Blog >> tutela

Az olajcserénél kimaradt, de most megcsináltam a TCT olaj cseréjét. Nem sokat futott (kb.4000Km), de már kellően fekete levet szívtam ki a tartályból...
Most is mint korábban, csak a tartályban cseréltem az olajat, kb. 05L.

A vásárlás utáni szervizelésnél kihagytam a váltó robot olajának cseréjét. Ma megtettem.
Teljesen nem tudom, hogyan lehet lecserélni benne az olajat, ezért csak a tartályban cseréltem, kb. 0.5L olaj. Bár a selespeednél is sokan csak tartályban cserélgetik, mert azt mondják szinte lehetetlen rendelsen lelégteleníteni megbontás után.
Hamarosan úgy is lesz újra olajok, meg a szűrők cseréje, akkor megint cserélni fogom, talán addigra jobban átöblítődik a rendszer.

>> SzervizGy.Attila // Alfa 159 SW // 2020-12-30

Volt a jobb oldali első sárvédőn egy nagyobb horpadás. Így vettem az autót de mindig is zavart. Nekiálltam hátha sikerül helyrehozni. Persze az olasz ürge jó vastagon spray-el lefestette a karcot úgyhogy az megmaradt, de a horpadást sikerült elviselhetően kihúzni. Először csináltam ilyet, nem mondom nem lehetne jobb de nem lett rossz.

Mivel olvastam hogy kényes ez azM32-es váltó, így gondoltam lecserélem az olajat benne biztos ami biztos. Gyári Tutela 75W-85 került bele pontosan 2,8L. Úgy olvastam, hogy kicsit túl kell tölteni hogy az 5. 6. fokozat tengely csapagyai rendes kenést kapjanak. Állítolag így tartósabb lesz. Majd megválik.

Ár: 3L Tutela 75W-85 olaj 180 ron (postával együtt)
Km: 134484

>> SzervizKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2020-08-31

Egerben voltunk, zökkenőmentes volt az út oda és visszafele is. Viszont mikor hazaértünk Pestre arra lette figyelmes, hogy a kocsi hátulja (SW) tiszta olaj és a kocsi alja is végig. Azt hittem, hogy rámentem valami olajos cuccra és felverte, de sajnos nem így volt.
Vasárnap a kocsi alá néztem és láttam, hogy a váltó környékéről, illetve a féltengely szimeringjétől jött az olaj, amely piros színű volt, így egyértelmű, hogy váltóolaj.

Hétfőn aknára álltam, leszedtem a motorvédő burkolatot, jobban körbenéztem a motortéren is és láttam, hogy a szelepen és a szimeringen nyomta ki a kenőanyagot.

1. lépés, hogy a váltóolajat leengedtem, hogy mennyi folyt el belőle.
Ugye egyszer már cseréltem benne olajat, de akkor a betöltő nyíláson vákum segítségével szívtam le és töltöttem be az újat.

Szóval leengedtem az olajat és kb. 3,5 liter jött le úgy, hogy már legalább elfolyt 0,5 liter.
Meg is lett a hiba oka, túl sok olaj volt a váltóban. Vettem új váltóolajat 3db Tutela Matryx GL-4 75W-85 (darabja 3.190 Ft volt). Beletöltöttem mind a 3 liter.

Eltelt, közel 2,5 hónap és semmi próbléma nem jelentkezett, nincs olajfolyás se semmi.

Legfőbb tanulság, hogy mindig alul engedjük le az olajat és 3 liternél ne töltsünk bele többet, mert kinyomja magából.

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2018-08-09

Ma meg is érkeztek a különböző olajok és a hűtőfolyadék. Jó nagy csomag, de illusztris társaság . :)

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2016-11-16

Hidegindítás után elkezdett rettenetesen búgni a szervó. Már alaphelyzetben is durva hangja volt, ami terhelve fokozódott. Aztán pár km után elhallgatott. CarTársak az alacsony folyadékszintet tippelték, megnéztem valóban a min. alatt volt 1 centivel.
Vettem 1L Tutela GI/R-t, mivel ez a gyári és szinte biztos hogy nem volt még cserélve.
Egyelőre csak utántöltöttem, csere majd valamikor...

Eljött az ideje egy nagyobb lélegzetvételű karbantartásnak. A gyári ajánlás szerint 5 évente mindenképp le kell cserélni a vezérműszíjat km futástól függetlenül illetve az olajcsere is esedékes volt már. Az alkatrészeket az Elaforgtól (vezérlés szett, vízpumpa, olajszűrő) és az Unixtól (hosszbordás szíj+feszítő, gyertyák) szereztem be az olajakat (Selénia Star P.E, Tutela Transmission Gearforce, Paraflu Up) a tavalyi Selénia Rally-n nyertem így minden együtt volt a cseréhez. Péntek délután sikerült emelőre állnom, leengedtem az olajakat és nekiláttam a vezérlésnek. Szombat délben már ketyegett a gép, minden rendben ment. A vezérlés szett a vízpumpa és az olajszűrő gyári a gyertya NGK a hosszbordás szíj Conti a feszítője INA. Kimostam és újraolajoztam a BMC levegőszűrőt. Gyertyacsere közben elpattant egy csatlakozó ezért azt még ki kell cserélnem, szerencsére az ePER szerint van külön cikkszáma azt majd jövő héten pótolom a pollenszűrővel együtt. Friss fékolaj (Tutela Top4) került a teljes rendszerbe ezt egy vákuumos leszívóval cseréltem le viszont bal hátul az egyik fékbetétem kissé kopottabb a többinél és az elsők is hamarosan elérik a kopásjelzőt így ez lesz majd a következő project. Pecsét került a szervizkönyvbe és két saját gyártású matrica a motortérbe. Km óra állás:68253

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2014-11-16

A múlthéten feladta a hátsó fékem a harcot, belül vasra ment. Nem sokkal ezelőtt ugyan volt szabályozva az első tárcsa, de nem voltam elégedett az első fékkel sem, erős fékezésre meghullámosodott. Úgyhogy fékgenerál mellett döntöttem. A beépített alkatrészek:

- ATE tárcsafék elöl, Jurid fékbetéttel
- Textar tárcsa hátul, ATE fékbetéttel. ( Valójában az ATE átcsomagolt GALFER betét! )
- A hátsó féknyereg csúszkáit és porvédőit is cseréltük
- Fékfolyadék csere - Tutela Top

A legutóbbi kétes minőségű RH tárcsák után most remélem megint sikerült egy jó minőségű fékrendszert feltenni az autóra.

>> SzervizChrisVaughn // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2014-10-04

Túl vagyunk a harmadik olaj és szűrő cserén, a tárcsákat, betéteket és fékcsöveket is illő volt már cserélni, illetve ezzel együtt váltó és fékolajat is kapott, és 1-2 apróságot is, itt a lista. :)

-Xado 10w60 Rally Sport 5x1L motorolaj
-Tutela ZC75 2x1L váltóolaj
-Liqui Moly DOT4 - 0.5L fékolaj
-Elől Juratek tárcsa + Juratek betétek
-Hátul Brembo Max tárcsa + Mintex betétek
-Alco olajszűrő
-Alco levegőszűrő
-Bárdi saját márkás fékcsövek

Előző olajcsere: 147.346km
Jelenlegi olajcsere: 157.771km
Megtett út: 10.425km

Hátsó-első rendszámkeretet is cseréltem, fémre, a krómhatású műanyag hamar elpattant. Ali-Expresszről pedig rendeltem 4db alfás szelepsapkát, imbusz csavaros, lopásbiztos. :)

Költségek:
85-90k között, 46-50%-os kedvezményekkel.

A hátsó tárcsákkal először sikerült befürödni, nem az autóhoz valót kaptam, valahogy nem egyezett az osztókör. De jó fejek voltak és rossz szó nélkül cserélték a bárdiban.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2014-01-25

Olaj (Selénia WRPE), olajszűrő, levegőszűrő
Váltó olaj: Tutela Matrix
Fékfolyadék
2 kipufogó tartó gumi
2db csomagrögzítő
munkadíj