Blog >> lengőkar
Elkezdett búgni a jobbos kerékcsapágyam, igy kicsit pihentettem a GTV-t és offos munkábajárost használtam. De az offosról lejárt a müszaki és választanom kellett offos felújít és GTV pihen még 1 hónapot legalább vagy a GTV kap egy kerékcsapágyat és offost eladom. Na inkább a GTV-t csapágyaztattam meg(vajon miért?:))))) ). Mivel offost megvették e-bayen(azóta se jöttek érte és fizették ki) úgy döntöttem hogy az eddig elmaradt hosszbordásszíjfeszítőgörgőt is kicseréltetem. Meg is kezdték a cserét a félig haveri garázsban( haver öccse de pénzért melózik) és közel 4 óra alatt sikerült nekik. Össze volt rohadva egy csöppet a csapágy, meg minden amit bontani kellett, hiába 13 év az 13 év.
Mikor összerakták és minden penge a gyerek elkezdte vizsgálgatni a kereket, rázta forgatta és mondja hogy lengőkar csere lesz a következő mert mozog. Na hurrá:(((( Az el nem adott offos nem megkapott árát már elköltöttem és még kellene költeni.
De mivel a GTV mostmár melóbajáros lett újra, igy jövőhéten megejtjük azt is.
elől mind a 4 lengőkart cserélni kellett.......145.000HUF(kb.)
műszaki...15.000HUF
oldalindex....2.200HUF
munkadíj...15.000HUF
......így karácsonykor.....fasza.....
Cserélni kellett a lengőkarokat elöl...mindkettőt... hála a jó magyar utaknak :(
+futóműállítás
1 db jobb első lengőkar csere is volt, ma reggelre jött meg, szóval még egyszer mentem az Alfa Szabóhoz.
Szimpatikusak voltak, megfelelően dolgoztak, és a mostani kedvezménnyel (nincs munkadíj) nagyon barátiak az árak is.
Tegnapelőtt elhoztam a verdát a szervízből. Két első felső lengőkar és axiálrúd csere + futómű beállítás. Hát nem volt olcsó. A szerelő haloványan megjegyezte, hogy meg is halhattam volna, mert az egyik axiálrúd már nagyon szét volt menve. Még jó, hogy most tesztelgetem, mennyit bír a gép. Nem lett volna szép 180-nál elszállni az M3-on.
Nem bírták sokáig..
Garanciális volt ez is.
Az utóbbi időben egyre többször éreztem, hogy keményebb a kuplung pedál. Elgondolkoztam, hogy ki kéne cserélni a kuplungot, de a horribilis ára visszatartott tőle. Aztán amikor a Selenia rallyn egy 164-nek pont eltört a kuplung szerkezete, akkor határoztam el, hogy ha törik ha szakad meglesz a csere, mert nem akarok úgy járni.
Nemsoká megszületik a kisbabánk, és olyan érzésem volt, hogy biztos a legrosszabbkor adja fel majd a szerkezet a harcot és jobb a dolgok elébe menni.
A csere után szinte kirúgtam a tűzfalat olyan könnyű lett a pedál :) Tök jó lett. Sokkal élvezetesebb sebességet váltani, mint eddig :)
Tehát meglett a kuplungtárcsa+szerkezet cseréje és egyúttal a lendkerék cseréje is, mert ilyenkor azt is illik.
+ ha már úgyis le kell bontani a fél autót, úgy gondoltam, hogy megszűntetem a futómű nyöszörgést is. A legutóbb, csak felújítva volt a felső lengőkar. Most teljesen újak kerültek bele.
Felső lengők, kutyacsont hátsó tárcsa és betét. Első-hátsó fékcsövek cseréje megtörtént. Fékfolyadék, szervó olaj is cserélve.
Sajnos a stabrúd szilentet nem sikerült cserélni. Az majd a későbbi felvonásban.
Munkadíj 12 pénz.