Blog >> kuplung
Nemi fekfolyadek hatasara a kuplungom (atmenetileg) eletre kelt. Remelhetoleg holnap este eljutok vele KicsiPestre es Ze kollega megjavitja.
Gerissimoék szervizében meglett javítva a váltóm. Nem volt olcsó, de mint a vaj, olyan fantasztikus lett. Mióta nálam van az autó (4 és fél éve), sosem volt ilyen jó. Csoda, hogy ennyit kibírt. Vezettem más ti-t is közben, és feltünt, hogy annak finomabb volt a váltója, de nem vettem róla tudomást. Most így utólag belegondolva kár volt, mert olcsóbban is megúszhattam volna, ha időben felismerem a problémát.
Amiért fizettem:
- Kuplung munkahenger,
- Teljes váltó,
- Kuplung szett,
- Váltó olaj,
- Munkadíj.
És köszenet Gerissimonak a gyorsaságért, valamint Zsé145-nek, hogy furikázott. :-)
felső kuplung munkahenger felújítás, azt hittem megoldja a problémámat, de nem. A gumigyűrük meg voltak kopva, nem ártott nekik a csere. Legalább le lesz róla a gond egy ideig.
A hétvégén kicseréltem a kuplungtárcsát, a szerkezetet, és a kinyomócsapágyat, elég rendesen megszenvedtem vele mivel még soha nem csináltam. szétszedni egyedül, az összerakáshoz már segítség is kellett. a szétszedésnél sikeresen letörtem a km óra jeladóját :(
hogy ne legyen szervizmentes egy honap sem, most a kuplungom és a kinyomos csapágyat cserélték a szervizben. utobbi volt lestrapálva nagyon. de most már omega az ALFA
Mind a két kuplungmunkahenger ki lett cserélve!ez is surci jóvoltából:)!
Az utóbbi időben egyre többször éreztem, hogy keményebb a kuplung pedál. Elgondolkoztam, hogy ki kéne cserélni a kuplungot, de a horribilis ára visszatartott tőle. Aztán amikor a Selenia rallyn egy 164-nek pont eltört a kuplung szerkezete, akkor határoztam el, hogy ha törik ha szakad meglesz a csere, mert nem akarok úgy járni.
Nemsoká megszületik a kisbabánk, és olyan érzésem volt, hogy biztos a legrosszabbkor adja fel majd a szerkezet a harcot és jobb a dolgok elébe menni.
A csere után szinte kirúgtam a tűzfalat olyan könnyű lett a pedál :) Tök jó lett. Sokkal élvezetesebb sebességet váltani, mint eddig :)
Tehát meglett a kuplungtárcsa+szerkezet cseréje és egyúttal a lendkerék cseréje is, mert ilyenkor azt is illik.
+ ha már úgyis le kell bontani a fél autót, úgy gondoltam, hogy megszűntetem a futómű nyöszörgést is. A legutóbb, csak felújítva volt a felső lengőkar. Most teljesen újak kerültek bele.
Az autót már vásárláskor rossz kuplunggal vettem, de gondoltam csak akkor cserélem ha már megadja magát. Természetesen eljött ez a pillanat is. A pedál benyomásakor rázott a kuplung és hülye hangokat is adott ki. Természetesen gyári Valeo készlet (szerkezet-tárcsa-kinyomócsapágy) lett belerakva.
Ezen kívül folydogált a kormányszervó olajam is, mint kiderült a tartályon volt egy aprócska luk. Ez is ki lett cserélve.
A katalizátor és az első kipufogódob is nagyon rossz állapotban volt, ezért ezek kikerültek az autóból és egy cső lett helyette beépítve. :)
Km. óra állás: 192250
Köszönet Gerissimoéknak a szerelésért!
Idén harmadszor jön le a váltó. Először kuplungcsere. Aztán kiderült, hogy a kettős tömegű lendkerék is tropa, így másodszor lendkerék csere. Aztán most harmadszor, mivel 6ezer km megtételét követően szétesett a gyári valeo kulpung húzócsapágy.
Persze nem szakszervíz szerelte be, így a garancia is felejtős.
Ez komolyan vicckategória, nem hiszem el. :(
Ha már lúd, legyen dundi, kapott egy új alsó kuplung munkahengert is. (Milyen fura, hogy ez koppra megegyezik a sud/sprint/33 vonal munkahengerével, persze ezek a boltban ritkán futnak 1 cikkszámon.:))) )
Alfi kuplung munkahengere belevegősödött, ezért nehezen akarta bevenni a sebességeket..főleg hidegen. Légtelenítés után a probléma megoldódott.
Javítással együtt egy általános állapotfelmérésen is átesett. Eredmény kitűnő, a közelgő műszaki vizsga nem jelenthet problémát. Szerelőim szerint kiváló állapotú autó minden tekintetben.