Végre sikerült szert tenni egy barna bőr belsőre. El is mentem megvenni persze előtte tisztán megkérdeztem hogy ugy-e faceliftes.Igen-igen persze jött a válasz. Elhoztam és amikor be akartam szereleni észrevettem hogy a hátsó háttámla beakasztója nincs jó helyen...persze hogy facelift előttiből volt a szett. Jöhetett a háttámla huzatának és szavacsainak átrakása a régi ülésem vázára. Jó kis feladat volt de abszolut nem lehetetlen. Aztán úgy belejöttem a kárpitozásba hogy a vezető oldali háttámla huzatát is megcseréltem az anyós oldaliéval, így belől felől került a kopott rész és annyira nem tűnik fel. szintén jó meló volt de nem lehetetlen. Itt viszont csak a huzatot raktam át, mert a szivacs ki van vágva oldalt a légzsákok miatt. A huzatot kis fém karikák feszítik a szavacshoz na azt jó buli volt kihajtogatni és aztán vissza. Inkább két emberes munka mert le kell feszíteni a szivacsot hogy könnyebben lehessen szétfeszíteni a szivacsot de meg lehet csinálni. Az eredmény önmagáért beszél.
Ár: 1000 Ron
KM: 146633
Mivel nekem nem jött be a bőrbélső, főleg a hideg miatt, ezért beszereztem egy fűthető alcantara belsőt.
A fűtés sajnos mint utólag kiderült nem jó, de majd orvosolva lesz.
Korábban beszereztem egy csomagtér hálót is.
- Belső: 45 000 Ft
- Háló: 5 000 Ft
Amióta nálam van az autó, a 3 darab tekergethető fűtés/klíma szabályzó közül az egyikben ki volt égve a világítás, ami eléggé zavart, főleg hogy télen a sötétben nem világított. Mivel hogy tudtam, hogy az egész középkonzolt szét kell szedni a művelethez, nem siettem el a dolgot. Azonban egyszer csak kiégett a fordulatszámmérő egyik izzója, nem volt zavaró de gondoltam akkor rászánom magam a dologra. Vettem kb. 20 darab rizsszem izzót, hogyha már ennyire szét kell szedni a dolgokat, kicserélem az összes izzót, nem csak a rosszakat.
A fordulatszámmérővel kezdtem, elképesztően egyszerű és komplikáció mentes az izzócsere ennél a műszernél, sok más autótípus megirigyelhetné. Persze az is igaz, hogy a cső/henger kialakítás miatt ilyen egyszerű. Gyorsan megvolt.
A középkonzol szétszedésem sem bonyolult, főleg ha az ember nem elsőre csinálja (elsőre azért eltart egy ideig mire mindenre rájön az ember). A lényegre térve, a tekergetős gombok egy fehér dobozhoz tartoznak, amit nem könnyű kiszedni (el kell forgatni jobb kéz felé, majd óvatosan kihúzni). Aztán a dobozt kell szétszedni, itt ért a meglepetés. A dobozban lévő izzók egyrészt nem szabványos rizsszem izzó méretűek, hanem kicsit kisebbek, másrészt foglalatban vannak (mindenhol máshol csak simán foglalt nélkül vannak). Szóval a foglalatba még bele se nagyon lehet passzítani a kicsit nagyobb izzókat, valami áthidaló megoldást kellett találni. Tudom, hogy sokan beleforrasztják valahogy, én azonban a ragasztás mellett döntöttem. Szerencsére a rizsszem izzóknak szabadon van a 2 db lába, amit széthúztam, méretre vágtam, belehelyeztem a lyukba, hogy érintkezzenek a lábak, majd egy kis cellux darabbal rögzítettem. Ezután kipróbáltam a kocsiban, hogy működnek-e. Miután láttam hogy igen, ragasztó pisztollyal leragasztottam a lábakat. A foglalatokat beleragasztottam a doboz tetejébe, hogyha kellenének meglegyenek. Összességében elég masszív, működő megoldásnak tűnik a ragasztás, remélem hosszútávon is beválik :)
Ezek után összeraktam a középkonzolt, ha már szétszedtem alaposan kitisztítottam mindent. Pl lemostam a műanyag borítást, és kitisztítottam sűrített levegővel a hőmérőt (állati poros volt).
Ha már benne voltam, kicseréltem a hátsó rendszámtábla világítást is, mert az egyik izzó nem égett. Mostmár szerencsére kint, és bent is minden szépen világít :)
Update (2011.11.20): a ragasztó nem vált be, sorra kialudtak az izzók pár hét után. A ragasztót leszedtem, és ezúttal forrasztással rögzítettem az izzókat. Jó masszívak lettek, minden szépen világít ismét, remélem ez már végre tartós marad. Új képet raktam be.
Volt egy-két apró hiba a kocsiba: tükör mögötti belső világítás automata funkciója nem működött, a kézifék mögötti két légbeömlőből a jobb oldali sérült volt, kopott alfa emblémák. Aztán sikerült most a napokban egy miskolci cartárstól beszereznem az első embléma kivételével mindent az ő szétbontott 156-osából. Az embléma cserével megvárom a meleg időt, de a szellőzőrostélyt és a belső lámpát kicseréltem és mindkettő patent.