Blog >> v6

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2018-04-07

TS860 le, Pilot Sport 3 fel. A szerelés a Marsónál történt, ha már a nyárigumikra ők vigyáztak. A télik ott maradtak nyaralni, és ha már dőzsöltünk, nitrogénnel fújattam fel a nyáriakat. Csodát nem várok tőle, de ilyen még nem volt, szóval miért ne.

A téligumik kőkemény 3000 km-t futottak. Nem lesz ez így jó...

Kilométeróra állása: 189 340

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2018-03-31

A tököm tele az akksis sztorival.

A megrendelt töltő nem érkezett meg. Adtam neki még 1-2 napot, de semmi. Végül visszamondtam a rendelést, és vettem egyet a Praktikerben. Aztán beröffent a V6. Volt nagy boldogság és egy 40 kilométeres karika, aztán visszaálltam a mélygarázsba. Másnapra annyi töltés maradt, hogy kinyitni még sikerült a távirányítóval, visszazárni már nem...

Természetesen új akku is csak rendelésre volt, arra is várnom kellett. A kiszállítás árában viszont a beszerelés is bennevolt. Bár ne lett volna. Ennyi anyázást 5 percben még Mucsi Zoltántól se hallottam, ráadásul az istenbarma először fordítva tette be az akksit, és amikor rájött, hogy elk...rontotta, még cifrábban kezdte savazni az olasz mérnököket. Nyilván az is az ő hibájuk. Legközelebb csak szállítást kérek...

Lényeg a lényeg, akksi van (Banner, ráadásul 175 mm magas, ami nem feszíti a levegőcsövet), töltés van, akkor indul a gép, amikor akarom. Micsoda luxus, anyám!

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-03-31

Bal hátsó féknyereg felújítva. Amivel meg tudott szivatni közben, azzal meg is szivatott. :D Imádom! A lényeg, hogy elkészült. És mindezt úgy, hogy a fékelős szerszámkészletem pont házon kívül van. Persze ez csak akkor tűnt fel, amikor a dugattyú már a kezemben volt. A légtelenítő csavar sem adta könnyen magát. Szóval, minden ellenem játszott. Erre most nem lesz gond egy darabig.

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2018-03-30

A héten felrakattam a nyári felniket. Kisúlyozták és mehettek fel a helyükre. Ma reggel végre sikerült lemosnom is, már nagyon koszos volt szegény.

Ezek a mosások mindig jó alkalmat biztosítanak arra, hogy alaposabban átnézzem az autót, sajnos meg kellett állapítsam, hogy a küszöbök vége és a hátsó kerékjárati ívek pereme már el kezdett rozsdásodni. Elég nagy dilemmában vagyok ezzel kapcsolatban. Már régóta tervben van, hogy teljesen átfényeztetem és rendbe rakatom a kasznit, de itt Szófiában egyelőre nem találtam olyat, akire nyugodt szívvel rá merném bízni. Probléma továbbá, hogy nem mindig tudom védett helyen (kocsibeálló) tartani és a helyiek elég lazán veszik ezt a parkolás dolgot, már így is szinte minden oldala meg van karcolva Ezüst rókának. Ha az új fényezéssel történne ilyen, akkor tökön is szúrnám magam. A másik lehetőség, hogy ha majd hazamegyünk egyszer akkor rakatom rendben, otthon lenne garázs is neki. Csak nem tudom, hogy addig a rozsda nem fog-e vészesen elterjedni. Szóval most agyalok...

>> Tuning és extragecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-03-26

Kicsit egérrágta volt az első toldat, egyelőre leszedtem, a sorsát még eldöntöm. Eleinte nem tetszett, aztán már igen, most meg olyan üres lett nélküle. Megnézem, hogy javítható-e szépen, aztán meglátjuk. Sajnos a bal sarka hiányos.

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-03-18

A vezető oldalon nem működött az ülésfűtés, egy kiolvadt biztosíték okozta.

>> Tuning és extragecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-03-18

A fejegység rosszul volt bekötve, ezért minden leállításkor elfelejtette a beállításokat. Az antenna kábele félig ki volt csúszva a foglalatból, ezért alig talált állomást. Most minden pöpec.

>> Autóápolásgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-03-18

Felkészültek, csak hóból nem esett maximum 1cm. 10km autózás után lehetett megint mosni. A tiszta utak árnyoldala.

 
>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-03-06

Valamelyik nap azt vettem észre, hogy a szemüvegtartó kissé kiáll,mintha nem csukódott volna be rendesen. Nem voltam résen, kinyitottam. Na, onnantól nem lehetett becsukni. A zárnak a beakadós része letörött, mint később kiderült. A kis, kb. 3x3 mm-es fekete darabka egyszerűen megszökött. Leesni sem láttam, de a fekete beltérben kb. mindegy is lett volna.
A minap kiporszívóztam az autót, majd átkutattam a porzsák tartalmát, de nem jártam szerencsével. Aztán a bőrülések tisztítása közben kézre akadt egy gyanús darabka a bal hátsó biztonságiöv csatja tövéből.
Az még hagyján, hogy hogy a tökömbe bír letörni, de hogy jutott el oda, ahol volt? Tiszta X-akták! :)
A lényeg, hogy szerencsém volt, mivel bontva is csak a komplett egységet találtam, abból is a legolcsóbb 30€ volt.
A jó öreg pillanatragasztó+szódabikarbóna kombó már többször bizonyított, hogy tartós ragasztást lehet vele véghez vinni, így itt is ezt használtam.
Újra minden a régi.

Lassan tényleg be kellene ruháznom egy 3D nyomtatóra.

>> Autóápolásgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-03-05

Kislányom szolídan jelezte, hogy itt az idő egy újabb autómosásra (1 kép). Elugrottam a mosóba, gyorsan levetettem sima vízzel. A wax tette a dolgát hibátlanul. Ha már nekiálltam, akkor kiporszívóztam a belsőt, lemostam, és leápoltam a bőröket mindenhol. Kárpittisztítóval végigmentem a szőnyegen és még az ablakokat is megpucoltam. Lassan kell néznem valamit a gumiszőnyegek helyére, mert itt a tavasz! :)