Motorháztető bowden úgy döntött feladja, és totál berohadt, valamint a zárszerkezet sem volt az igazi, 160 körüli tempónál nem volt vicces látni hogy táncol a motorháztető.... a szar is meghűlt bennem egy pillanatra. Fangio cartársnak hála kerult bele bontott szerkezet és bowden, mert újat már nem kapni, meg sikerült szerezni egy indexrelét, így már az sem játsza az egyszer jó egyszer nem effektust.
Előzmény: 2 éve már egyszer megesett, hogy az indexreléből kattogás helyett csak zümmögés jött és természetesen villogás sem volt. Fújkáltam szerencsétlent mindenfélével , valamelyik akár használhatott is, mivel egy hét múlva visszaállt a rend...
Ez év elején - gyakorlatilag a műszaki vizsga után rögtön :-) - megint előállt a probléma, csak ezúttal igen rövid zümmögő periódus után már rögtön nem volt irányjelzőm, csak a vészvillogó működött... :-( Jöttek megint a csodaszerek, de semmi eredmény, mindössze egyszer egy órácskára sikerült valamiért visszanyernie a régi állapotát. Miután lassan egy hónapja irányjelző nélkül közlekedtem és mivel többen is állították, hogy bizony mehet tönkre ilyen felemásan a relé, elhatároztam egy új (vagy legalábbis működöképes) villogtató beszerzését.
Boltban nem kaptam, a FIAT-nál sem volt rendelhető, és sajna az itteni cartársaknak sem volt fölösleges :-( Elmentem hát Cs. Józsihoz (előző tulaj és szerelő), hátha van neki... ... Nem volt természetesen, ellenben ajánlott egy miskolci bontót, ahol biztosan szedtek szét nuova 33-ast.
Emellett megjegyezte - ezt akkor totál baromságnak tartottam - hogy esetleg a vészvillogó kapcsoló is okozhatja a hibajelenséget.
Pár nap múlva eljutottam a bontóba, és - bár előzőleg telefonban gyors sikert ígértek -közel egy órás keresgéléssel sikerült csak nagy nehezen rálelnünk egy teljesen megegyező relére.
Próba: - és ugyanaz! :-( 'zisten az 'zanyjába : lehet hogy tényleg nem is a relé???
Egy éppen arra turkáló szerelő is ebben erősített meg: a ritkán használt vészvillogó-kapcsoló oxidációja miatt akadozhat az "indexellátás" - ami hihetően hangzott, feltéve ha az ember felhagy a józan ész diktálta "miközeavészvillogókapcsolónakazindexhez" értetlenkedéssel... :-)
Még gyorsan megvitattuk, hogy könnyen orvosolható a probléma - már ha sikerül kiszedni a kapcsolót egyben a műszarfalból - aztán rohantam is, mert ugyancsak késésben voltam.
A bontóból kihajtás után egy hirtelen ötlettől vezérelve gyors egymásutánban vagy tizenöt-húszszor ki -és bekapcsoltam a vészvillogót és láss csodát : visszanyertem az indexem!!!. (Volt ugyan még 1-2 alkalom, hogy megint eltűnt, de a fenti módszer mindig segített.) Tegnapelőtt pedig végre sikerült gyorsan és épségben kiszednem a vészvillogó-kapcsolót - ebben kapóra jött, hogy 6 éve a rádió helyén egy lyuk tátong :-D - majd egy kis kezelés után (érintkezők csiszolása + WD40 "für alle falle") már alkalmilag sem felejti el az irányjelző a kötelességét !
(a fentieken analógiájára várom is a tippeket, vajon milyen - látszólag "semmiköze" - alkatrész okozhatja az ablaktörlő-fokozataim lassú, de fokozatos pusztulását... )