Tagok >> Aikon >> 156 1.6 TS >> Blog
- Típus:156 1.6 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:fekete
Elég kopott volt már az első emblémám. A párom meglepett karácsonyra egy vacis újjal. Hát mit csinál a jó alfás karácsonykor? Az autót bütyköli. Nem kis furkálás, feszegetés árán sikerült lecserélni. A hátsó is sorra fog kerülni, már csak hónapok kérdése...... Az első képen a régi embléma maradéka a fúrás után. A másodikon az új embléma felszerelés előtt. A harmadikon pedig a pajzstalan Alfa.
Lőttem pár képet a december 20-án a gépről. Legalábbis ami kilátszott belőle a hó alól. A kiszabadítást a páromra bíztam, én inkább fényképeztem. :)
Sikeres műszaki vizsga gond nélkül. Ezt már szeretjük.... Kezdek ismét ráébredni, hogy ez az autó tényleg egy büdös k...va. Az elmúlt pár hétben nem kis pénzmagot költöttem el rá. A konkrétan műszakira való felkészítés ebből kb 10-12 ezer forint volt. Pedig nagyon aggódtam a futómű miatt. Szóval most harmónikus a kapcsolatunk...... :)
Megkaptuk a zöldkártyát egy évre és kicserélték 2 első helyzetjelzőt, készülve a jövőheti műszakira.
Mikor a motorgenerálból elhoztam az autót, mondta a szerelő, hogy túl sokat ne menjek vele, mert a lambda-szondát ki kell minél hamarabb cserélni. (Nem tartottak készleten olyan típust, meg kellett rendelni) Tán a rossz lamba-szonda miatt az olaj hamar felhígul. Na, ennek fele sem tréfa. Ha már ott volt a még szükséges javításokat is elvégezték rajta:
Lambda- szonda csere
Kézifékbovden csere mindkét oldalon
Ablaktörőlapátok cseréje
Végre összegyűlt annyi pénzmag, hogy elkezdhessem a motor felújítását. Főtengely felköszörülés, sok apró biszembaszom dolgok kicserélgetése, ami ilyenkor szokás, olajcsere, olajszűrő csere. Castrol 100 40-es olaj ment bele. Ezt majd a következő olajcserénél azért Seléniával akarom cserélni.
Képeket nem csináltam, mert mire mentem az autóért, a szerelő csak annyit mondott mosolyogva, h egy ideig nem szeretne twin spark feliratot látni..... :) Kicsit megszenvedtek a motorral, Opelhez vannak szokva.
14-én vittem el az autót a szerelőhöz és ma hoztam el.
Szerdán elvittem a verdát alvázashoz, most úgy sem használom nagyon. Kijavított a srác egy lyukat. Ehhez a vezetőoldal alatti lemezt 8 cm szélsesen felvágta és kicserélte. A műtét után mutatta, hogy milyen volt az alja... Brrrr, a hideg is kiráz tőle. Mellesleg teljes alvázvédelmet kapott. Rossz hírrel is szolgált. Sajnos a küszöböt mindkét oldalon cseréltetnem kell majd. Legalább nem kell gondolkoznom, h ogy mit projekteljek a verdán a motorfelújítás után..... :)
Várható volt, egy hónapot sem bírt a kókány megoldás. 500 km után visszatért a géppuska hang. Két út áll előttem: teljes motorgenerál vagy szívátültetés. Mivel engem is utolért a gazdasági válság van időm, hogy végiggondoljam a dolgokat, megvizsgáljak minden lehetőséget.
Bár a szervízes megmondta, hogy a gyógyulás esélye minimális, megpróbáltam. Kapott új hajtókarcsapágy szettet és minőségi olajat.
Sziveszter után jöttünk vissza Borsodból Oroszlányba. Egy nagyobb gázfröccs után érdekes hangot adott a motor. Mintha géppuskára kötötték volna a gázpedált és amint lenyomom elkezdi ontani a lövedékeket. Szóval irány kedvenc Bosch szervízembe, ahol azzal a jó hírrel fogattak szülinapom alkalmából, hogy haktókarcsapágyas a gép. :(