Féltengelycserénél megemlítette a szerelő, hogy az első fékek gatyán vannak. Ezt már tudtam én is a nyári festés alkalmával. De már tényleg időszerű volt a csere.
A lincos.hu-ról rendeltem munkahenger visszanyomó szerszámot.
Textár tárcsák és betétek kerültek fel.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000089/0000089909t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000089/0000089910t.jpg)
Az első féktárcsákat is lecseréltem mart Brembo tárcsákra.
Beépítésre került a TRW fékgarnitúra előre. Vakarózással együtt kb. 2 óra volt, minden simán oldható, szerelhető volt. Az új (TRW) biztosítótüskét nem tudtam beleverni ezért a régit tettem vissza annak reményében, hogy nem tud kipotyogni. Kerékagy és a tárcsa közé rézpasztát tettem. Betéteken maradt azért a jelzés után biztonsági tartalék, talán tavaszig is kibírta volna, de már rázott is eléggé.
Ferodo betét volt benne, tárcsán nem találtam a gyártót :-(
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083108t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083109t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083110t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083111t.jpg)
Szivárgott az olaj a jobb első kihajtásnál. A szimering engedte el magát, de mivel a csapágyat is átmosta így inkább cserélve lett az is. Fotózás és netezés után kisakkoztuk, hogy Koyo 6008 2RS (RSX) kell bele, mivel külön nem kapható gyári alkatrészként, csak a szimeringek. Csapágyboltban megrendeltem. Élő Lajos végezte a műtétet.
Már egy ideje beráz az autó gyenge fékezésnél, valószínűleg behullámosodtak a tárcsák. Még nem voltak teljesen elkopva, de már volt válluk..
Nézelődtem egy csomót, hajlottam az ATE szett felé, de végül az EBC mellett döntöttem.
Abból is az USR + GreenStuff combo.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070117t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070118t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070119t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070120t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070121t.jpg)
Alfacitybe menet vasra ért a fékbetét elöl, a kopásjelző nem jelzett. Vagyis csak akusztikusan :) Rendeltem Albaalkatrész.hu-tól motyót (tárcsák, betétek), és a délelőtt kicseréltem. Simán ment minden. Ami kell hozzá: kerékkulcs, 12-es, 19-es kulcsok, 7-es imbusz.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000068/0000068215t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000068/0000068216t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000068/0000068217t.jpg)
Új csavar beszerzése után pillanatok alatt négy kerékre került a jármű. Nem nyüszög, nem kopog. Tiszta, száraz feszes érzés! :O)
Be került a bal oldali alsó lengőkar is. A stabpálca gömbfeje meg elforgott, ezért szakszerűen patentfogóval rögzítettem...
Természetesen nem sikerült befejeznem az összerakást mert egy csavarnak megszakdt a menete nyomatékra lehúzás közben...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000066/0000066771t.jpg)
Sikerült kiszedni az alsó lengőkart is! A gömbfej kinyomó nem fért rendesen oda, kiütni nem lehetett, végül az lett a megoldás, hogy a csavarnál emelővel alátámasztottam és a lengőkar végénél a gömbfej háza meg a kerékagy közé feszítővassal befeszítettem, amitől gömbfej kipattant a helyéről. A felső lengőkar csere, meg a stabilizátor pálca csere gyorsan ment, az alsó lengőkarokkal viszont sokáig elmókoltam. A bal oldalira nem is maradt időm...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000066/0000066766t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000066/0000066767t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000066/0000066768t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000066/0000066769t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000066/0000066770t.jpg)
Az utóbbi egy hét alatt annyira elhervadt az első futómű, hogy már úgy kopog mint annak idején a ladák a krék kitörése elött... Eddig csak a szilentek nyüszögtek, de most már a gömbfejek is erősen kopognak. A nyárra tervezett futómű felújítást előre hoztam és gyorsan be is szereztem a lengőkarokat...
Délután neki is kezdtem, a jobb felső gyorsan ment, a jobb alsó gömbfejénél elakadtam egy kicsit, de az is ki jött, aztán rám sötétedett...
Fojt. köv.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000066/0000066652t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000066/0000066653t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000066/0000066654t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000066/0000066655t.jpg)