QV ide vagy oda, az alapja és az anyagválasztéka ugyan az mint a mezei Giuknál, így a csomagtér átvezető kábelek meghibásodása sem maradhatott ki a kötelezők közül. A megtörött kábelek miatt már egy ideje nagyon gyatrán működött a hátsó ablaktörlő is, de most végleg bedobták a törölközőt és már a csomagtartót sem lehetett nyitni. Még mindig idő szűkében, kénytelen voltam rábízni ezt az egyszerű műveletet is Mikire, aki ezt gyorsan orvosolta is, így most már újra nyit és zár a csomiajtó és visszajött az ablaktörlő működése is.
Szinte már a letudandó kötelezők közé tartozik, hogy amint beköszönt a melegebb időjárás és a felhevült kocsiban már nyúlnék a fagyos klímához, csak a forró levegő és az izzadó fertájam marad. Valami, eddig ismeretlen oknál fogva a klíma minden szezon elején eltűnik a Giu extrái közül mígnem újra van töltve. Sajnos ez már a második szezon, így már az aggódást az idegeskedés váltotta ki és főként amiatt, mivel hogy a legperzselőbb nyári napokon játszotta ezt el velünk. Gyakran, mikor éppen kirittyentve esküvőre sietve döntött úgy, hogy aznap odafele mindenki az izzadságába fog megfürödni, amíg odaérünk.
Minden alkalommal az előző napon elvittem a ribit egy körre, hogy meggyőződjek róla, hogy még működik -e a klíma, ami persze minden hiba nélkül tette a dolgát, másnapra meg mintha elfelejtette volna, hogy egyáltalán szerepel -e az extra listáján a klíma szó. Ezt persze minden egyes szezon elején megelőzte egy klíma feltöltés ami festék utántöltést is magával hordozott. Idén sem volt másképp, de mivel a festék minden alkalommal "füsté vált" ezért most kapott egy extra adagot, hogy végre megtaláljuk a szivárgás helyét.
Egy belső hang azt mondja, hogy valószínűleg a hiba nagyobb, mint egy kis szivárgás, mivel az őszi/téli napok sem probléma mentesek. Ilyenkor mindig egy 5személyes szaunává alakul át és az ablakok párásabbak, mint a Titanicban a kefélős jelenetnél...
Szóval... valószínűleg egy fűtőmátrix és pár terelőlapát csere is esedékes lesz még tél előtt, hogy ezt ki tudjuk küszöbölni.
Folyt köv. a megszerelt klíma posztban >>>
A hosszú téli hónapoknak köszönhetően akadt egy kis időm foglalkozni az ülések tisztításával és fejlesztésével. Már előzőleg betáraztam a LOTUS termékeiből kifejezetten bőrápoló/tisztító termékekkel és mondanom sem kell, hogy simán hozták az elvárt eredményt (lásd a fotókat). Sajnos a repedések és a hibákra nincs varázsradír, így ezt majd később fog kelleni orvosolni, jelenleg a beszerelhető állapot a cél.
Még sosem volt kárpitos projektem, így sokat bújtam a fórumokat és a YT-ot is, hogy vajon miként is kellene mind a tisztítást, mind az utólagos fűtést megoldani. Hogy ez ne legyen ennyire egyszerű, ezért nem csak előre, hanem hátra is szerettem volna befaragni az ülésfűtést. EBay-en vettem egy carbonszálas univerzális szettet 4 ülésre. A cél a kapcsolók leginkább gyárias kinézete volt. Sikerült is találni egészen közeli kinézetűt, így már csak mindent szétkapni, megpucolni és utána következhet a beszerelési folyamat.
Mivel a régi ülések már úgy is a bontóba végzik, így a megfáradt sofőr párnázatát kicseréltem az anyós felőli ülésével, megkapva a szinte tökéletes alsó párnázatot!
Maga az ülésfűtés beszerelése sokkal egyszerűbb folyamat volt, mint én azt hittem, egyedül a bőr huzat levarázsolása okozott "némi" megerőltető pillanatot az acélkarikáknak (hog rings-nek) köszönhetően... ennek tekintetében, hogy ha a közeljövőben újra szét kellene szednem az üléseket, inkább gyorskötözővel oldottam meg a huzat felfogatását. A régi ülésfűtést kiszerelve kiguvadt szemekkel pillantottam meg a gyári címkét, amint a hivatalos AR logó, cikkszám és a "MADE IN HUNGARY" felirat virított. Sosem hittem volna, hogy bármi köze is lett volna Mo-nak a 166-hoz a 2000-es évek közepén, wow. Szóval, az összerakást követően mindig leteszteltem az adott ülésfűtést egy kiselejtezett direktbe kötött aksival, hogy minden pacek -e.
Sajnos az ülésszett beszerelése eléggé elhúzódott az időhiány és ezt megelőző két másik projekt miatt (új szőnyeg és hangszigetelés). Végül sikerült találni egy napot, mikor az ülések bekerültek a kocsiba, a kábelek el lettek rejtve, eligazítva, megtolva, hogy az összes elérjen a tápolási/ földelési pontokhoz. Egyedül a műanyag elemek újrafestése és az ülésfűtések tápra való bekötése maradt. De ezt majd egy másik posztban.... Lássuk hát a képeket ;)












Adódott egy kis plusz időm és találtam is egy nagyon jó kedvezményes LED-es beltér világítás csomagot, kaptam is az alkalmon és le is csaptam egyre. A csomag minden belső világításhoz külön csomagolva és címkézve tartalmazta az égőket és még egy műanyag feszítőt is. Maga a csere talán 10percet sem tartott, viszont meglepően rohadt forrók voltak a gyári izzók. Ennek hatására némelyik égő műanyag védő burkolata már megadta magát és eldeformálódott. Csere után sokkal újszerűbb hatást kelt a fehéres világítás.
Az öreg harcos már nem bírta a folyamatos aksitöltéseket és a hosszabb pihenőket szusszal, így persze pontosan akkor mondta be az aksi az unalmasat, mikor éppen teljesítenie kellett volna. A kocsi éppen kölcsönben volt haveréknál, mert az ő 59ti-je nagyszervizben volt, ezért pár hétig élvezhették a Bella nyújtotta örömöket... vagyis, élvezték volna, ha elindul. SOS-be rögtön rendeltem egy csere aksit (Banner) amit Mikitől hoztam el, majd beszerelés után újra teljes pompájában róhatta az utakat. Már érett volt a csere, mivel az előző az 5.-ik évet húzta. Remélem legalább ennyit ez is ki fog bírni.

Sosem értettem, hogyan tudnak a gyártók kiadni egy sportos hot-hatch-et, ami közel 250ló és emellett egy botmixer hangja is férfiasabb... Ez egy olyan fájópont volt mindig is a QV-vel szemben, amire sokáig kerestem a megoldást az olcsó és a kielégítő között. Mivel a hosszabb távokon kellemetlen tud lenni egy nyitott rendszer és a szomszédokkal való viszonyomat sem szerettem volna megbolygatni, így egy szelepes hátsó dobra jutott a döntés. A netet böngészve ez egy bankrablásra méltó összegre jött ki a nevesebb gyártóktól, tehát lejjebb kellett adni a névből és a minőségből.
Csoporttagokkal megvitatva a témát és pár emberrel, aki érintett volt a témában és esetleg volt is tapasztalata hasonló termékkel, arra jutottam, hogy érdemes lenne kipróbálni egy sokak által vásárolt kínai dobot, ami megfelel a követelményeknek.
Szerencsére sikerült is találni Ali-n, szinte a neten találtak negyed áráért - persze az árhoz viszonyítottam az elvárásaimat is. A sok pozitív véleményt olvasva és az értékeléseket böngészve bevállaltam a vételt, még ha nem is volt PayPal-ra lehetőség. A kommunikáció az eladóval teljesen rendben volt, a vámon kicsit elidőztek, de a csomag kb 1,5 hónapon beül háznál volt. Az egyetlen negatív észrevételem a csomagolást érintette, ami nagyon silányan volt védve - sajnos később kiderült, hogy a vámolás után nem csomagolták megfelelően vissza a terméket és az egyik szelep motorja megsérült.
Egy gyors egyeztetés a kipufogós szakival, majd a beszerelés után átvételkor elmagyarázta, hogy az egyik motor cserére szorul, mivel nem reagál semmire. Ez persze meg is történt. Utánrendeltem rögtön kettőt, mivel azt az infót kaptam, hogy hajlamosak idő nap előtt bekrepálni. A cserét otthon magam végeztem, mivel külön kérés volt, hogy bármikor gyorsan visszaalakítható lehessen gyárira. A motor cseréje sem oldotta meg a hibát, így nem maradt más, mint lebontani a legkisebb hibalehetőségig a dolgot. Pár kínkeserves perc próbálkozás és a szentek felsorolása után rájöttünk, hogy kontakthibája volt csak a motornak és így már minden pacekra működik. Ezen a hibán kívül én teljesen meg vagyok elégedve a termékkel, főleg úgy, hogy a nevesebb modellek töredéke áráért vettem.



Ismét eltelt az egy év - 10K csereperiódus, így a Giu is megkapja ami ilyenkor jár neki: friss SELENIA 5W40, olaj/levegő/kabin szűrők. A szokásos olajcsere mellett még fennállt egy olyan hiba is, hogy kb 2-3 hét állás után szinte alig-alig, vagy már sehogy sem indult a kocsi. Miki ezt egy villamossági szakira bízta, aki bevizsgálta az aksit is, ami 85%-os volt így arra nem foghattuk. Válaszként viszont annyit kaptunk, hogy valamiért a gyújtás levétele után feszültség ingadozást tapasztalt, ami ezt a hibát okozhatja. Sajnos konkrét választ és megoldást sem találtunk, csak egy jó tanáccsal "szerelték" meg a kocsit mondván - járjátok gyakrabban a kocsit, úgy nem lesz baja. így is tettünk és eddig ez a nesze semmi fogd meg jól válasz kielégítő megoldást nyújt.
Km állás: 167 500
Olaj: SELENIA 5W40 QV (Feketedobozos)
Erre az évre is letudtuk a kötelező olaj és filter cseréket. Úgy, mint minden évben betartva, 10K km után kapja meg a friss nedűt ami egy 10W 40-es Shell Helixben teljesült ki. Már második éve kapja ugyan ezt és köszöni jól van még a -9 fokban is. Cserekor szó esett a már régóta valahonnan szivárgó, gyöngyöző olajszivárgásról. Így majd a közeljövőben ez is terítékre kerül és sikerült kiírni is az idegesítő airbag hibát, ami már-már beleégett a retinámba. Remélem idén is kegyes lesz hozzám a Bella és így végre jut majd idő/pénz a csinosítására is.
Mivel szerencsére semmi komolyabb gondja-baja nem volt a kocsinak, így a jó viselkedése gyanánt meg szerettem volna lepni őt a régóta vágyott bőrülés szettel. Volt akkora mákom, hogy nem is olyan messze tőlem éppen bontottak egy 66-ot, így már repült is az e-mailem az illetőhöz árajánlatért (plusz pár beltéri apróságért). Sokkolóan olvastam végig a visszakapott levelet - Bőrülés szett: 600€ (semmi extra állapot, sőt a sofőr fele eléggé viseletes), scudetto: 50€, sminktükör világítás: 25€/darab !! El sem akartam hinni, mondom biztos csak félregépelte, de sajnos nem. Referenciaként rákerestem az E-bay-en és nyeltem egy nagyot, mikor az ottani árak megegyeztek a levélben kapottakkal. Na basszus, ideje minél előbb szerezni egyet, mert lassan elindul a lavina a youngtimer árakkal...
Elindult a keresés egy szett bőrülésért és szerencsére elég hamar találtam is egy bontós oldalt, akiket még aznap felhívtam és megérdeklődtem a makulátlan full-full mindenes ajtókárpitos szettet. Minden stimmelt, elmondásuk szerint működő is, így ment is a kosárba és másnap reggel meg is rendeltem. Jött is a visszaigazoló mail és a "köszönjük, hogy nálunk vásárolt..." üzenet, majd pár napra rá a telefon, hogy sajnos az adott áru már nincs raktáron, el lett adva már rég. Jött is a kérdés részemről, hát akkor miért van még mindig fent az oldalukon, SŐT! hogyan tudom megvenni a már eladott árut?! Semmitmondó magyarázkodást követően lerakták a telefont, így nem maradt más, mint továbbkeresgéljek.
Sikerült találnom az FB-s csoportban egy ígéretes darabot az előzők töredéke áráért és a többi beltéri cuccokat is be tudtam szerezni ezen a helyen. Az aprócska gond csak az volt, hogy az illető (köszi Gabi innen is!) MO nagyooon keleti pontján található meg, így ment a matek mégis hogyan juttassam el hozzám haza. Több futárszolgálatot is próbáltunk, vagy nem vállalták a szállítást, vagy túlságosan drágák voltak (értsd a csomag árának a 3/4-e a szállítási díj), így kellett keresni egy alternatív megoldást, ami egy MO-n élő haver, akinek a címét és adatait felhasználhattuk, hogy a csomaglerakó központba tudjuk vitetni a csomagot, majd ott átvenni és kifizetni. Így mindenki boldog lesz és senkinek nincs plusz macera a csomaggal és a fizetéssel sem - Plot twist: nagyon nem így lett...
A futár valami érthetetlen oknál fogva kivitte a csomagot a haver címére, pedig a leírásban is szerepelt, hogy Depóba kérjük és a csomag feladásánál is meg volt kérve, hogy legyenek szívesek oda szállítani. Mivel utánvétre volt a csomag, ezért az egész csomagot és annak értékét is neki kellett tárolnia és fizetnie, egyszerűen semmi sem úgy alakult ahogy tervben volt... Mivel csak belföldi tel. számot lehetett megadni a csomagátvételhez, ezért EZT SEM adhattam meg a sajátomat, így mikor jött a csomag és lebonyolódott ez az egész kalamajka én csak a havertól tudtam meg, hogy mi is történt. El is küldte a futár számát, hogy illedelmesen kiköszörülhessem a torkom a telefonban és mikor megkérdeztem, hogy miért nem a Depóba a leírásba megadott helyre lett szállítva a csomag (ahol az én adataim is fel voltak tüntetve (Név, tel.szám, személyi) cask annyit kaptam válaszul, hogy neki ilyenre nincs ideje és a csomag már ki van szállítva, majd rámcsapta a telefont. Köszi szépen, ment is a negatív értékelés a már 1 csillagosra értékelt Magyar Postára...
Másnap két kocsival mentünk a haverhoz sűrű bocsánat kérések között átvenni a csomagot, megígérve, hogy ezt már újra nem játszuk el. Szerencsére épségben volt a csomag tartalma és sikeresen haza is jutott velünk. Kezdődhet a felújítás, csinosítás, okosítás folyamata.





Az égőcsere hallatán mindenkinek egy gyors, pár perces művelet fut végig az agyán, csak nem a Giu tulajoknak...
Nyaralásunk előtti napon vettem észre, hogy Giun nem ég a jobb első lámpa. Próbáltam a varázstenyér gyógyítást egyszer, kétszer, háromszor is, de nem segített, így megrendeltem a hozzá való égőt.
Visszatérve a nyaralásunkból neki is ugortam az égőcserének, persze előtte azért bekérdeztem a csoportban, hogy mennyire szívás és hát sajnos ez sem a két perces műveletek közé tartozik. Lökös körbe megenged-->jobb oldali kerék koppig kicsavar (bár kevésbé szopás ha le van kapva)-->dobbetét kicsavar és eltart-->majd meglazít egy lámpát tartó csavart-->motortérben is egy csavart és ki lehet emelni az egész lámpatestet, mert máshogy nem nagyon lehet. Finoman is szólva nem az az árokparti égőcsere az "ezeröcsin"...
Na de szerencsére minden nehézség és probléma nélkül megment a művelet. Került bele egy Hella DS1 85V 35W égő, majd visszaszereléskor észrevettem, hogy a filterháztól felfele vezető cső enyhén szólva kuka állapotban van, így ez is felkerült a cserelistára. A visszaszerelést követően egy gyors próba, majd mehet minden csavar a helyére. Újra nyúzhatja az esti kilométereket a Giu!





