Blog >> tetőcsomagtartó
Utánanéztem a tetőcsomagtartónak és sajnos a normál tetős Stelviohoz nincs gyári, így a Thule mellett döntöttem. WingBar Evo lett a befutó:
- 5156 autospecifikus kit
- 7105 talpak
- 711400 alu rudak
Profi cucc, elsőre nem volt egyszerű felrakni, mivel nincsenek jelzések a karosszérián (megjelöltem egyelőre alkoholos filccel, aztán majd kitalálok valamit), de nagyon korrekt útmutatót mellékletek, és külön tetszett a mellékelt nyomatékkulcs.
A garázsban lévő tetőcsomagtartó szekrényt kicsit át kellett alakítani belül, mert sokkal szélesebbek mint a 159-é.
A magyar utaknak és balfaszságomnak köszönhetően 2 felnit vihettem görgőztetni és hátra 2 gumit is szereznem kellett. Szerencsére gumival kisegített egy cartárs.
- Pótkerék vásárlás: 7 000 Ft
- Görgőzés, gumiszerelés: 13 000 Ft
- Gumicsere: 5000 Ft
Közbe bevásároltam egy tetőcsomagtartót is.
- 10 000 Ft
Vettem egy gyári új tetőcsomagtartót, hogy tudjuk a síléceinket szállítani. A 156-ra kb. 3 perc volt felrakni a gyári tartót, ott a gumik mögött el volt rejte egy akasztó, amire szépen felpattant és nem ezer darabból kellett összelegózni, ezt valahogy nem 3 percig tart felrakni, pláne nem elsőre. Giovanni fejébe beépíteném a tartóját! :)
Felkerült a téli szett is az autóra, idén kapott új gumit, Hankook lett a választott.
235/45r18-as méretben.
Kapott egy tetőboxot is, egy jól kinéző Aguri keresztrúd párral együtt.
Lehet pakolni...... :)
A tavaly nyáron vásárolt, nagyon kedvező árú tetőcsomagtartó nagy hibája volt, hogy bántotta a szememet az egyik takaróelem hiánya. Egyszerűen annyira rikító volt a hiány, hogy mindig az vonzotta a szememet. Próbáltam pótolni, írtam a forgalmazónak, de azt a választ kaptam, hogy kizárólag egyben árulják a terméket, darabokat nem lehet tőlük vásárolni. Hirtelen felindulásomban meghírdettem az egészet (kétszer annyiért, mint amennyiért vettem), és 2 nap múlva még így hiányosan is elvitték.
Elkezdtem nézelődni a neten, de itthon nem találtam típusspecifikusat. Hihetetlen, de ismét segítségül hívtam az eBay-t és Angliában találtam is két eladó szettet. Az egyiket nagyon drágának találtam, de a másik eladónak írtam, és partner volt az üzletelésben, így elkezdtem alkudozni vele. Sikerült is lefaragni az árból, már csak a szállítási költség volt kérdéses. Amit javasolt, az nagyon drága lett volna (drágább, mint amennyibe maga a csomagtartó került), így abba értelemszerűen nem mentem bele, más megoldást kellett keresni. Segítségül hívtam kint élő cartársunkat, és bajzathg segített is. Javasolt egy csomagküldő szolgálatot, akik értelmes áron dolgoznak. Felhívtam őket, email-ben megerősítettem a szándékomat és ma meg is hozták a csomagot. Az eladott csomagtartó és a ma megérkezett csomag szállítási költséggel kiegszített ára között nem egészen 2000 Ft a különbség, így végülis ennyibe került nekem ez az egész akció. 1 hónapig tartott míg megkaptam, de összességében megérte. :-)
A csomagtartóról annyit, hogy szintén típusspecifikus, de modernebb, újabb verzió, mint ami korábban volt. Darabokra szétszedhető, áramvonalasabb, szebb, tökéletes állapotban, kulcsokkal. Kaptam hozzá sílécszállító kiegészítőt is. Ja, és nem utolsó sorban minden része megvan! :-)
A tetőcsomagtartó tipikusan az a dolog, ami ritkán kell, de ha kell akkor nagyon :) Úgy döntöttem ideje lenne venni egyet. Utánanéztem, a gyári a Rieglernél bő 70.000 lenne, a Thule még egy kicsivel több, a sima típusspecifikus utángyártott pedig 35.000 körül.
Csöri mondta hogy van egy ismerőse akin keresztül esetleg olcsóbban is meg lehetne venni. Utánakérdezett, és mikor mondta az árat nem volt kérdés, hogy megrendelem ezt. Kb. 3 hét volt az átfutás, Siófokon vettem át tőle.
Fel is próbáltam, minden okés. Annyit változtattam csak, hogy vettem 1cm-rel hosszabb rozsdamentes csavarokat, mert a gyáriakkal kicsit nehéz volt a hátsót levenni. A hosszabb csavarokkal úgy is le lehet szerelni, hogy nincs teljesen szétszedve. Plusz vettem hozzá egy rendes 6-os, imbuszos, T-kulcsot, így nem kell a hozzá adottal szórakozni.
Igazából nem vágytam rá, hogy legyen egy ilyenem, de a kedvező ára miatt nem tudtam otthagyni. Teljesen típusspecifikus, Lineaccessori termék. 50 kg a teherbírása és 2 biciklit lehet feltenni rá, zárható. Természetesen használható sima csomagtartóként is a biciklitartó rész nélkül. Ma áttakarítottam, felpróbáltam az autóra. Egy kicsit megszenvedtem a felrakással, de legközelebb már biztos gyorsabban fog menni.
Sajnos az egyik Alfa emblémás takaróelem hiányzik, de ezt leszámítva hibátlan a cucc! :-)
Tudom, a képeken az autó iszonyatosan koszos, holnapra van betervezve a nagytakarítás! :-)