Tagok >> ParaBella >> Giulietta 1.75Tbi QV >> Blog
- Típus:Giulietta 1.75Tbi QV
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2010
- Színe:Rosso
Az idei év találkozója különleges volt, mivel a QV-t ünnepeltük és szerencsére éppen egy akadt is otthon. A szokásos előkészületeken és egy törött utas oldali szellőztetőn kívül még kapott egy teljesen új gyári QV emblémát is, hogy teljes pompában tündökölhessen. Sajnos az előző tulaj kókler keze munkája itt is jelen volt. Nemelég, hogy a rossz oldali emblémát ragasztotta fel, hanem az még egy olcsó utánzat volt, amit szélenkénti kétoldalú ragasztóval és a közepét pedig szilikonnal gányoltak oda - mondanom sem kell, hogy okádék volt az egész és borzasztó volt leszedni.
Idén mind a két nap részt vettünk az eseményen, így viszont a szokásos konvojozás elmaradt. Maga az esemény sokkal összeszedettebb volt, mint tavaly. A beléptetés szupergyors volt és a programok is egészen jók voltak. Egy amit sajnálok, hogy az esti partyk kicsit korán kezdődtek és a nevesebb DJ-nek szerintem az az egy óra kevés volt.
Ezen felül hatalmas élmény volt és jövőre ugyan itt !







Újra megmakacsolta magát a klíma és persze megint akkor, mikor a legnagyobb meleg van és persze a kocsiban még maga az ördög is izzadna. Sajnos a hagyományos trükkök sem váltak be, mint a klímával való játszás és a kocsi újraindítása sem oldotta meg a problémát, így maradt a paraszt klíma. Az egészben a legrosszabb az, hogy pár hónapja volt a kocsi egy klímásnál, aki átnézte és feltöltötte gázzal és festékkel is az esetleges szivárgás észrevételéhez. Ezért is gondoltam, hogy biztosan van benne anyag, mivel sehol nem hagyott nyomot maga után, sem a motortérben. Persze megint Mikihez került a kocsi megvizsgálásra és érthetetlenül álltunk ott, mikor közölte, hogy nincs baja a kocsinak és még a gázból sem hiányzik szinte semmi. Ami viszont aggasztóbb, hogy ő egy kezdődő radiátor cserére gyanakszik, ami viszont hatalmas szívás, mert ki kell borítani szinte az egész műszerfalat. Mivel csak ritkán fordul elő, hogy nem megy, így pihentetjük a dolgot...
Tavaly decemberben volt 1 éve, hogy a Giu olajcserén esett át. Szigorúan betartjuk a 10K vagy 1év csereperiódus, de idén sajnos annyira kitolódott az időpont foglalás miatt, hogy 3hónappal túl is léptük. A kötelező olaj (most Eni került bele), összes filter mellé még volt pár elengedhetetlen dolog, ami cserére szorult. A listát egy termosztát és egy szűrőház bővítette, amiből az előző olajcsere óta hiányzott egy aprócska rugó, ami nagyon sok kérdőjelet vetett fel és szinte senki sem tudott konkrét választ adni rá, hogy mi célt szolgált és hogy biztonságos -e így használni a kocsit. A választ pedig a legváratlanabb helyről kaptam, a bátyámtól, aki motoros és ezen szervizelésével foglalkozik. Szinte azonnal rávágta, hogy ez a kis rugócska nyitja és zárja a csatornákat a szűrőházban, hogy az olaj és a hűtővíz egymást melegítve hamarabb elérjék az üzemhőt.
Így, hogy már tudjuk mire van és szerencsére a Mo-i QV-s csoportnak köszönhetően már a cikkszámát is tudtam az adott alkatrésznek, így már csak az alkatrész árát kellett valahogy lenyelni. Sajnos magát a rugócskát nem lehet cserélni, ezért az egész szűrőházat meg kell venni, borsos áron - 208€... A többi kocsival ellentétben már a termosztát sem volt olcsó - 163€, de hát akinek telik majomra, ugye...
Turpi mindent lerendelt, a szűrőházat Mikitől hoztam majd pár napon belül mehettem is a kész kocsiért. Pár bilincsre volt még szükség a hűtő körül és fagyállóra. Átvételkor még említett pár dolgot, ami cserére szorulna, ez majd orvosolva is lesz a közeljövőben.




Idén is már elővételben vettük a jegyet a Mekkába és már számoltuk vissza a hónapokat, heteket, napokat míg végre újra találkozhatunk a régi ismerős arcokkal és persze kíváncsian várom a QV csoportból a rengetek jófej tagot is.
A kötelező matrica felrakása és a kocsi puccba vágása sem maradhatott el. A Giunkat az Alfamania helyi klub tagjai kísérték fel egészen Szalki-szigetre, ahová megérkezve az ország legnagyobb Alfás dugója fogadott. Az elején még mókás volt, de a borzasztó meleg és a 2:30 perc dugózás (különböző okok miatt) már eléggé lefárasztott. Sajnos így a programok nagy részéről is lemaradtunk és a büféknél kígyózó sorok láttán örülök, hogy hoztunk magunkkal egy kis ropit otthonról.
Szerencsére a hangulat és a sok gyönyörű kocsi gyorsan el tudta feledtetni ezeket a hiányosságokat. Idén is sikerült új arcokkal megismerkednem, akikkel csomó hasznos infót is sikerült cserélnünk.
Ahogy a nap is már egyre inkább húzta magát a horizontra, úgy mi is lassan kocsiba ülve céloztuk meg a hazautat.
Szuper élmények, hangos autók, kedves emberek ezek jellemzik az AlfaCityt. Jövőre pedig remélem ezt a pár kis hibát is sikerül kijavítaniuk a szervezőknek és így mindenki teljes egészében élvezheti majd ezt a csodás eseményt!

A meleg nyári napokon kocsiba ülni klíma nélkül az maga az öngyilkosság. Sajnos Giu-nak is maradt a manuál klíma, így az első utunk rögtön Mikihez ment. Egy gyors mérés után máris megtudtuk, hogy a rendszer kopp üres, így elég sok anyag ment bele. Nem tudtuk, hogy milyen állapotba van jelenleg a klíma, így kapott festéket is töltés mellé.
Az egész alig tartott pár percig és még egy ingyenes utánvizsgálatot is kaptunk.
Giunak is eljött az életében az az időszaka - mint minden nőnek -, hogy elkezd bizonyos helyeken gömbölyödni, kerekedni. Míg -e folyamat kapcsán nőkről beszélünk, addig nincs is gond, sajnos a kocsikra ez kevésbé jellemző. Már a kocsi vételekor figyelmeztetve voltam, hogy a jobb sarokba a cooler kicsit meg van ütve. Nem nézett ki komoly gondnak, így hát napoltam, de folyamatosan checkkoltam. Ahogy teltek a hónapok egyre inkább merészkedtem tesztelgetni a kocsit, mígnem arra lettem figyelmes, hogy a kis ütés a cooleren végigfutott a legalsó hűtőbordázaton és szépen kipúposodott.
Ekkor mondtam, hogy ez már vállalhatatlan és nem fogom kockáztatni, hogy esetleg rosszabbra forduljon. Ígyhát visszább vettem az agresszív vezetésből és csak csordogáltam a forgalommal A-ból B pontba, míg nem kaptam időpontot a szerelőnél. Sajnos Turpi el volt havazva a feladatokkal, így kénytelen voltam Mikihez fordulni újra mivel a hűtővizem is valahol szép lassan folydogált.
Miki egy szemrebbenés nélkül vállalta a kocsit és a megbeszélt időpontra kész is lett. Innen is pacsi ! A cooler vadonat újra cserélve lett és szerencsére a folyást is két cső cseréje meg is oldotta (túlfolyó csöve és a jobb alsó cső). Másnap volt alkalmunk ki is próbálni-tesztelni egy győri találkozó alkalmával. Eddig minden szuperál!
Vannak a kocsin olyan helyek, amelyek a tervezés során valószínűleg kimaradtak a "könnyen hozzáférhető részek" fejezetből. Erre az egyik legjobb példa a sofőr felőli égő. Ha éppen nem rendelkezel egy 10 éves kisgyerekkel - vagy legalább a kezével, akkor esélytelen, hogy az égő cserét meg tudd oldani bármilyen elem bontása nélkül.... és ahogy a híressé vált Teleshoppos mondat is hangzik "...és ez még nem minden !". Ez a csodás helyzet még azzal lett megfűszerezve, hogy a kocsi Bi-Xenon fényszórókkal van felszerelve, így a csatlakozó is a lehető leghozzáférhetetlenebb helyen van. Szóval idő és hely híján átpasszoltam inkább a szerelőmnek Mikinek, aki ügyesen meg is oldotta a problémám.
Sajnos nem sikerült azonos égőt rendelni, mert valószínűleg egy kínai égő volt benne, ezért legalább hasonló értékűt próbált keresni. Magát a cserét ő is csak az ütköző elhajtásával tudta megoldani, így már kevésbé éreztem magam analfabétának...
Most már jó pár évet remélhetőleg kibír, de a másik oldal még mindig megviccelhet bármikor.

A kocsi megvételét követően kaptam pár jó tanácsot, amit igyekeznem kellene betartani, hogy gondmentesebb jövőt biztosítsak mind magamnak, mind a Giu-nak. Ebbe beletartozott a vezérlés, olaj és filterek cseréje (mindez persze csak preventív jelleggel), illetve pár apróbb dolog orvoslása - bárhonnan is nézzük ez egy 11 éves kocsi, engedjük meg, hogy legyen pár apróbb hibája.
Mivel a szerelőm árulta a kocsit, ezért kaptam egy remek ajánlatot: az első olajcserém díjmentes, amennyiben az olajat és filtereket én hozom. Neki is futottam lerendelni a dolgokat, de sajnos egyetlen hazai oldalon sem találtam UFI szűrőket. Egyedül az Autodoc oldalán. Nem maradt más, mint lerendeltem innen és lenyelni a +10Eurós szállítási költséget. Másfél hét után meg is jöttek a lerendelt dolgok, a csomagtérbe pakoltam őket és irány Turpihoz. A szerviz tartalmazta az olajat (Selenia Quadrifoglio 5W40) illetve a szűrőket (UFI - olajfilter, olaj leengedő csavar, légszűrő, kabinfilter).
Ám mikor már minden túlságosan simán ment és már került volna vissza az olajfilter feltűnt, hogy sajnos nem QV-hoz valót küldtek le, hanem 1.6JTD-hez. A kocsi már félig szétszedve, olaj leengedve és én pedig ott álltam egy nem kompatibilis filterrel. Na mondom szuper, akkor itt alszom, vagy nem tudom.... Ekkor Turpi az egyik polc legeldugottabb sarkából előhúzott egy kompatibilis filtert. Eddig nem hittem a fekete-mágiában, sem a varázslatban, de ekkor csak pislogtam mint hal a szatyorban. HÁT MÉGIS HONNAN AZ ELDUGOTT VAKOND BELSŐZSEBÉBŐL KERÜLT EZ ELŐ ?!?!?! Ennek az embernek tényleg mindene van, amire éppen szükséged van, hihetetlen....
Ezzel a filterrel megmentve bajbajutott seggem már gond nélkül sikerült befejezni a szervizelést. Ami a következő szervizelést illeti a cooler egyre inkább mászik kifele a helyéről. Ez eléggé aggaszt, mert nem tudom mi okozhatja, illetve meddig bírja. Figyelni fogom és remélhetőleg nem hagy cserben.



Eljött az évnek az a része, mikor a nyári topóka már nem elég biztonságos a reggeli fagyos utakon. Ideje átvetni a papucsokat.... Nehéz megszabadulni arra a pár hónapra ezektől a gyönyörű 18"-os felniktől, de a zord téli körülményeknek semmi áron nem tenném ki.
Kaptam egy fülest, hogy ha akad rá módom mindenképpen nézzem meg a dobbetét mögötti vízelvezető csatornákat, mert hajlamosak az évek alatt eltömődni mindenféle kosszal, sárral, levelekkel és onnantól már a rozsda meg is kezdi majszolni szép lassan a Giu kecses vonalait. Több sem kellett mint egy szabad hétvége a négy téli papucs és a szerszámkészlet. Szép sorba szedve ki a dobbetéteket meglepetésemre szinte csak felületi rozsda és egy minimális berakódás fogadott. Kellemeset csalódtam, mivel valószínűleg az Osztrák kolléga aligha törte volna magát ilyenekkel. Egyedül a jobb első sárvédő aljánál volt eltömődve.
A takarítást követően a 17"-os téli felniké lett a színpad. Vadi új téli Barum gumik kerültek fel rá. Csere közben figyelmes lettem rá, hogy a jobb első fékkopás jelzőm el van szakadva - ezt majd orvosolni kell. A bal elsőn pedig egy teleszkóp mandzsetta szorul majd cserére.
A kocsi téliesítve, remélve minél hamarabb eljön a tavasz és vele együtt visszakerülnek majd a gyönyörű nyári felnik is.




Nem hittem, de megtörtént...
Tökéletes őszi szombat reggel volt. Éppen kondiba siettem, mert már késésben voltam és nem akartam, hogy sokat várjon rám a haver. Amint lehetett toltam D-be és nyomtam a szemét kifele. Összesen 2 perc késésem lett, azt is a városban szedtem össze. Nagyon jól ment a kis piros golyó, büszke voltam rá.
Mikor már letudtuk a kötelező edzést elköszöntünk egymástól majd kocsiba ülve - kulcs elfordít, motor pöcc-röff és egy SMS az asszonynak, hogy már indulok. Vagyis indulnék, csak se nem csipog a senzor hátul, se nem megy a műszerfal világítás. Mi a szösz ?! A fordulatmérő sem mozdul, gázadásra sem.... Na jó, akkor kocsi ledöf, majd újraindít. Semmi változás.... Ideje felhívni Turpit, mondjon valamit, mert ez nagyon nem okés, így haza nem vezetek. Kitudja haza e vinne, sőt nem e mondana még valami fel útközben?!
Megnyugtatott azzal, hogy csak kapjam le az akkusarut, majd vissza és mennie kellene.
Király akkor kell gyorsan szereznem valahonnan egy kulcs szettet és meg is vagyok.
Hívom a közelben lakó rokon csajt nem e tud szólni az apjának, hogy két tömbnyire vagyok lerobbanva a kocsival és kellene egy kulcsszett. Persze a szülei nincsenek otthon és ő nem tudja, hogy hol vannak a szerszámok. Akkor hívom a bátyám, nincs otthon. Hívom a fathert. A probléma hallatán rögtön kocsiba is ült és hozta magával a kulcsokat. 30 perc múlva megérkezett a felmentősereg a kulcsokkal együtt. Neki is estünk - motorháztető fel, aksi megkeres ééééés.... A rohadt anyját, hisz ehhez nem is kell kulcs?!?!?! Quick-release-es a mínusz pólusa. Na akkor pólus le, vár egy kicsit, majd vissza. Visszaülve a kocsiba minden ugyan úgy ment, mint ahogy kellett volna, csak a VDC hibát kellett kiiktatni egy egyszerű kopptól-koppig tekeréssel és meg is vagyunk.
Otthon azonnal utántöltöttük és le is rendeltem egy vadi új aksit.
Jól rám ijesztett ez a kis dög, de örülök, hogy ilyen banálisan egyszerű megoldással orvosolni lehetett. Remélem nem változik át egy hisztis dívává és vele már csak a gondmentes autózás marad.
