ParaBella - főkép
>> SzervizAlfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2019-12-10

>>UPDATE seggel befele --> pedál lenyom --> orgazmus
Annyira régen volt már, hogy ilyen finom kuplung volt a lábam alatt, hogy el is felejtettem milyen érzés, amikor teljesen visszajön a lábadhoz a pedál. Kis beszélgetés mi lett cserélve: Felső munkahenger (?!) - az amelyik a pedál alatt van - konkrétan az előző "szakszerviz" gányolása miatt használhatatlan volt... talán még ki sem cserélték, mert csak fémlemezkékkel és nem bele illő felújító szetel oldották meg ismét horribilis összegér (ide sem viszem már a kocsit) és a nehezen elérhető csavarokat szerszám nélkül húzták csak meg *facepalm*. Továbbá kitakarította a kuplungot, meg a kinyomócsapágyon lévő csúszkát, mindezt vicces összegért a "szakszervizhez" viszonyítva.

Maga az út csodálatos volt, 650km hiba nélkül ...még a világból is kimennék vele :)

>> SzervizAlfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2019-11-30

Már egy ideje éreztem, hogy nincs minden rendben köztem és Bella között, de ráfogtam, hogy biztos azért nyafog, mert egy másik olasszal róttam az utakat és nem vele.
Sajnos ennek meg is lett a böjtje. Újra kicsit tovább nyúlt a lábam a kuplung pedálon. Hétről hétre (nálam a Bella csak főként hétvégi kocsi), majd tanulva az előző esetemből inkább már most elvittem szervizbe átnézni mi is a konkrét hiba. Munkahengerekre gyanakodtam, ami részben igaz is, annak ellenére, hogy kb. 8 hónapja volt cserélve mindkettő. Elvittem tehát szokásosan a bevált szervizbe, majd ott egy hét után visszakaptam kicsikém azzal, hogy légtelenítették a rendszert (amiért borzasztó összeget kértek el) majd kaptam egy kuplung/váltó felújítás ajánlatot 600-700€-ra. Na itt dobtam rögtön két hátast. Annak tudatában, hogy már voltak munkahenger problémáim megpróbálkoztam egy helyi szerelővel, akit mindig hanyagoltam mert sosem volt ideje és tán jószívűsége miatt rengeteget csúszik és ígérget.

Szóval
Telefon fülhöz --> időpont egyeztetés --> vinném, nem lehet, halasztás --> telefon, új időpont --> vinném, nem lehet, halasztás --> majd nagy nehezen 1 hét után bekerült, ahol további lassan 1 hetet csücsül (amire azt mondta, hogy 3 nap bőven elég lesz), mivel valami csavar nem enged már a második napja(?!) nagyon abszurd a helyzet amit közölt velem, de mást sajnos nem tehetek, mintsem türelmesen várhatok és remélhetem a legjobbakat. Az egészben annyi a pozitívum, hogy a váltó kinyomócsapágya is cserére kerül és remélhetőleg a folytonos enyhe olajszivárgásom ezáltal megszűnik.

...TO BE CONTINUE

>> EgyébAlfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2019-10-10

Már viszketett a tenyerem, hogy írjak végre valamit a blogra, de szerencsére nem sok minden történt a kocsi életében ez idő alatt. Akadtak ugyan gondok a szellőztetéssel, de hála a 166-os csoportnak gyorsan sikerült korrigálni, ámbár csak ideiglenesen.

Megvétel óta szegény Bellám optikai hiányosságokkal küszköd, na ez a story éppen ennek a csökkentéséről szól. Úgy adódott, hogy maradt egy kis többlet a pénztárcámban mivel (szerencsére) éppen nem kellett az adott hónapban szervizelni a kicsikét, ezért rászántam az ebből fennmaradt pénzösszeget a legkritikusabb pontok fényezésére. Bogyó barátom adott telószámot egy remek szakemberre. Felhívtam, egyeztettünk időpontot, amely megint csak csúszott (ekkor már kezdtem azt hinni, hogy az ablakos storymat élem újra) majd végre-valahára meglátogattam és megbeszéltük a részleteket. Na és hogy mit is kellett fényeznie? Egy nagyon ocsmányra lehámlott tetőt és egy szemnek nem kellemes motorháztetőt. Főként a téli zord időktől féltem, hogy felzabálják a maradék festéket is.

Hétfő este parkoltam be az udvarjukba és vasárnap este (csak mert kirándulni voltam) már el is hozhattam a placcról. Egyszerűen gyönyörű látvány fogadott...Megkönnyeztem. Végre kezdi elnyerni dicső formáját. Sosem feledem a frissen festett elemek puha érintését, ez valami csodálatos volt.

Még pár helyen ütött kopott szegényke, de jó kezekben van és megkapja ami neki jár ! ;)

>> Tuning és extraAlfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2019-08-23

Naszóval... Egy messzi-messzi galaxysban... Na jó nem, de majdhogynem ugyan olyan hosszú ez a story is. Az egész még akkor kezdődött, mikor megvettem a kocsit (szeptember környékén) és kezdtem kialakítani a képet a fejemben, hogy hogyan is kéne kinéznie Bellának. Persze az optikai rész 1.fejezet első bekezdése kimondja, hogy - ablakok fóliázása. Így-hát elhatároztam, hogy belevágok. Bella nem így gondolta. Futómű felújítás következett, majd ezt követően be is köszöntött a tél ezért hanyagolni kellett a fóliázást a garázs hiánya miatt.
Januárban a legkedvesebb barátomtól Balcukától kaptam egy ajándékutalványt 3 hátsó ablak fóliázására szülinapi ajándékként. Még ebben a hónapban neki is estünk és elvittük Norbihoz aki megcsinálta (volna!) nekünk. Sajnos az előző tulaj kedvessége miatt ez nem mehetett végbe. Ugyanám Ő megemlítette, hogy a jobb hátsó emelőszerkezet nem működik (biztos motorhiba/kapcsoló) csak "elfelejtette" közölni velünk azt, hogy ő az egész emelőszerkezetet lecserélte egy 30cm-s cseréplécre (really?! -.-")
Szóval indulatokkal feltöltődve hazajöttünk Norbitól, majd megrendeltük az emelőszerkezetet, majd beszereltük. Teltek a kemény téli hónapok, majd áprilisban felhívtuk Norbit, hogy neki -e tudnánk futni újra. Megtörtént az időpont egyeztetés, majd Bella gondolt egyet és azt mondta, hogy márpedig ő nem megy sehová.... szó szerint...
Szerencsére a nőiességét még otthon élte ki a parkolótól kb. 2m-re.
Vontatókocsit intéz --> szervizbe visz --> megjavít --> majd Norbit újra hív
Lebeszéltük a randit újra, de ez már a végleges, mert most minden jó a kocsival kapcsolatban, most már muszáj összejönnie. Nem nem jött össze... Sajnos egy temetkezésen kellett részt vennie, így-hát tolódik az időpont. időközben újabb munkálatok jöttek közbe a motort illetően.
Júliust írunk újonnan.
Norbit felhívom, hogy lesz a hónapban egy egy hetes szabim, de ezen kívül bármikor jó. "Rendben, akkor majd hívj fel ha visszajöttél.." - hangzott el a másik oldalról. Mondom remek újabb várakozás, majd a szabi után még 1 hét várakozás, mivel ő ment szabira.
Az egész addig fajult, hogy augusztusban sikeresen fel lett fóliázva és bomba jót mutat rajta. Rettentő szülés volt, de megérte kivárni :)

>> EseményAlfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2019-07-17

Ezaz! Véééégre!
Hát ez is eljött ?! El sem hiszem.... Végre valahára nem gyalog kellett megtennünk a bevezető utat AC-re, hanem elegánsan magasra emelt orral araszoltunk befele a Bellával ☺ Igaz nem két napos volt a látogatásunk, de így is teljesen meg voltam elégedve.
Bella nagyon szépen bírta az utat, bár szegény kapta a pofonokat a magyar utaktól. A program idén is bomba jó volt, pláne, hogy Pista is ott volt (még most is bánom, hogy nem sikerült egy fotó erejéig találkoznom vele :( ) Hihetetlen, hogy idén is rekordot döntöttünk a létszámban és király, hogy újra találkozhattam régi arcokkal és ismerhettem meg nagyon kedves, segítőkész embereket ! :)
Az időjárásból megjártuk mind a 4 évszakot, ment is a folyamatos kocsitakarítás :D
Több időt is szívesen eltöltöttem volna a rendezvényen, de sajnos még várt egy előre betervezett mozizás Győrben. Remélhetőleg jövőre már fullextrás és patika Bellát hozhatok

>> SzervizAlfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2019-07-09

Ma sikeresen és ZÖKKENŐMENTESEN! (hoppá!) és előrehozva (10K helyett 8K km lett) végrehajtottuk a szokásos nagy szervizt in da BogyóGarage - Olajcsere, levegőszűrő, pollenszűrő, olajszűrő és váltóolaj.
Sajnos cserére szorul majd az olajleengedő csavar - felír gyorsan, lefényképez.
Továbbá a váltóolaj valószínűleg látott már szebb napokat is, valahol úgy kb ie.400-ban. Olajnak már nem nagyon nevezném azt ami benne volt, inkább csak valami bubimentes kólának :D Na ezt gyorsan orvosoltuk is es kapott egy finom Liqui Molly 80W-s kenőt. Betöltése nem volt egyszerű, de szerencsére Bogyónak a kincses tárháza mindenféle poszt-apokaliptikus "célszerszámot" tartogat :D (2 méter többféle fajtájú gumicső, végére pedig szakszerűen csatlakoztatott 500ml-es fecskendő - AZTAROHADT!!444négynégy xD... lényegtelen, működött !
Az egész vacsorát egy félórás ózonos tisztítás koronázta meg.

Az utolsó szervizeléskor azt mondták, hogy a motor és a váltó összetételénél folyik az olaj. hát nekem nem úgy tűnt... de én nem vagyok szakember (fotó mellékelve) Figyelni fogom merről csurran-cseppen az olaj.
Remélhetőleg nekem lesz igazam és megúszom olcsóba. Will see...

>> Tuning és extraAlfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2019-07-02

Hétvégén megejtettem manikűrt és a pedikűrt a Bellán. Kapott egy pár új emblémát és szintúgy egy pár fasszantos rendszámtábla tartót is, merthogy "kissé" rászorult...főleg elöl....Az egészet pedig egy kárpit tisztítás és ápolás követte (már nagyon kérte) Cserére kerültek a felfogató csavarjai is a tábláknak, mert mind különböző volt, vagy pedig már az idő vas foga csócsálta meg könyékig. ~Nagyon jól mutatnak rajta!

Az emblémák kerültek sorra a szépítkezés következő fázisában. A hátsó már egy ideje a polcomat díszítette, szóval azt már nem kellett levenni, viszont az elsőt kétszer is :D És hogy én most hülye vagyok? Lehet, de nem ebben az esetben ! :D A gondos előző tulajnak köszönhetően saját kezűleg szedhettem le az olasz minipizzát a scudettóról. Annyira precízen szerette volna feltenni az emblémát, hogy időközben biztos megfeledkezett arról, hogy az előzőt le is kéne először venni (?!) Na ez a rész Many-ra maradt, így hát szerszámok elő és mehet a csere.

Sajnos árnyék híján sokkal tovább tartott a művelet, mert vagy 30kg-t leizzadtam mire befejetem, de minden izzadságcseppet megért, hogy újra pompázni láthassam a Bellám.

>> SzervizAlfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2019-06-25

Végre otthon a Bella! Tegnap hazahozhattam végre a kocsit a szervizből. Ez maga az örökkévalóságnak tűnt (laza 4 nap hétvégével :D). Meg szerettem volna vizsgálni alulról is, mit műveltek vele, illetve milyen állapotok vannak odalent. Sajnos a recepciós csajszi közölte velem, hogy ez nem lehetséges, mivel nincs itt a főnök és Ő nem adhat rá engedélyt. Felvázolta, hogy van két lehetőségem - vagy megvárom a boss-t aki kitudja mikor jön, vagy-pedig hasta la vista. Remek, vártam 10 percet (addig szemügyre vettem a kocsit) hátha addig betoppan, aztán húztam is, mert ahogy tudjuk #azidőpénz :D

A jó hír az egészben az, hogy végre nem terpeszt mint egy mázsás szumó :D viszont ami elszomorító, hogy lett cserélve a jobb felső csap elől, ami kb. 2-3 hónapja volt cserélve az összes csappal+stabrúddal. Egye fene, legalább most jó...
Továbbá cserére szorult az egyik rugó is és pár gumiharang is, majd ezt követte egy geometria. Volt egy finom olajszivárgásom is, aminek a pontos helyét nem tudtuk meghatározni, ezért mikor behoztam a szervizbe felmérettetésre megemlítettem nekik is. Ez laza 2 napba telt nekik, míg találtak valamit (remélhetőleg pontos helyet) Meglátásuk szerint a váltó és a motor csatlakozásánál folyik és máris vigasztaltak azzal, hogy időigényes és zsebbenyúlós szervizelés lesz. Na fasza! Kövi hónap menüje csapvíz és száraz kenyér lesz :D

City előtt még megejtünk Bogyó barátommal egy olaj+filter cserét és még pár vizuális apróságra is szemet vetünk.
To be Continued...

>> Tuning és extraAlfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2019-06-17

Ma nekiálltam és lekaptam a scudettót, hogy megszabaduljak a kavicsfelverődés okozta sérülésektől. Nem volt a legszebb látvány, hogy a felfogatásokból 2 törve volt és a scudetto alatt lévő műanyag rácsból is hiányzott vagy 2 csavar :| Sebaj, felújítjuk és még szolgál egy ideig. Gondos csiszolás követte a leszerelési folyamatot, majd több rétegben való festés, majd lakkozás. Új emblémák már úton vannak. Sietnem kellett, mivel holnap megy szervizbe felmérettetésre a kocsi - nagyon kíváncsi vagyok, remélem azért kenyérre még marad pénzem :DD

Amíg a festék száradt, addig körbeszaglásztam a biztosítékokat keresvén azt, amelyik felelős az indexek, vagy akár a levegő irányának áramlását szabályozó után (ha egyáltalán van ilyen ?!) Sajnos nem sok sikerrel, de azt hiszem, legalább egy katasztrófát megelőztem az egyik biztosíték cseréjével.

>> SzervizAlfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2019-06-12

Már egy ideje arra lettem figyelmes, hogy indításkor - főként hidegen - kopogás hallatszik a motortérből, de nagyjából 10-20 mp után el is hallgat. Nem szenteltem túl nagy figyelmet neki, mivel egy költözés mellett nem túl sok ideje marad az embernek a hibakeresésre, ezért addig hanyagoltam amíg letudtam az egész költözéses dolgot.

Sajnos addig fajult a dolog, hogy már hidegen-melegen kopogott és csikorgott is, ezért úgy döntöttem pihenésre késztetem a bálnát és kérek egy időpontot a szervizben. Telefon felkap, szerviz felhív, időpont lekér... na bammeg csak két és fél hét múlva vihetem.... Ez így nem lesz jó...hajtépős töprengés mi legyen. Á Bogyó! (a régi jó bevált haver aki szerelő, csak kicsit túl zsúfolt a dínós naptára :D, de egy próbát megér)
Csapó kettő: telefon felkap, Bogyót tárcsáz, hibát elpanaszol (talán alter görgője lesz a ludas), időpont 4 nap múlva. Király !

Tegnap el is vittem Bellát Bogyóhoz felmérni, hogy akkor kikapjuk az altert és ő majd felújítja. Hát.... nem lett kikapva :D amint lekaptuk a sárvédő belső burkolatát, majd a szíjat megláttuk, hogy a szíjfeszítő életre kelt :D Na ez full cserés lesz. Megvizsgáltuk a szíjat is és azon is találtunk repedést, szóval ment a levesbe, majd az egyik vezetőgörgő is követte.

Ma rendeli a fent említett dolgokat és ezek beszerelésre is kerülnek. Remélem ezek után már kussban marad !

Ui.: olajfolyásra (valószínüleg csak gyöngyözik) lettünk figyelmesek, egyelőre még nem tudni honnan.


//UPDATE: Tegnap hazahoztam a kocsit, újra csendes... meg az öröm, csak kissé mellbe vágott a szíjfeszítő összege.