Blog >> lengőkar
Ma délelőtt Csöri kicserélte a hátsó-hátsó lengőkarokat és elöl a stabrudat is. Most már tényleg "úgy fekszik be a kanyarba (az autó), mint cica az ágyba", vagy hogy is mondta valamelyik nagytudású egy másik fórumon. :)
Négy rendes NGK gyertya is beugrott a motorba, amiben eddig FBosch volt. Teljes boldogság sajnos így sem lett belőle, sanszos, hogy gyújtótrafó is kell majd.
eljutottam Zé kollégához, aki volt olyan jó hozzám, és komplett első lengőkarozást, első betét+tárcsa cserét, és izzítógyertyacserét végzett Lián.
Az eredmény: végre nem nyekereg a futómű, stabil a haladás, és nem villog az izzítógyertya visszajelzője:)
Emellett a fékek is biztonságosabbak lettek.. egyszóval minden oké.
Még megtudtam, hogy más hibát nem talált. Alváz rendben, kipuff rendben, hátsó futómű és fékek rendben. A motornál volt valami olajfolyás, azt is elintézte, szóval minden kiváló:)
Ami maradt:
-üzemanyag szint jelző háttérvilágításának cseréje, mert nem ég
-plusz rájönni, hogy melyik izzó miatt ég a lámpavisszajelző, mert sehogy sem találtuk meg:)
örülök, hogy végre ez is megvan. Mindenki egészséges
Lassan úgy járok Csörihez, mint haza. Kaptunk két új felső lengőkart, hogy elöl is csend legyen. Gyári alkatrészek, szóval remélhetőleg tartósak is lesznek. Utána egy Balatonfőkajár túrán meg is hallgattuk, hogy nem halljuk. :)
Amúgy mintha kanyarodni is jobb lenne az új lengőkarokkal. Kíváncsi lennék, mennyi ebből a fizika, és mennyi a placebo hatás. Bár a lényeg mégis az, hogy érzésre szinte új autóban ültünk.
Apropó, vizsgáztak az új gumik is, bár egyelőre csak szárazon. Csendesek, mintha nyáriak lennének, és fognak, mint a zöld festék. Csak hó lenne már... Szuggeráljuk az időjárásjelentést, de Fehérvárra nem ígérik.
-hosszbordás-szíj: 5.500.- Bosch
-Jobb felső lengőkar: 13.000.-
-EGR szelep tisztítás
-légtömegmérő tisztítás
-merevítő fixálás
-turbónyomás szabályzó beállítása
-hibakódok törlése
+munkadíj: 25.000.-
Csütörtök este visszakaptam a kocsit. Ahhoz képest, hogy már szerda estére kész volt. Mindegy. Munkadíjat nem is kellett fizetni. 7.300 HUF-ot adtam érte. De ez is az alkatrész árak. Kézifékkötelek, fékcsövek (ezt nem használtuk fel, mert halasztottuk a hátsó féknyereg cseréjét)
Futómű nagyon király lett. Tetszik az Eibach. Jövő héten írok róla többet, addig tesztelgetem. Eddig az úttartás, vezetési élmény, ... stb, stb minden sokkal jobb az előzőtől. Mintha könnyebb lenne a kormányt is tekerni. Ha jól emlékszem 6 éve Merwede rugók kerültek bele. Ami nem tetszik (kezdek vele megbarátkozni), hogy magasabb az előző ültetésnél. De lehet nem is kéne ezen siránkoznom, mert az alsó toronymerevítőre vigyázni kéne. :-P
Felső lengők perselyezve. Nem kopog most semmi. Meglátjuk meddig bírja.
A felső toronymerevítő is bekerült. Második nekifutásra csak. Nem tudom mi volt az oka, hogy először nem ment fel. A bejelölve a nulla állás és merre feszíthető.
Hátsó dob elé rakattunk egy új bilincset, mert ott mindig kifújt és szét is csúszott időnként. Kipufogó hővédőlemez ismét alátétezve nagyobbal. :-) Folyamatosan kiszakad.
Bal első ABS kábel meggyógyítva.
Fotót hamarosan töltök fel. Elég koszos a kocsi ahhoz, hogy ne legyen fotogén. Elég dokker szag van belül is. :-)
Amit észrevettem, hogy fújja az olajat megint a szelepfedél tömítésnél. Fenébe is! Hátul keresztlengőkart kell cserélnem...na jó le kell kezelni az alját is, mert a napon megbarnult. :-/
Jöhet a szélvédőcsere! Utána a karosszéria fóliázás!
(azért azt leírnám, hogy a 2005-ös évjáratú 307-esünknek nincs kevesebb gondja. Csupa kopó alkatrész neki is: turbó már olajos, lengéscsillapító, kézifékkötél, kuplung, termosztát...szóval nem szarolasz)
166.892 km
Hosszabb ideje hallgattam már elölről az éktelen csattogást, mormogást - jóféle olasz "zenét". Mivel nem vagyok oda különösebben a digó muzsikáért, inkább - lehetőség lévén - cseréltettem a bal felső lengőkart ( hibátlan állapotú bontott gyári került be ) és a stabilizátor pálcákat ( kutyacsontokat ) - nem először. A héten cserélve lesz a jobb első rugó is... A szakmunkát Alfater végezte!
És elérkezett ez a nap is. Fájó szivvel, de otthagytam Pirit a mesternél :( Hiányozni fog az ültetés adta kinézet, de sajnos fontos kezdett lenni a kényelem is. Láttam a lengőkarokat is, van bennük azért anyag rendesen, simán lehetne használni önvédelmi célokra is :D Ha minden jól halad és nem lesz gubanc, vasárnap vissza is kapom 4 centivel magassabban és új lengőkarokkal :) Szoritsatok!!!
Tegnap este megérkezett Haro-tol a csomagocskám, aminek tartalma:
4 gyári rugó - 2003-as modelből, kevesett futottak (ugye Haro? :D )
1 aktívszenes pollenfilter
Sajnos az itteni utak állapota miatt döntöttem az ültetés megszüntetésén :( fájó szívvel, de feláldozom a dizájnt a kényelem oltárán :(
Várat magára még 2 alsó/első lengőkar vásárlása és indulhat is a művelet...
2011.07.15-én a két felső lengőkart ki kellett cserélni. Eléggé nyekergett már a szilent, de a lengőkarok is megérettek a cserére.
km.: 142.050
Tegnap kicseréltük a gyertyákat. ~85ekm körül járok és néha reggelente azt vettem észre, hogy mintha nem menne 1 henger... de csak 2-3 másodpercig, aztán minden rendben ment tovább. Gondoltam gyertya-dolog lesz, úgyhogy vettem egy szettet hozzá, Champion-t.
Mivel a féktárcsa is eléggé vállas volt már, és most sikerült szerintem elég jó áron hozzájutni, ezért cseréltem ezt is. Érezhetően jobb lett a fék! :-)
A bal első felső lengőkart is cseréltem. Bár ez is ráért volna még, csak egy kicsit "kottyant", de mivel most ez is tényleg olcsó volt, így bevállaltam.
Amit még cseréltem, az a hátsó ablaktörlő lapát. Félig már le volt szakadva a gumi, ezért cseréltem. Na ezért fájt a legjobban kiadni a pénzt, ugyanis az ár-érték arány elég rossz :-(...
Szóval a költségeim:
"Albaalkatrész"-től:
Gyertyaszett: 14.900
Bal első felső lengőkar: 11.900
Hátsó ablaktörlő lapát: 4.500 (na ez fájt!)
Szállítási költség: 2.000
TOTAL = 33.300Ft
"Fékcenter"-től:
Féktárcsa: 2 x 7.270
Fékbetét: 7.230
Szállítási költség: 2.000
TOTAL = 23.770Ft
ÖSSZESEN: 57.070Ft