Tagok >> B.bika >> 156 2.0 JTS >> Blog
- Típus:156 2.0 JTS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:Azzurro Gabbiano
Sajnos a dolgok úgy alakultak, hogy 11.000 km-t mentem az olajjal, de immár le lett cserélve.
Minden a szokásos:
Selénia Racing 10w60
Olajszűrő
Levegőszűrő
Pollenszűrő
Km óra állása: ~191.000
A jó miskolci utak megtették a hatásuk, a futóműben sok minden megérett a cserére (hátul). Teleszkóp, rugó, toronyszilent, és a többi szilent cserélve hátul, termosztát, szelepfedél-tömítés és bal első kerékcsapágy is cserélve.
A jövőben még az első rugók és teleszkópok cseréje várható, de azok egyelőre jó állapotónak bizonyultak.
Km óra állása: ~188.000
Rég nem jártam erre, az autóval nem sok történt, viszont jó sokat ment.
Még valamikor júnuisban volt egy kormányműcsere, mert kopogott, és lógott, azon kívül minden rendben megy a kocsin.
Azóta már nyaraltam is egyet (+3000km a kocsiban)
Új (TRW) kormánymű
Km óra állása: ~183.000
Megtörtént a vezérléscsere (az előzőbe elvileg 40ezer km volt, de biztosra mentem inkább, és nem is ártott a dolog, mert a hosszbordás feszítője elég csúnyán lógott.
Tehát cserélve lett a komplett vezérlés és hosszbordás szett, egyúttal egy időszakos szervizet is megcsináltunk.
Alkatrészek:
Hosszbordás szíj és feszítők/görgői
Vezérműszíj és feszítők/görgők
5L Selénia Racing 10W60
Olajszűrő
Levegőszűrő
Aktív szenes pollenszűrő
Km óra állása: ~180.000
Miután karácsony környékén még mindig szarakodott a kuplung, elég sokáig minimális mértékben volt használva az autó, havonta kb 100km-t.
A történet onnan folytatódott, hogy a kicserélt főhenger ugyan javított a helyzeten, de még mindig nem volt megfelelő a kuplungom működése, így nem maradt más, váltó le, kuplung csere. A kocsi kész lett, a kuplung működik, kipróbálni még nem volt lehetőségem. Ezen felül első fékek és felső lengókarok is cserélve lettek.
Teljes alkatrészlista:
Első féktárcsák, fékbetétek
Első felső lengőkarok
Kuplung (tárcsa, szerkezet, kinyomócsapágy)
szimmeringek
Km állás: ~178.200
Már kb egy hónapja történt, hogy beesett a kuplungom. Visszahúztam, működött egy darabig, majd újra beesett. Elvittem szerelőhöz, de nem igazán jutott vele semmire. Sokat fáradozott vele, így bár nem kért pénzt, de kapott valamennyit.
Ezután egy újonnan megismert baráthoz fordultam, aki szinte azonnal megcsinálta nekem, a felső munkahenger (becses nevén főhenger) adta meg magát. Csere megvolt, TRW-re, azóta kuplungpedálom furcsa karakterisztikája is szép lineáris lett. Ezen felül megcsinálta a motorhűtésem 1-es fokozatát is, természetesen nálam is az előtét-ellenállással volt a baj.
Nemrég friss váltóolaj került a kocsiba, illetve a futómű be lett állítva.
Hamarosan folytatás következik, első fékeket kell cserélni, és a vezérlésben is lassan 40ezer km van, így azt is cserélni tervezem.
km állás: 177.700
A hétvégén bekerültek a stabpálcák, és a hátsó szilentek a kocsiba, de ezt sajnos 2 teljesen berohadt ABS jeladó bánta.
Ma vettem át az új jeladókat (mindkét oldalra), plusz egy flexicsövet, így az autó futóműve, kipufogórendszere nagyrészt új, a fékrendszere jól működik.
A motoron pár hónapon belül vezérléscsere lesz, akkor további szervizelések jönnek (pl. szelepfedél-tömítés) várhatóak, addig remélhetőleg nyugi lesz. :)
Alkatrészek:
2x ABS jeladó hátsó (Bosch)
Flexi kipufogó cső
Km állás: ~175.000
Vettem ma 2 stabpálcát előre, 2 kipufogó felfüggesztőt az új első dobomhoz.
illetve a fiúk a fórumban kisegítettek, így kiderítettem, hogy a megvásárolt szilent valóban AZ a csonkállvány szilent, amit cserélni akartam.
Ezek a hétvégén kerülnek a helyükre.:)
Alkatrészek, szervizeszközök:
2 Stabilizátor (Meyle)
2 Kipufogó felfüggesztő
Kipufogó tömítőpaszta
Féktisztító
Az elmúlt 1-2 hétben kezdett a futómű hangoskodni, illetve az első kipufogódob már vásárláskor is elég gáz állapotban volt, így ezeket szerettem volna megcsináltatni.
Mivel alig találni olyan helyet, ahol véletlenül ráérnek, egy autószerelő barátomra bíztam a dolgot, és segítettem neki.
Egészen jó buli volt, de a végére nagyon elfáradtunk, és kifejlesztettünk pár új káromkodást is. :D
Végül szombaton sikerült minden, amit terveztünk (szerencsére egészen kedvezményes alkatrészárakkal):
2 első alsó lengőkar csere (Lemförder)
2 hátsó stabilizátor, alias "kutyacsont" (Meyle) (műanyag volt benne, te jó ég...)
2 hátsó stabilizátor szilent
első kipufogódob (Asso)
fékfolyadék csere
1l Selénia 10w60 motorolaj - ezt azért vettem, mert még nem vagyok tisztában a motor olajfogyasztásával. Egyelőre minimálisnak is alig mondható.
Összességében egészen jó lett a kocsi, de még tervezek további szervizeket, hogy kifogástalan állapotban legyen. :)
Km állás: ~174.000