Tagok >> ParaBella >> Giulietta 1.75Tbi QV >> Blog
- Típus:Giulietta 1.75Tbi QV
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2010
- Színe:Rosso
Idén is szokásosan Mikihez ment a kocsi a kötelezők letudására, ahol megkapta az összes filtert a Selenia QV-t és kapott mellé még egy hengerfej pakolást is az olajködölés megszüntetésére. Egy újabb évre letudva a gond.
A kocsi a patkányakció miatt igényelt egy takarítást és ha már takarítás, akkor alaposan. Jóbarátomtól kaptam kölcsönbe egy ózon tisztító gépet, ami után már tényleg szagtalan maradt a kocsi. Az esős idő miatt és a garázs híján egy kicsit macera volt a kabin szellőztetése a művelet után. A folytonosan lemerülő aksit is már inkább kicseréltem - így 4 év után - és kapott egy paraméterekben legközelebb álló Bjorn aksit. Remélem itt már végleg lezárult a potyautasunk akciója
QV ide vagy oda, az alapja és az anyagválasztéka ugyan az mint a mezei Giuknál, így a csomagtér átvezető kábelek meghibásodása sem maradhatott ki a kötelezők közül. A megtörött kábelek miatt már egy ideje nagyon gyatrán működött a hátsó ablaktörlő is, de most végleg bedobták a törölközőt és már a csomagtartót sem lehetett nyitni. Még mindig idő szűkében, kénytelen voltam rábízni ezt az egyszerű műveletet is Mikire, aki ezt gyorsan orvosolta is, így most már újra nyit és zár a csomiajtó és visszajött az ablaktörlő működése is.
Szinte már a letudandó kötelezők közé tartozik, hogy amint beköszönt a melegebb időjárás és a felhevült kocsiban már nyúlnék a fagyos klímához, csak a forró levegő és az izzadó fertájam marad. Valami, eddig ismeretlen oknál fogva a klíma minden szezon elején eltűnik a Giu extrái közül mígnem újra van töltve. Sajnos ez már a második szezon, így már az aggódást az idegeskedés váltotta ki és főként amiatt, mivel hogy a legperzselőbb nyári napokon játszotta ezt el velünk. Gyakran, mikor éppen kirittyentve esküvőre sietve döntött úgy, hogy aznap odafele mindenki az izzadságába fog megfürödni, amíg odaérünk.
Minden alkalommal az előző napon elvittem a ribit egy körre, hogy meggyőződjek róla, hogy még működik -e a klíma, ami persze minden hiba nélkül tette a dolgát, másnapra meg mintha elfelejtette volna, hogy egyáltalán szerepel -e az extra listáján a klíma szó. Ezt persze minden egyes szezon elején megelőzte egy klíma feltöltés ami festék utántöltést is magával hordozott. Idén sem volt másképp, de mivel a festék minden alkalommal "füsté vált" ezért most kapott egy extra adagot, hogy végre megtaláljuk a szivárgás helyét.
Egy belső hang azt mondja, hogy valószínűleg a hiba nagyobb, mint egy kis szivárgás, mivel az őszi/téli napok sem probléma mentesek. Ilyenkor mindig egy 5személyes szaunává alakul át és az ablakok párásabbak, mint a Titanicban a kefélős jelenetnél...
Szóval... valószínűleg egy fűtőmátrix és pár terelőlapát csere is esedékes lesz még tél előtt, hogy ezt ki tudjuk küszöbölni.
Folyt köv. a megszerelt klíma posztban >>>
Adódott egy kis plusz időm és találtam is egy nagyon jó kedvezményes LED-es beltér világítás csomagot, kaptam is az alkalmon és le is csaptam egyre. A csomag minden belső világításhoz külön csomagolva és címkézve tartalmazta az égőket és még egy műanyag feszítőt is. Maga a csere talán 10percet sem tartott, viszont meglepően rohadt forrók voltak a gyári izzók. Ennek hatására némelyik égő műanyag védő burkolata már megadta magát és eldeformálódott. Csere után sokkal újszerűbb hatást kelt a fehéres világítás.
Sosem értettem, hogyan tudnak a gyártók kiadni egy sportos hot-hatch-et, ami közel 250ló és emellett egy botmixer hangja is férfiasabb... Ez egy olyan fájópont volt mindig is a QV-vel szemben, amire sokáig kerestem a megoldást az olcsó és a kielégítő között. Mivel a hosszabb távokon kellemetlen tud lenni egy nyitott rendszer és a szomszédokkal való viszonyomat sem szerettem volna megbolygatni, így egy szelepes hátsó dobra jutott a döntés. A netet böngészve ez egy bankrablásra méltó összegre jött ki a nevesebb gyártóktól, tehát lejjebb kellett adni a névből és a minőségből.
Csoporttagokkal megvitatva a témát és pár emberrel, aki érintett volt a témában és esetleg volt is tapasztalata hasonló termékkel, arra jutottam, hogy érdemes lenne kipróbálni egy sokak által vásárolt kínai dobot, ami megfelel a követelményeknek.
Szerencsére sikerült is találni Ali-n, szinte a neten találtak negyed áráért - persze az árhoz viszonyítottam az elvárásaimat is. A sok pozitív véleményt olvasva és az értékeléseket böngészve bevállaltam a vételt, még ha nem is volt PayPal-ra lehetőség. A kommunikáció az eladóval teljesen rendben volt, a vámon kicsit elidőztek, de a csomag kb 1,5 hónapon beül háznál volt. Az egyetlen negatív észrevételem a csomagolást érintette, ami nagyon silányan volt védve - sajnos később kiderült, hogy a vámolás után nem csomagolták megfelelően vissza a terméket és az egyik szelep motorja megsérült.
Egy gyors egyeztetés a kipufogós szakival, majd a beszerelés után átvételkor elmagyarázta, hogy az egyik motor cserére szorul, mivel nem reagál semmire. Ez persze meg is történt. Utánrendeltem rögtön kettőt, mivel azt az infót kaptam, hogy hajlamosak idő nap előtt bekrepálni. A cserét otthon magam végeztem, mivel külön kérés volt, hogy bármikor gyorsan visszaalakítható lehessen gyárira. A motor cseréje sem oldotta meg a hibát, így nem maradt más, mint lebontani a legkisebb hibalehetőségig a dolgot. Pár kínkeserves perc próbálkozás és a szentek felsorolása után rájöttünk, hogy kontakthibája volt csak a motornak és így már minden pacekra működik. Ezen a hibán kívül én teljesen meg vagyok elégedve a termékkel, főleg úgy, hogy a nevesebb modellek töredéke áráért vettem.



Ismét eltelt az egy év - 10K csereperiódus, így a Giu is megkapja ami ilyenkor jár neki: friss SELENIA 5W40, olaj/levegő/kabin szűrők. A szokásos olajcsere mellett még fennállt egy olyan hiba is, hogy kb 2-3 hét állás után szinte alig-alig, vagy már sehogy sem indult a kocsi. Miki ezt egy villamossági szakira bízta, aki bevizsgálta az aksit is, ami 85%-os volt így arra nem foghattuk. Válaszként viszont annyit kaptunk, hogy valamiért a gyújtás levétele után feszültség ingadozást tapasztalt, ami ezt a hibát okozhatja. Sajnos konkrét választ és megoldást sem találtunk, csak egy jó tanáccsal "szerelték" meg a kocsit mondván - járjátok gyakrabban a kocsit, úgy nem lesz baja. így is tettünk és eddig ez a nesze semmi fogd meg jól válasz kielégítő megoldást nyújt.
Km állás: 167 500
Olaj: SELENIA 5W40 QV (Feketedobozos)
Az égőcsere hallatán mindenkinek egy gyors, pár perces művelet fut végig az agyán, csak nem a Giu tulajoknak...
Nyaralásunk előtti napon vettem észre, hogy Giun nem ég a jobb első lámpa. Próbáltam a varázstenyér gyógyítást egyszer, kétszer, háromszor is, de nem segített, így megrendeltem a hozzá való égőt.
Visszatérve a nyaralásunkból neki is ugortam az égőcserének, persze előtte azért bekérdeztem a csoportban, hogy mennyire szívás és hát sajnos ez sem a két perces műveletek közé tartozik. Lökös körbe megenged-->jobb oldali kerék koppig kicsavar (bár kevésbé szopás ha le van kapva)-->dobbetét kicsavar és eltart-->majd meglazít egy lámpát tartó csavart-->motortérben is egy csavart és ki lehet emelni az egész lámpatestet, mert máshogy nem nagyon lehet. Finoman is szólva nem az az árokparti égőcsere az "ezeröcsin"...
Na de szerencsére minden nehézség és probléma nélkül megment a művelet. Került bele egy Hella DS1 85V 35W égő, majd visszaszereléskor észrevettem, hogy a filterháztól felfele vezető cső enyhén szólva kuka állapotban van, így ez is felkerült a cserelistára. A visszaszerelést követően egy gyors próba, majd mehet minden csavar a helyére. Újra nyúzhatja az esti kilométereket a Giu!






Sajnos és egyben szerencsére is, a jobbos indexem burkolata úgy gondolta, hogy távozik a kocsi életéből így szerencsére volt indokom beújítani és modernizálni a mindenki által áhitatott "futó" ledes indexre. Egy gyors E-bay keresgélés és már ment is a kosárba a sötétített verzió.
Pár hét elteltével meg is jött a csomag. Maga a beszerelése minden túlzás nélkül egy óvodás csukott szemes reggeli rutinja. Minden bontás nélkül a motortérből elvégezhető. Csak le kell húzni a csatit, kipattintani a régit és mehet is be a helyére az új. A végeredmény pedig nagyot dob a kocsi megjelenésén, egy kicsit modernebbé téve a Giuliettát.


Az idei év találkozója különleges volt, mivel a QV-t ünnepeltük és szerencsére éppen egy akadt is otthon. A szokásos előkészületeken és egy törött utas oldali szellőztetőn kívül még kapott egy teljesen új gyári QV emblémát is, hogy teljes pompában tündökölhessen. Sajnos az előző tulaj kókler keze munkája itt is jelen volt. Nemelég, hogy a rossz oldali emblémát ragasztotta fel, hanem az még egy olcsó utánzat volt, amit szélenkénti kétoldalú ragasztóval és a közepét pedig szilikonnal gányoltak oda - mondanom sem kell, hogy okádék volt az egész és borzasztó volt leszedni.
Idén mind a két nap részt vettünk az eseményen, így viszont a szokásos konvojozás elmaradt. Maga az esemény sokkal összeszedettebb volt, mint tavaly. A beléptetés szupergyors volt és a programok is egészen jók voltak. Egy amit sajnálok, hogy az esti partyk kicsit korán kezdődtek és a nevesebb DJ-nek szerintem az az egy óra kevés volt.
Ezen felül hatalmas élmény volt és jövőre ugyan itt !






