Blog >> infocenter
Pixelhibás volt az infocenter kijelző, már a próbaúton észrevettem. Meleg hatására alig lehetett leolvasni.
Még decemberben vettem másik kijelzőt a fiatalkatreszek.hu-nál.
Gyári új, 38.000 Ft. Kicsinek hirdették, de valójában ez a nagyobbik, úgyhogy ugyanaz mint ami eredetileg is az autóban volt.
Cseréjéhez ki kell szerelni a kesztyűtartót is, ott lehet széthúzni a csatlakozót. Ha az nincs széthúzva, akkor nem lehet kihúzni a helyéről az infocenter egységet, mert rövid a kábel.
Kezdődik! ;)
Szép lassan kezdődik a rendbetétel. Ma voltam Zotyó bátyónál, hogy jobban átnézzük a vasat és felkerüljenek a szép új (egy szezonos) téli gumijaim. Sajna nem úgy haladtunk ahogy terveztük, mert a hátsó fékbetéteket cserélni kellett, annyira rosszak voltak. Az elsők jók. Tárcsák még jók. Gummák fent és a hibás info centert is kicseréltük egy jó bontottra.
Legközelebb folyt.köv. az átnézés, gépre dugás, vezérlés, olaj stb.
129.120 km
A héten végre nevemre került az Alfa, és több kevesebb sikerrel ugyan, de megpróbáltunk pár számomra idegesítő dolognak is a végére járni. Már az eredetvizsga alkalmával próbáltuk kideríteni az első futómű kopogásának okát, így rázópadon, terhelt futóművel, valamint csápos emelőn kilógatva is megvizsgáltuk, de igazán látványosan csak a bal felső "kis" lengőkar szilentjein érződőtt lógás. A jobb alsónál a gömbfej porvédő gumija ugyan ki van már repedve, de az még állt, mint Katiban a gyerek. Mivel az előző posztban már vázolt élethelyzetnek köszönhetően csak a legszükségesebbekre törekszünk - a régi énem már rendelt volna négy új komplett lengőkart, stabpálcákat, s talán még új stabrudat is, csak hogy megnyugodjon - első körben ezt a két szilentet cseréltük csak ki. A helyzet jelentősen javult, de még mindig van kopogás. Áprilisban műszaki, legkésőbb akkor ismét rázópadra kerül az autó, s remélem addig jobban ki is forrja magát, hogy könnyebben megtaláljuk a hibás alkatrészt. Mértünk lengéscsillapítót, és féket is, ekkor derült ki, hogy a kézifék sem csak érzésre darabos, de a jobb fele nem is igen fog, így került az autóra két új kézifékkötél a régiek helyett - ez most olyan, mint a vaj... Ezt követően elkerült az autó egy éjszakára a fóliás sráchoz, és a lehető legsötétebb fóliával le lett sötétítve az egész hóbelevanc a B oszloptól hátra. Jó lett, bár sötétben már kifelé se nagyon látni rajta - de legalább tuti nem lát be senki még nappal sem... :) Aztán legnagyobb meglepetésemre megjött a Pixelfix-től az új kijelző az infocenterhez, aminek beszereléséhez aznap még nem éreztem magamban kellő erőt, és milyen jól is tettem... Mert az, hogy szét kell bontani egy kicsit a műszerfalat, még önmagában nem riaszt el, volt már erre pár példa (sőt komplett műszerfal ki- be szerelésre is a Puntónál) eddigi pályafutásom során, de ekkor még nem volt világos, hogy miért is küldtek két ellenállást az új kijelző mellé. Mivel leírás nem volt hozzá, így gondoltam tuti más típusokba is stimmel ez a kijelző, hátha azokba kell, így gyorsan rögzítettem az új szalagkábeleit, és visszaszereltem az egész vackot a helyére. Ekkor jött a meglepetés, ugyanis olyan halványan pislákolt még a védőfólia eltávolítását követően is, hogy szinte jobb volt a régi elfolyt vacak. Miután már vagy harmadszor vettem ki, és ellenőriztem, hogy tuti helyén van-e a szalagkábel, vagy nincs-e valami egyéb kontakthiba, beugrott a két kis ellenállás amit küldtek hozzá. Gyors telefon a cégnek, probléma felvázolva, e-mailben pedig már küldték is, hogy az infocenter nyáklapján hova, és melyik ellenállást kell beforrasztanunk ha gyenge a kijelző. S láss csodát, majd kisüti szemem, olyan fasza lett a cucc... Végül megjött az autóhoz való rádió beépítő keret is, így átkerült a MINI-ből az USB-s Kenwood fejegység, mert utálom, és nem is igazán járt sikerrel az fm transzmitteres próbálkozás a megfelelő zeneszámok vállalható minőségű megszólaltatásának érdekében...
Először is had mondjak köszönetet egy távoli alfás ismerősnek KRISTYON sokat segített mikor felhívott és felvilágosított hogy mit és hogyan kell megcsinálni.Így azért könnyebb volt .Az új autó megvétele után az első az hogy vezérlés csere .Ez a héten lezajlik majd arról is lesz egy kis blog .Utána igyekszik a kis hibákat az ember kijavítani itthon amit tud ezek a következők : Hátsó ablaktörlő motor kerreg nagyon lassan jár vagy már szinte nem is jár(csere) 10.000 Bontott Alfás Marektől.Ugyan innen infócenter mert az is túl melegszik egyből kb ahogy megyünk az autóval 5 percet és már nem látunk belőle semmit hogy mit ír idegesített nagyon tehát vettem egyet 20.000 ért bontott az új az 36500 és az csak kijelzőt kapunk annyiért én házzal együtt vettem. Hál istennek a tempomatnak nem volt nagy baja csak a kuplung pedál feletti kapcsolót kellet kihúzni mert valaki annó felnyomta és be is ragadt amióta kihúztam a kapcsolónak a fejét azóta működik a tempomat ilyen egyszerű volt, ez nem került semmibe csak egy kis fekvésbe meg pár liter izzadságba :D Mert ugye olyan remek helyen van hogy épp eszű ember oda be nem fér kell egy akarat erő hogy azt azért elérjük a kuplung pedál felett egy kis helyen a sötétben :) nem lehetetlen de meg lehet oldani kicsit meg kell feszegetni aztán már egy csőrös fogóval ha meg tudod fogni a végét akkor húzhatod és egy pici kattogó hangot fogunk hallani mikor húzzuk nem fog eltörni kijön vagy 2-2.5 cm-t. Hátra van még az AIR BAG csatlakozónak a hibája mert kontaktos az ülésem alatt azt is majd valahogy megoldom meg olyan van még hogy a bal első oldali ajtómnak a belső nyitókája nem húzz vissza valószínűleg rúgó kiesett eltört nem tudom majd az is meg lesz nézve . Meg a bal hátsó ablak nem megy le se föl már motor meg van csak be kell majd szerelni ezt az autóval együtt kaptam. Bal első ajtó határoló kattog az is idegesít majd azt is ki kell cserélni .Meg hátula spoilerben nem megy a fék lámpa azt is meg kell majd nézni miért nem ott is valami hiba van .Sok kicsi apróság de így elsőre tempomat pipa hátsó ablaktörlő motor pipa infocenter mükszik pipa . A tempomat nagyon kényelmes decsak hosszú távon jó mert sok a hülye aki össze vissza megy szóval nem lehet fain tampósan haladni ,de jó érzés nagyon hogy ezeket a dolgokat meg bírtam itthon csinálgatni .Feltettem pár képet az info centerekről amik vannak amilyen lett és hogy milyen volt előtte. egy hasznos oldal ezt érdemes megnézni ha infocentert cserél az ember 156 ban. http://myweb.tiscali.co.uk/wrinx/Personal/Alfa_Romeo_156_GTA/01_InfoScreen.htm
Sokan azt hiszik, hogy a faceliftes infocenter mindig kontrasztos marad, de ez sajnos nem így van. Szomorú, hogy erre pont az én autómnak kell lennie példa.
Amit kaptam tizes kollégától másfél évvel idősebb mint az enyém mégis tökéletesen működik, ez úton is köszönet érte.
Az infocenter cseréje képekkel illusztrálva itt, a képek jobb volános autóról készültek ezért a kesztyűtartónál értelemszerűen tükörkép. Maga a kijelzőcsere nincs a képeken de mikor már ennyire ki van szerelve akkor már elég egyszerű.
Első két képen az eredeti, a másik kettőn, pedig amit kaptam...
Bachmanng cartárs infoi alapjan ugy gondoltam belevágok én is.Beszereztem egy infocentert,márcsak az volt kérdés mit applikáljak bele.A döntés egy umultifunkciós kijelzöre esett amit ebayen beszereztem.Következöket mutatja: idö,külsö,belsö hömérséklet,akkufeszültség.Némi faragás után bement a megfelelö helyre.Eredendöen szivargyújtós a megoldás,de beépítéskor direktáramot fog kapni egy kapcsolt szálról.
Találtam egy FL2-es infocenter kijelzőt tőlünk néhány kilométerre elfogadható áron, így rászántam magam a vásárlásra és a cserére. Az eredeti rossz amióta megvettem és nagyon zavart, hogy ha nem klímázok erőből, akkor nem látok rajta semmit. Azonban a 30-35eFt körüli ár (bontott) elriasztott tőle.
Kiszedtem, betettem az újat és azóta lőn bolgodság! :)
Sziasztok, mivel hiányoltam párszor egy navigációt a kocsiból és a navikhoz meg telefonokhoz kell az a csúnya tartó így elterveztem hogy készítek egy saját beépített navit.
Ami az ötlet volt hogy a facelift-es 156 Infocenter-t alakítok át, találtam is egyet itt az amore-n eldiablo156-tól kapva rajta megvásároltam – ezúton is köszönöm neki. (1-es kép)
Ezután jött a szétszedés és tervezgetés, próbálgatás hogyan is adja ki magát a dolog. Első gondolatnak a telefon felfogatását dupla oldalú ragasztóval gondoltam de ez kudarcot vallott már az első napon mivel a meleg hatására elkezdett elmozdulni a helyéről. (2-es kép)
Következő gondolatom az volt hogy egy műanyag lapot vágtam a telefon mögé és ehhez ragasztottam hozzá a telefont egy műanyag ragasztó pisztollyal. ez már stabilnak bizonyult. A telefon elé is kellett raknom egy lapot hogy eltakarja a nem kívánt részeket ezt karbonfóliával bevontam, kicsi trükk a dologban hogy a telefon aljára csak a karbont ragasztottam így a látszat csal de a telefon gombjai kezelhetőek. Az infócenter tetején fúrnom kellett egy lyukat a telefon bekapcsolásának megoldásához ide már csak egy szép gombot kell találnom. (3-as kép)
Ezután jött a behelyezés, itt is akadtak fennakadások mivel a kiszerelt levegőztető kicsivel kisebb mint a FL így két helyen le kellett fűrészelnem az infocenterből a felesleges műanyagokat, hozzáteszem ez semmiféleképp nem befolyásolja a működését, ezt többszöri próba – fűrész – próba folyamat követte míg bele nem passzolt. (4-es kép)
Már csak az áramellátást kellett megvalósítani ami nem is volt nehéz, a levegőjáratnál hál istennek van egy kis nyílás gyárilag ami a középső óraboksz mögött ér ki így végig le a rádió mögött elvezetve a kábelt egy USB töltőre csatlakozik, itt ha szeretném akár egy PC-re is csatlakoztathatom a telefont az adatkommunikáció végett. (5-ös kép)
Ezzel el is készült, amit még észrevettem hogy a méretek miatt enyhén kifújja a levegőt az inocenter és a műszerfal találkozásánál de ezt is orvosolni fogom némi tömítőanyaggal.
Aki kedvet kapott jó munkát kívánok hozzá esetleg ha nem tiszta valami keressetek bátran.