Blog >> csere

>> SzervizLiquid // Alfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2022-08-25

Már a kereskedésben, mikor átnéztük, észrevettük, hogy a vezetőülés oldalsó takaró burkolata le van szakadva. A helyén maradt mert a hátsó csavar és egy alsó patent még fogott, de ki kellett javítani. Megkérdeztem bontókat, de senkinél nem volt. Felhívtam a közeli olasz alkatrészest (akiknél már sok gyári cuccot vettem), azt mondták csak márkaszervíz, megszűnt a hozzáférésük. Írtam a CarNet-nek, nagyon gyorsan reagáltak, tisztáztuk pontosan mi kell, és két nap múlva meg is érkezett a gyári új burkolat.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 1.8 TBI berlina // 2022-08-17

Miután megérkezett az utód (Stelvio) elvittük a Tibort apósékhoz, mert nálunk kevés a hely. Na az odafele úton még bosszút állt, és lebillent a jobb első ablak.
Kicseréltem, igaz nem volt egyszerű, mert változtattak a motor felfogatásán, de rajtam nem fogott ki :)

>> Tuning és extraGy.Attila // Alfa 159 SW // 2021-12-10

Végre sikerült szert tenni egy barna bőr belsőre. El is mentem megvenni persze előtte tisztán megkérdeztem hogy ugy-e faceliftes.Igen-igen persze jött a válasz. Elhoztam és amikor be akartam szereleni észrevettem hogy a hátsó háttámla beakasztója nincs jó helyen...persze hogy facelift előttiből volt a szett. Jöhetett a háttámla huzatának és szavacsainak átrakása a régi ülésem vázára. Jó kis feladat volt de abszolut nem lehetetlen. Aztán úgy belejöttem a kárpitozásba hogy a vezető oldali háttámla huzatát is megcseréltem az anyós oldaliéval, így belől felől került a kopott rész és annyira nem tűnik fel. szintén jó meló volt de nem lehetetlen. Itt viszont csak a huzatot raktam át, mert a szivacs ki van vágva oldalt a légzsákok miatt. A huzatot kis fém karikák feszítik a szavacshoz na azt jó buli volt kihajtogatni és aztán vissza. Inkább két emberes munka mert le kell feszíteni a szivacsot hogy könnyebben lehessen szétfeszíteni a szivacsot de meg lehet csinálni. Az eredmény önmagáért beszél.

Ár: 1000 Ron
KM: 146633

>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2020-11-26

Erős sivító és kerregő hang jött a vezérlés felől.
162e km-nél egyébként is aktuális a vezérlés csere, bár a lánc még nem csörgött.

Vezérlés csere mellett döntöttem.
Febi láncszett került bele DZ-nél.
Vezérlés szett+tömítések+olaj csere+munka: 290.000Ft

Az ijesztő hangok a hidraulikacső elfáradása és az emiatt elvesztett olaj miatt voltak. Csere. Anyag+munkadíj 66.000Ft

A hátsó lökhárítómnak már egy éve nekimentek és eddig halogattam a fényezést. Most azt is megcsináltattam.

km.: 162.203

>> SzervizKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2020-08-31

Egerben voltunk, zökkenőmentes volt az út oda és visszafele is. Viszont mikor hazaértünk Pestre arra lette figyelmes, hogy a kocsi hátulja (SW) tiszta olaj és a kocsi alja is végig. Azt hittem, hogy rámentem valami olajos cuccra és felverte, de sajnos nem így volt.
Vasárnap a kocsi alá néztem és láttam, hogy a váltó környékéről, illetve a féltengely szimeringjétől jött az olaj, amely piros színű volt, így egyértelmű, hogy váltóolaj.

Hétfőn aknára álltam, leszedtem a motorvédő burkolatot, jobban körbenéztem a motortéren is és láttam, hogy a szelepen és a szimeringen nyomta ki a kenőanyagot.

1. lépés, hogy a váltóolajat leengedtem, hogy mennyi folyt el belőle.
Ugye egyszer már cseréltem benne olajat, de akkor a betöltő nyíláson vákum segítségével szívtam le és töltöttem be az újat.

Szóval leengedtem az olajat és kb. 3,5 liter jött le úgy, hogy már legalább elfolyt 0,5 liter.
Meg is lett a hiba oka, túl sok olaj volt a váltóban. Vettem új váltóolajat 3db Tutela Matryx GL-4 75W-85 (darabja 3.190 Ft volt). Beletöltöttem mind a 3 liter.

Eltelt, közel 2,5 hónap és semmi próbléma nem jelentkezett, nincs olajfolyás se semmi.

Legfőbb tanulság, hogy mindig alul engedjük le az olajat és 3 liternél ne töltsünk bele többet, mert kinyomja magából.

>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2020-10-11

Hol is kezdjem. Kb. pár hete pont cimborámmal beszélgettünk aztán ő pont megint gondba volt a Bömösével én meg nagy büszkén kijelentettem,hogy ő én mar vagy egy éve nem volt az Alfa alatt és nem is volt semmi gond amire kellett volna költeni csakegy pár led-et és apróságokat ami miatt nem is lett itt bejegyzés. Aztán eljött az olajcsere ideje.
Szokásos MannFilter olaj és levegőszűrő
Motul 5w40 5 liter olaj
Kristal Aktívszenes pollen szűrő
Mapco olajleeresztő csavar
Árban összesen 23956ft
Km.254338
Futott km olajcsere óta. 9185km

Az olajcsere meg is történt aztán jött a feketeleves de ez már egy másik történet.

>> Tuning és extraGEORGE // Alfa 156 2,4 M-JET 20V SportDiesel // 2020-03-05

Egy-egy izzó nem világított. Szétszedtem.....sajnos kuka a komplett lámpa, mert eltört belül több foglalt is. Lehet nem bírta az UV-t?
Irány az érdi bontó. Ahogy kereste a Peti a féklámpát kitett a dobozból pár db 159-es pótféklámpát.
Két oldalsó pöcköt levágva, egy az egyben ugyan az mint a 156-é. Illetve jobb. Másabb a belseje, krómozott a foncsorrésze. Egységesebben és erősebben világít, mint a 156-os eredetije.

>> SzervizKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2019-08-30

Észrevettem autópályás tempónál, hogy a jobb oldali tükröm túlságosan remeg. Olvastam, hogy elenged a ragasztás és amiatt csinálja. Írták, hogy nyomogassam meg a tükörlapot és megjavul. Sajnos nem történt csoda.

Rendeltem egy szép újat (mely kékre színezett), úgyis az alján már kezdett lekopni a tükrözödő réteg.

A turbo nyomásmérő indítás előtt gyújtásnál már 0,2 bar nyomást mutatott. Kiszedtük a map szenzort kitisztítottuk, nagyon elkoszolódott, de nem segített... ezért vettem egy map szenzort, és beépítés után minden tökéletesen működött.

CSere megtörtént.
Km. állás: 275765km