Blog >> lengőkar

>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2014-06-02

Elvittem a szokásos futómű ellenőrzésre a kocsit a Zengő Gumi és Futóműszervizbe. Ilyenkor jól megrázzák mielőtt felteszik az állítópadra. Vizsgálat eredménye, az alsó lengőkar hátsó nagy szilentje mindkét oldalon be van szakadva. Minden más jó szerintük és ez felelős lehet a bizonytalan egyenesfutásért.
Erhadtól vett TRW lesz velük betetetve csütörtökön.

Update 2014.05.15.

Szilent csere és beállítás kész, eleje keményebb, egyenesfutás sokkal jobb. Nem koppan mélyebb csatorna fedélen. Nem is gondoltam, hogy ettől kopoghat.

Szilentek: TRW bal:JBU651 jobb:JBU650

>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2014-04-22

Olajcsere: Mobil 1 10w60.
Olajszűrő: Mann W75/3
Jobb első felső lengőkar csere.
Mindkét sabilizátor pálca csere.

Km óra állás: 138.126 km

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2014-03-16

Úgy kezdődött, hogy amikor felraktam a nyári kerekeket utána eléggé birkózni kellett a kormánnyal, így elvittem a gépet futóműbeallításra. Itt kiderült, hogy amit szeptemberben raktam be klokkerholm bal felső lengőkart annak széthullottak a szilentjei, nem bírt ki 10000km-t, főként ezért kellett birkózni vele. Még a két alsó lengőkart is cserélni kellett. Most a hétvégén kicseréltem őket, jövő héten újra nekileselkedünk a futómű beállításnak.

>> SzervizVKG231!!! (156+75) // Alfa 155 2.0 8V TS // 2014-02-28

3 évente csak összejön rajta egy kis ez-az...

Komplett fékfelújítás, legalábbis ami az anyagi lehetőségekből telt, tehát: fékbetét, féktárcsa, fékcső, felújítókészlet, kézifékkötél, satöbbi hátul, elöl új betét és szétszedés-zsírozás, ilyesmik.

Elöl mindkét lengőkar Birth-re cserélve, stabilizátorrudakkal együtt, azok is Birth-ek, és akkor ami a legfontosabb volt, a jobbos féltengelycsukló... Éss akkor ennyi most.

Nagyon úgy érződik, hogy egyben van, tök jó érzés! A fékek is egész korrektek és merek jobbos kanyarban gázt adni. Bár más még elment volna ezzel a féltengellyel vagy húszezret... De tízet úgy, hogy nem veszi észre :D

Az, hogy egy nap alatt kész lett, kisebbfajta csoda... Legalább két nap kellett volna hozzá, ha nem vagyok ott és nem segítek bontani párhuzamosan. Szóval király :D Meg az is, hogy 46% kedvezmény van a bárdinál... :D Meg az, hogy az egész napos szerelésért sikerült 10 ezret kérnie a szerelőmnek...

Cserébe megtankoltam, és ha kicsit kivakarodik az idő, elviszem megsétáltatni valami hegyvidékre :)

>> Szerviztipoatti // Alfa GT 1,9 Mjet 16V Distinctive // 2014-01-30

Gyönyörű GT-nk elég sokáig állt a korábbiakban elvégzett szépészeti beavatkozások miatt. Még nyáron, a lerakása előtti utolsó nagyobb úton megszólalt halkan a jobb hátsó kerékagycsapágy, mely az elmúlt egy hónap alatt ( mióta újra használjuk ) karakteres morgássá alakult. A "szokásos", felső lengőkar szilent-sound is hallhatóvá vált az utóbbi napok kemény mínuszaiban. EDDIG. SKF csapágy került a régi helyére, a lengőkarok pedig át lettek szilentezve. Mindez Zé. mester műhelyében került ( szokásos módon ) kivitelezésre.

Le fogom írni, nem szerénykedem: érzetre tényleg olyan, mintha újszerű lenne az autó. A legjobb állapotúak között van hazánkban - HIBÁTLAN és GYÖNYÖRŰ.

Ide kell írnom Zé. szavait: ha GT-t keresne magának, gondolkodás nélkül az enyémet venné meg. Ennél jobb vélemény szerintem nincs. UFF.

ELADÓ.

>> Szervizflyerz // Alfa 147 1.6 T. Spark Distinctive // 2014-01-20

Első-felső lengőkar szilentek cseréje, mert nyikorgott mint egy lovaskocsi :)

>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2013-12-18

A felső lengőkarok eddig bírták. :-/
A hűtővíz meg csak fogyogat. Szivárog a hűtő,kapott egy brand newt.
Lengőkar (Lemförder) 24k
Hűtő:26K
Support: 16K

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2013-12-24

Jobb oldalon is megadta magát a felső lengőkar, sajnos most nem sikerült Klokkerholmot beszerezni, viszont rendelés nélkül volt Birth, remélem azért ez is sokáig fogja húzni... Ezzel megszűnt a koporgás is meg a kora reggeli nyüszkölés is amit már egy jó ideje vadásztam. Valószínű, hogy a műszaki vizsgán való nyúzás megtette a hatását, és ezért lehetett most könnyen megtalálni a gömbfej lógását. Miután levettem akkor vettem észre, hogy az egyik szilent is már rendesen ki volt a lengőkarban...
Illetve most volt időm arra is, hogy levegyem a küszöb spoilereket, már akkor is csúnyán álltak mikor megvettem az autót. Ha minden jól megy akkor tavasszal felrakom rendesen :)

>> SzervizRuuk // Alfa 156 1.9 JTD 16V // 2013-11-04

Az első lengőkar csere után elvittem futómű állításra, ahol észrevettem (ÉN), hogy a hátsó torziós rúd hajlott. Elvittem Pistihez és egy 20 tonnás préssel vissza egyengette az acél darabot. Így már be lehetett állítani a futóművet. Kiderült, hogy kerékdölést nem lehet az autón állítani, de szerencsére még így is határértéken belül volt, illetve az is, hogy nem volt törve mert az összetartása a váznak 0,00 "eltérést" mutatott.

km: 184500
Munkadíj: 8000 Ft
Futómű beállítás: 5000 Ft

>> Szervizlakosg01 // Alfa 147 1.9 JTD 16V // 2013-10-28

Eléggé elmaradtam a történések dokumentálásával.
Összefoglalom mi történt azóta:

2013-03-07 Csöri kicserélte a vezérlést, a stabilizátor rudat, első felső lengőkarokat 145.000,-
pár héttel később elkezdett megint nyikorogni a technika, visszamentem Csörihez, kiderült, hogy az alsó lengőkarok. Kaptak olajszurit, azóta csendben vannak. Ezúton is köszönöm a megoldást.

2013-08-27. megadta magát a csomagtér teleszkóp, rendeltem kettőt 10.000,-
2013-10-26 olajcsere Fehérváron a Szakonyinál, olaj Selenia WRD, olajszűrő Knecht, légszűrő, pollenszűrő jobb minőségű utángyártott, a gázolajszűrő a gyári Ufi, ami volt is benne. Olaj 13.990,- többi cucc+munkadíj 13.000,-

A korábbi tulaj cseréltetett szélvédőt. Sajnos a fényezést több helyen felsértették a kivételkor, ami miatt elkezdett rozsdásodni több helyen a szévédő és a tető találkozásánál a tető. Ez lesz a következő projekt, amit megcsináltatok

km óra: 158.800