ParaBella - főkép
>> Tuning és extraAlfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2022-10-16

Az előző bejegyzés további képei >>

 
>> Tuning és extraAlfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2022-10-16

Már elég régóta hajtogatom, hogy ezzel a kopottas belsővel már igazán kellene valamit kezdeni, így hát ennek is eljött az ideje, hogy megszépüljön.
Elsőnek kipakoltunk a kocsiból mindent amit mozdítani lehet - mivel két elem a középkonzol körül csak teljes bontással kivehető - hogy tudjunk a beltérben is fújni.
Következett a gondos takarítás és előkészítés a festésre.

Hideg zsíroldó (márka: Very Well), egy csomag kesztyű és rengeteg szivacs meleg vízzel. Első sorban erre volt szüksége minden elemnek ami a kocsiból kikerül. Festékként a MONTANA Black széria színei közül választottam egy csontfehéres-szürkés árnyalatot - ez hasonlított a színskála alapján az ajtókárpithoz a leginkább ...plot twist: sajnos mégsem, mert túl világos lett. Minden elem kapott 3 réteg matt színt, majd 2-3 réteg matt lakkot. Sajnos ez a folyamat elég sokáig tartott, mivel csak esténként tudtam dolgozni vele és a harmat elég hamar utolért, így napi 1 réteget tudtam fújni.
A beltérben sem volt könnyebb dolgom, mivel mindent ki kellett maszkolni majd míg száradtak itt is a dolgok, addig a szőnyeg is kapott egy kis törődést.
A középkonzolt leemelve rengeteg szivacs törmelék fogadott a váltó körül. Ez mind el lett távolítva ill. a kilazult váltókaron is lett húzva, így már az is sokkal pontosabban jár.

Míg az elemek száradtak úgy döntöttem hasznosan töltöm a várakozási időt és megjavítom az ősidők óta lógó-lötyögő fejtámlákat. Bontást követve már nem is csodálkoztam, hogy ez ennyire lógott. Konkrétan a tartókonzolból ki volt törve a műanyag, csavarostul. Kapott egy kis kókler drótozást, majd két csavarral és egy lemez lappal rögzítettük. Mint az új, úgy mozog. Ez is pipa !

Jöhettek a króm díszlécek a sorra. Az eredeti tervem a benne lévő Alfa Romeo felirat piros színnel való feldobása volt. Sajnos a kivitelezés nem úgy sikerült, mint ahogy én azt elképzeltem, ezért ezen elemek felpolírozása lett a cél, ami kifejezetten jól sikerült.

Mikor már az összes elem megkapta a végleges lakk réteget és száradt vagy még egy napig, jöhetett az összeszerelési fázis. A könyöklő részén lévő szivargyújtó is le lett cserélve egy dupla USB-s 12V dugóra. Semmi csicsa, szolid fekete gumis védő takarja. Pikk-pakk minden elem visszakerül az eredeti helyére, sőt még a Loudlink is kapott egy tökéletesen passzoló új helyet. Sajnos mivel az én elképzelésemtől kissé világosabbak lettek a festett elemek így a belső bőr borítás esetleges cseréjét fontolgatom. Az összkép javítása érdekében pedig nekiállok vadászni egy fekete szőnyegre.
Hosszú folyamat volt, de minden egyes percét élveztem !

>> SzervizAlfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2022-09-16

A májusi futóműben csérélt egy-egy szilent nem volt elegendő a probléma megszüntetésére, így egy második fordulóban a teljes hátsó futómű felújításon fog majd átesni. A kocsi felemelése után szinte magától hullottak ki az alkatrészek, így teljesen jogos volt a már "használt, de jó állapotú" hátsó híd és társai felújítása.
Ha már Bella a magasban Miki szólt, hogy elöl is kellene szilentet cserélni az első lengőkarban, így ennek a cseréje is megtörtént. Az egész műveletet egy futómű beállítás koronázta meg és már vihettem is a vastagabbik pénztárcám. Remélem így már pár évre a futóművet letudhatom.

 
>> EseményAlfa Giulietta 1.75Tbi QV // 2022-07-09

Idén is már elővételben vettük a jegyet a Mekkába és már számoltuk vissza a hónapokat, heteket, napokat míg végre újra találkozhatunk a régi ismerős arcokkal és persze kíváncsian várom a QV csoportból a rengetek jófej tagot is.
A kötelező matrica felrakása és a kocsi puccba vágása sem maradhatott el. A Giunkat az Alfamania helyi klub tagjai kísérték fel egészen Szalki-szigetre, ahová megérkezve az ország legnagyobb Alfás dugója fogadott. Az elején még mókás volt, de a borzasztó meleg és a 2:30 perc dugózás (különböző okok miatt) már eléggé lefárasztott. Sajnos így a programok nagy részéről is lemaradtunk és a büféknél kígyózó sorok láttán örülök, hogy hoztunk magunkkal egy kis ropit otthonról.
Szerencsére a hangulat és a sok gyönyörű kocsi gyorsan el tudta feledtetni ezeket a hiányosságokat. Idén is sikerült új arcokkal megismerkednem, akikkel csomó hasznos infót is sikerült cserélnünk.
Ahogy a nap is már egyre inkább húzta magát a horizontra, úgy mi is lassan kocsiba ülve céloztuk meg a hazautat.

Szuper élmények, hangos autók, kedves emberek ezek jellemzik az AlfaCityt. Jövőre pedig remélem ezt a pár kis hibát is sikerül kijavítaniuk a szervezőknek és így mindenki teljes egészében élvezheti majd ezt a csodás eseményt!

>> SzervizAlfa Giulietta 1.75Tbi QV // 2022-07-07

A meleg nyári napokon kocsiba ülni klíma nélkül az maga az öngyilkosság. Sajnos Giu-nak is maradt a manuál klíma, így az első utunk rögtön Mikihez ment. Egy gyors mérés után máris megtudtuk, hogy a rendszer kopp üres, így elég sok anyag ment bele. Nem tudtuk, hogy milyen állapotba van jelenleg a klíma, így kapott festéket is töltés mellé.

Az egész alig tartott pár percig és még egy ingyenes utánvizsgálatot is kaptunk.

 
>> SzervizAlfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2022-05-19

Rengeteg fejtörős éjszaka és a barátnőm meggyőző szavai után úgy döntöttem a Bella marad és a fennmaradó gondok pedig orvosolva lesznek fontossági sorrendben.
Ígyhát utunk ismét Mikihez vezetett, aki a rutin olajcsere után még pár hátsó szilentet, első tárcsákat + fékcsöveket + folyadékot, stabilizátor gumit cserélt le a bálnán. Ezek cséréje után a kocsi kapott egy futómű beállítást is.
Egy hét várakozás után és egy vaskos számlával a kezemben távoztam Mikitől, viszont annál nagyobb mosollyal az arcomon.
Következhet a beltér felújítása ;)

 
>> EgyébAlfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2022-05-04

Igy hogy már családon belül két alfa is van, egy másik olasz és egy motor, kissé nehézkessé kezd válni a fenntartásuk. A jövőbeli nagy projektünkre való tekintettel és nagyon fájó szívvel úgy látom, hogy Bella lesz az, aki áldozatul esik ennek. Egy rakás pénz lett már belelocsolva és jelenleg is több nagyobb tétel szükséges a rendbehozatalára, mint pl: az olajcsepegés megszüntetése, a komplett hátsó futómű felújítása, a beltér felújítása, bádogos és festő munkák illetve a közelgő műszaki vizsga is.

Tudom, hogy a kocsiba fektetett pénz sosem térül meg - hiszen már így is a kocsi vételárának a négyszerese pihen benne - de az agyam már azt mondja, hogy a következő rahedli pénzt már nem erre kellene költenem, viszont még nem tudnám elengedni a kezét....
Úgy érzem, nehéz fejtörős hónapoknak nézünk elébe, de egy biztos: sosem bánom meg, hogy akkor, azon a napon őt hoztam el a parkolóból...

>> SzervizAlfa Giulietta 1.75Tbi QV // 2022-03-29

Giunak is eljött az életében az az időszaka - mint minden nőnek -, hogy elkezd bizonyos helyeken gömbölyödni, kerekedni. Míg -e folyamat kapcsán nőkről beszélünk, addig nincs is gond, sajnos a kocsikra ez kevésbé jellemző. Már a kocsi vételekor figyelmeztetve voltam, hogy a jobb sarokba a cooler kicsit meg van ütve. Nem nézett ki komoly gondnak, így hát napoltam, de folyamatosan checkkoltam. Ahogy teltek a hónapok egyre inkább merészkedtem tesztelgetni a kocsit, mígnem arra lettem figyelmes, hogy a kis ütés a cooleren végigfutott a legalsó hűtőbordázaton és szépen kipúposodott.

Ekkor mondtam, hogy ez már vállalhatatlan és nem fogom kockáztatni, hogy esetleg rosszabbra forduljon. Ígyhát visszább vettem az agresszív vezetésből és csak csordogáltam a forgalommal A-ból B pontba, míg nem kaptam időpontot a szerelőnél. Sajnos Turpi el volt havazva a feladatokkal, így kénytelen voltam Mikihez fordulni újra mivel a hűtővizem is valahol szép lassan folydogált.
Miki egy szemrebbenés nélkül vállalta a kocsit és a megbeszélt időpontra kész is lett. Innen is pacsi ! A cooler vadonat újra cserélve lett és szerencsére a folyást is két cső cseréje meg is oldotta (túlfolyó csöve és a jobb alsó cső). Másnap volt alkalmunk ki is próbálni-tesztelni egy győri találkozó alkalmával. Eddig minden szuperál!

>> SzervizAlfa Giulietta 1.75Tbi QV // 2022-02-22

Vannak a kocsin olyan helyek, amelyek a tervezés során valószínűleg kimaradtak a "könnyen hozzáférhető részek" fejezetből. Erre az egyik legjobb példa a sofőr felőli égő. Ha éppen nem rendelkezel egy 10 éves kisgyerekkel - vagy legalább a kezével, akkor esélytelen, hogy az égő cserét meg tudd oldani bármilyen elem bontása nélkül.... és ahogy a híressé vált Teleshoppos mondat is hangzik "...és ez még nem minden !". Ez a csodás helyzet még azzal lett megfűszerezve, hogy a kocsi Bi-Xenon fényszórókkal van felszerelve, így a csatlakozó is a lehető leghozzáférhetetlenebb helyen van. Szóval idő és hely híján átpasszoltam inkább a szerelőmnek Mikinek, aki ügyesen meg is oldotta a problémám.
Sajnos nem sikerült azonos égőt rendelni, mert valószínűleg egy kínai égő volt benne, ezért legalább hasonló értékűt próbált keresni. Magát a cserét ő is csak az ütköző elhajtásával tudta megoldani, így már kevésbé éreztem magam analfabétának...
Most már jó pár évet remélhetőleg kibír, de a másik oldal még mindig megviccelhet bármikor.

>> SzervizAlfa Giulietta 1.75Tbi QV // 2021-12-07

A kocsi megvételét követően kaptam pár jó tanácsot, amit igyekeznem kellene betartani, hogy gondmentesebb jövőt biztosítsak mind magamnak, mind a Giu-nak. Ebbe beletartozott a vezérlés, olaj és filterek cseréje (mindez persze csak preventív jelleggel), illetve pár apróbb dolog orvoslása - bárhonnan is nézzük ez egy 11 éves kocsi, engedjük meg, hogy legyen pár apróbb hibája.
Mivel a szerelőm árulta a kocsit, ezért kaptam egy remek ajánlatot: az első olajcserém díjmentes, amennyiben az olajat és filtereket én hozom. Neki is futottam lerendelni a dolgokat, de sajnos egyetlen hazai oldalon sem találtam UFI szűrőket. Egyedül az Autodoc oldalán. Nem maradt más, mint lerendeltem innen és lenyelni a +10Eurós szállítási költséget. Másfél hét után meg is jöttek a lerendelt dolgok, a csomagtérbe pakoltam őket és irány Turpihoz. A szerviz tartalmazta az olajat (Selenia Quadrifoglio 5W40) illetve a szűrőket (UFI - olajfilter, olaj leengedő csavar, légszűrő, kabinfilter).
Ám mikor már minden túlságosan simán ment és már került volna vissza az olajfilter feltűnt, hogy sajnos nem QV-hoz valót küldtek le, hanem 1.6JTD-hez. A kocsi már félig szétszedve, olaj leengedve és én pedig ott álltam egy nem kompatibilis filterrel. Na mondom szuper, akkor itt alszom, vagy nem tudom.... Ekkor Turpi az egyik polc legeldugottabb sarkából előhúzott egy kompatibilis filtert. Eddig nem hittem a fekete-mágiában, sem a varázslatban, de ekkor csak pislogtam mint hal a szatyorban. HÁT MÉGIS HONNAN AZ ELDUGOTT VAKOND BELSŐZSEBÉBŐL KERÜLT EZ ELŐ ?!?!?! Ennek az embernek tényleg mindene van, amire éppen szükséged van, hihetetlen....

Ezzel a filterrel megmentve bajbajutott seggem már gond nélkül sikerült befejezni a szervizelést. Ami a következő szervizelést illeti a cooler egyre inkább mászik kifele a helyéről. Ez eléggé aggaszt, mert nem tudom mi okozhatja, illetve meddig bírja. Figyelni fogom és remélhetőleg nem hagy cserben.