Blog >> vákumcső

Eljött az ideje, hogy befejezzem a maradék vákumcsövek cseréjét. Illetve sort kerítettem a kartergáz szűrő és olajleválasztót is kipucoltam 1 flakon féktisztítóval. Ellenőriztem a mapot és az egr-t, vezérmű tengely jeladót, de 20000km után rongyal kitöröltem és tiszta volt. Csatolok egy képet is érdekesség gyanánt. Nemrég csináltam egy full olajcserét, xado motormosóval kb 400km-t mentem majd engedtem le az olajjal, mann szűrőkkel, motul 5w40et használok és kénytelen voltam képet csinálni a gázolajszűrőről mert még nem láttam ennyire tisztán(20.000km-t futott, 70%város 30%pálya). Csak omw maxxmotiont tankolok, minden szenzor patyolat. Átlagba városi 6.4literes fogyasztast mérek telitanktól telitankig.

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2014-09-07

Reggel még semmi baja nem volt az autónak, délutánra viszont elgyengült, csak a harmadik indításra villantotta ki a motorkontroll lámpát. Kiolvasva az EGR szelepre gyanakodtam, miután többen írták ehhez a hibakódhoz, hogy EGR csere vagy tisztitás után megoldódott a probléma. Illetve a második hibakód a légtömegmérőt hozta hibásnak, hát reménykedtem benne, hogy nem ennek lesz baja. Viszont olcsón megúsztam, ugyan is a blokk tetején megy át egy fém vákumcső erre megy a blokk mögött egy gumi cső, ez volt annyira elöregedve, hogy teljesen levált a fém csőröl. A másik fele egy műanyag dobozra csatlakozott, mivel innen nem tudtam egészben lehúzni, ki is kellett szerelnem a dobozt, hogy kiférjen az EGR szelepet is le kellett szerelnem.
Cső volt itthon, az első csövet is kicseréltem...

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-04-23

Nos megkaptam a cuccokat a galvanizálóból szépek lettek, úgyhogy elkezdtem összerakni.
kollégám rábeszélt hogy vegyek fémszövetes üzemanyag csöveket is, nem sokkal drágább mint a gumi viszont sokkal biztonságosabb. így is tettem.
Aztán összeraktam, szerintem nagyon szép lett, csillog minden, így az igazi, megérdemelte már..!
De a próbaút jobban érdekelt. Első indítás, állt vagy 3 hetet.
Alig akart indulni.. Ledadogott. Aztán már indult, de nagyon egyenetlenül, 3000 felett simult ki. Mivan rosszul raktam össze valamit, már megint szopat hogy álltában romlott el valami más is? Levert a víz, de én voltam a bamba mert nem húztam le a szívósor bilincseit.. Miután megtettem hibátlan volt. :)
Tehát a próbaút: No itt megint a feketeleves következett. Pár km autózás után sajnos megint elkezdte az ingadozást.. :SS
Első mérgemben ennyi munka után már tényleg csak a nyomásszabályzóra vagy a potméter jeladóra tudtam gyanakodni.
Leszedtem mégis Vittorio tartalék motorjáról a nyomásszabályzót és kicseréltem. A csere közben észrevettem hogy a saját nyomásszabályzóm tetején lévő kis vákumcső csonk elforog, mintha elengedte volna magát. Itt is szívhatott falsot.
Szóval kicseréltem és sokkal-sokkal jobb lett!! Végre. Tényleg csak nagyon ritkán túráztatta fel magát.
De még nem volt tökéletes. Na akkor lássuk: vegyünk egy jó szűk vákumcsövet a nyomszabályzóra, és a biztonság kedvéért cseréljük ki az alapjárati szelep szívócsőre csatlakozó tömlőjét. Vettem fasza 90 fokos hajlítású csöveket, összeraktam, és azóta jó, mit jó, hibátlan!!! VÉGRE! Mázsás súly esett le rólam.. Hogy mi volt a hiba oka? Nem tudom.. :))