Nagy kerék ,villantós piros Brembo trüjáhóó😃😃
Jövő héten végre én is ki tudom próbálni,mennyivel másabb a fékhatás.
Km állás a kuplung cserekor:202706 km
Költségek: Nagy brembo betét nélkül 130000 Ft
Luk kettöstömegü,hidraulikus kinyomó csapágy, kuplung,kupkung erősitése,váltó olaj, fötengely szimmering+, EGR hütő fedél,előre Trw betétek,komplett hátsó fék csere,munkadíjjal : 540000 Ft
A blogot majd még frissítem ,ha megkapom a szerelés közben készült fotókat.