Hiányzott épp, mint üveges tótnak a hanyattesés, hogy megmakkanjon az önindító, de hát a jó öreg Bosch nem kérdezett, nem is tekert, szép csendben elhalálozott. Zé cserélte igen rugalmas munkavégzés keretében (este fél10kor diagnosztika, másnap alkatrész beszerzés és csere), köszönet és hála érte.
Az önindítómnak már elég csúf hangja volt az utóbbi időben így elérkezett a csere ideje. Jobb mint újkorában lehetett! :)
Gondoltam írok egy bejegyzést, ha már a 45/46 topic éppen megint élhetetlen...
Végre eljött a mai nap is, amikor ráuntam arra, hogy minimum 3x kell próbálkozzak a beröffentéssel. Jó esetben 3. indításra elindult, de volt amikor be kellet tolni a dögöt. Természetesen az önindító, amit napok óta emlegetek, volt a szar. Szerencsére jól felkészült arc vagyok, ezért volt itthon még a másikból:) Durván 1 óra alatt ki is lett cserélve, a csavarok se voltak beállva (a legutóbbi csere, decemberben történt, idejük se volt beállni:) Egyedül tömítőpasztát kellet venni, ami nem nagy tétel. Ez volt a kissebbik része a mai buherálásnak....
A második része, a két első lámpa. Kicsit fel akartam turbózni a pilácsokat, ezért beszereztem fényes fekete, hőálló festéket. A nem tükröző felületeket akartam a lámpában átfújni. Előkotortam a régi lámpáimat, amiket kibeleztem, majd kimaszkoltam a szükséges helyeken. Kicsit féltem, hogy ha leszedem a ragasztót, majd jön vele a tükrös felület. Hát igazam is lett. Némi anyázás és a hella mérnökeinek módszeres szidalmazása után, majdnem sírva, a festett cuccok felett, hirtelen az agyamba hasított a gondolat, hogy milenne, ha csak a lámpa elejében levő műanyag lenne fekete? Végül így lettek megcsinálva a lámpák. Úgyis szét kellet szedni, egyúttal cseréltem a törött magasságállítókat és kipucoltam mindent, majd következett a beállítás. Még kell egy kis finomhangolás, de már legalább látom, h merre megyek sötétben:D A lámpákkal lesz majd még dolgom, remélhetőleg a héten le lesz tudva az is. Kapnak egy halvány, szürke fóliát, elöl is és hátul is. Kiváncsi leszek az összhatásra, majd meglátjuk:D
Nos kész lett az önindító felújítás, így hát nem volt más hátra csak beszerelni..
Ez nem egy egyszerű feladat egy V6-on mert hátul van a leömlő alatt. Tehát kipuff le, leömlő le, kábelek le, stb, stb.
És még nem tudtam az önindítót mi fogja, hogy fogja..
Mindenesetre ha le kellett szedni a hátsó leömlő-katalizátor közötti csövet is, hát megvettem végre a flexibilis elemet is hozzá, és kollégám beleheggesztette a csőbe.
Nos eztán mondhatni rutinosan vettem le a kipuff. csövet, a hátsó váltótartó bakot és a leömlőt.
Aztán az önindító. 1 csavar, 2 csavar, a 3.? Hopp de "jó" helyen" van.. Hopp, nincs is benne csavar. Jah, hogy emiatt nem indult melegben? A jó q*ߤ÷׸¨°˘^!!!
Nem baj, már megszoktuk.. Azé lecseréljük.
Persze rájöttem mért nem volt benne az a hátsó csavar. Mert olyan szintű szopás berakni hogy olyat nem hordott hátán a Föld! :S
Mindegy, kész lett, jó lett. :)
Jah és ingyé volt a felújítás.. :D
Sajnos nem csak az akksi volt a ludas az előző körben...valszeg kevés töltést kapott, így néha alig akarta megforgatni a mocit...de lehet, hogy az önindító is hisztizett, mert gyakran jelentkezett a probléma úgy, hogy nem forgatta meg első körben, majd hirtelen forgatta a mocit...biztosra mentem, és kicseréltük a generátort, és az önindítót is...még nem tudom, hogy vége-e a megbízhatósági problémáknak, mert azóta nem használtam az autót..a héten kiderül..
Mindenesetre a sebességünk megvan, a megbízhatósággal még van egy kis problémánk..:))))