Történt, hogy elkezdett valami halkan búgni/zúgni, érzésre jobb elölről, úgy 100 km/h környékén. Nem nagyon volt vele időm foglalkozni, továbbra is hajtottam, de a km-ekkel érezhetően romlott az állapot, egyre hangosabban és egyre alacsonyabb sebességnél is hallható volt.
Elvittem a helyi Bosch szervizbe, ott először a jobb oldali féltengely emelő csapágyra gyanakodtak, de aztán a j.e. kerékcsapágy lett a végső diagnózis.
Kaptam egy 80 ezer körüli ajánlatot alkatrész + munkadíjra. Kis fejvakarás után elfogadtam.
A vége aztán kicsit több lett, mert a felső lengőkart is elkefélték és abból is kellett egy új.
De legalább a diagnózis jó volt, most csendes az autó, tényleg a kerékcsapágy búgott.
Na szóval az van, hogy kellett 2 új hátsó kerékcsapágy, mert már búgott.
Ha már Csörinél volt az autó, kapott 2 új első alsó TRW lengőkart, egy vadonatúj stabilizátorrudat (nem pálcát, piha! Komplett rúd, az kell ide!), és ha már gágog, fogyasszon is alapon két első féktárcsát betétestül, hiszen miért is ne?
Fun fact: a stabrúd 2009-ben elvileg már volt cserélve, nem a gyári volt benne már. Ebből le lehet vonni a következtetést, miszerint a 156 7-8 évente igényel ilyen beavatkozást. Persze a futáshoz biztos semmi köze, meg ahhoz se, hogy egy ideje kishazánkban használják szegényt :)))
A lengőkarokban csúnyán koppant a gömbfej, időszerű volt már..
Mintha új autóm lenne, de tényleg. Minden nyeklésnyaklás eltűnt, marha jó!!!
Diagolás közben kiderült egy jó hír is, de erről majd egy új bejegyzésben... :)
Km. óra állás: 279.400
Az egész ott kezdődött, hogy a sebességgel arányos ütemes dobolást hallottam a futóműből. Féltengely csuklóra gyanakodtam, ezért megemeltem az elejét, de hiába pörgettem a kerekeket nem jött semmi hang... Megemeltem a hátulját is, na ott a jobb oldali kerékcsapágy meg is szólalt... Ha már meg volt emelve megrángattam a kereket is és az egyik közel 60cm hosszú kutyacsont szilentje ki volt szottyosodva.
Hétvégére vettem egy kerék agyat és két kutyacsontot. A kutyacsont tartó csavarja a gólyaláb aljába jól bele volt gyógyulva, de kis melegítéssel és WD40-nel kijött. A kerékagy viszont két darabban jött le a tengelycsonkról, a csapágy belső része csak flex segítségével adta meg magát...
A teljes összeszerelés viszont hétfőre maradt, mert a féktárcsák elég vállasak és cserére éretten vékonyak voltak. Kapott mart Brembo tárcsákat és puha betéteket hozzá. Másnap már vittem is futómű állításra (mert a kutyacsontok belső csavarjai, futómű állító csavarok...) a Megyeri úti puccos gumis szervizbe. Drágák, de legalább át szokták nézni az autót... Meg is kértem, hogy nézzék át az első futóművet is az állítás előtt, mert mintha onnan is jönne kopogás, de én nem találtam az okát.
Szakvélemény: kormányösszekötő axiálcsukló jobb oldalon nagyon lötyög, de a másik oldalon is cserélni kell. Direkt rákérdeztem a felső lengőkarokra is, de az szerintük rendben volt.
Szerdán vettem is két kormány összekötőt meg hozzá új gumi harmonikákat. Csütörtökön azokat is cseréltem (a jobb oldali tényleg lógott, a bal oldali viszont még pár tízezer km-t kibírt volna, de ha már megvolt, akkor beraktam ahelyett is az újat). Pénteken vittem vidáman vissza a Megyeri útra, ahol az életunt szerelő megrángatta a kerekeket és odahívott, hogy ezt ugyan be nem állítja, mert lóg mindkét oldalon a felső lengőkar vagy egy centit, a kerekek meg dőlnek befelé. Kissé elborult az agyam, hogy kedden ugyan, hogy nem vették ezt észre, de az életunt szerelő csak annyit mondott, hogy nem ő nézte meg kedden, biztos azért nem vette észre a kollégája, mert felemelve befeszült a futómű. Terpeszkedő túlsúlyos munkafelvevő meg csak annyit tudott mondani, hogy ő nem ért hozzá és láthatóan nem is nagyon érdekelte a dolog. Még egy "autószerelő"-nek mondott irodista benyögött egy hülyeséget, hogy kedden miért nem lehetett észrevenni, hogy lóg a felső lengőkar. Úgyhogy annyiban maradtunk, hogy nem értenek semmihez és otthagytam őket. Utoljára jártam náluk és senkinek sem ajánlom az Újpest stadion melletti szervizt...
Péntek délután még megvettem a teljes első futómű készletet és hamarosan cserélem az egészet, de utána futómű állításra már máshoz viszem.
Folyt. köv...
Megtörtént a bal első felső lengőkar, illetve a bal első kerékcsapágy cseréje. Ismét csend és nyugalom van.
Elvittem átnézetni a gépet. Történt ugyanis, hogy az ABS önálló életet kezdett élni. Ha kell ha nem működésbe lépett.
Rá lett kötve gépre, fékpad stb.
Az ABS elvileg azért játszik mert a jobb oldali kerékcsapágy elhalálozott.
Közben fény derült még pár dologra(hála a magyar utaknak)
-bal első felső és alsó lengőkar is csere....
Alkatrészek megrendelve Erhard 242 (Dark Side) nál.