Blog >> lengőkar

>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2013-05-28

Az előzetes vizsgálaton megállapítást nyert, hogy az első alsó lengőkarokban a lengéscsillapító szilentje elszakadt, cserélni kell. Kuplung nem emel ki teljesen, ez az oka az autó bemozdulásának álló helyzetben, cserés. Bal hátsó hátsó lengőkar belső szilentje vsz még a futómű állításnál elszakadt, cserés. Hátsó gumi fékcsövek kissé repedezettek, cserés. Felső motortartó szilent szakadt, cserés.
Emellett persze a szokásos olaj és szűrők cseréje esedékes.

A lengőkar még a gyári volt, sőt minden futómű alkatrész eredeti, még talán a kuplung is a gyárban beszerelt cucc volt. Ez akár jót is jelenthetne, csak sajnos lassan elérkeznek az élettartamuk végére közel a 170000km-hez (lengéscsillapító pl.).

Előre kapott trw lengőkarokat, hátulra valami madaras márka, Erhardt szerint jó lesz.
Valeo kuplungszerkezet és Lpr kinyomócsapágy lett beszerelve. AP kuplung volt benne Fiat logóval és már megette a kenyere javát. A kinyomócsapágy berágta magát a szerkezet fémlapkáiba. Maga a csapágy sem volt jó, leszakadt róla a porvédő gumi és a hangja sem volt bíztató.

Ha már lent volt a váltó, szétszedettem. Kipucolták kívül-belül és eltömítették a házat, így végre nem szórja az olajat. Amúgy rendben van a váltó, még sokáig jó lesz. Egyébként a kuplungcsere nem egyszerű művelet. Le kellet szedni a bölcsőt, a kipufogót, a váltókart tartó lemezt és a kézifék kart is. Durva volt látni így szétszedve a kocsit.

Mivel lent volt a bölcső, kicseréltettem a stabilizátor szilenteket is. Ezek már a megvételkor is recsegtek a nagy melegben, de mivel bonyolult kicserélni, halogattam. Birth márkájút vettem (B340) a Bárdinál, de gyári szilent van benne. A rudat épp hogy megcsípte a régi szilent a szélén, szóval még jó.

A futómű sokkal csendesebb lett, tompábbak az utastérbe szűrődő zajok. Futómű állítás után végre középen áll a kormány :D
A kuplung bent fog és nagyon jól adagolható, még szokni kell.
A lengéscsillapító cseréjét egyelőre elhalasztottam, bár néha mintha kopogna a jobb első. Nem húzza már sokáig :(

166230km van az autóban. Valamikor nyáron megejtjük az olajcserét és esetleg a hosszbordás szíj feszítőjét és görgőjét is kicseréljük mert az is egyidős az autóval.
Rossz hír, hogy kevés olajat találtam a szelepfedél pereménél. 150ekm-nél volt cserélve a tömítés (utángyártott), egy gyárit bepróbálunk az olajcsere alkalmával és majd meglátjuk meddig bírja.

>> SzervizJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2013-04-02

Itt a tavasz ideje költeni a pénzt :-)

- kettőstömegű lendkerék (ez fájt a legjobban...)
- kuplungszett
- termosztát
- 2db felső lengőkar
- bal oldali kormányösszekötő gömbfej
- kuplungmunkahenger felújító készlet
- jobb-bal hátsó hosszkitámasztó szilent
- 1db hátsó lengőkar
- 1db féltengely gumiharang
- Eibach -30mm ültetőrugó

km: 197.500

>> EseményJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2013-03-26

Készülnek a kiegészítők tavaszra. Egyszer csak eljön, bár ahogy az időjárás kinéz nem sok esély van rá. :-)
Ültetőrugók lefestve, felni előkészítve a fényezésre.

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2013-03-06

Elvittem átnézetni a gépet. Történt ugyanis, hogy az ABS önálló életet kezdett élni. Ha kell ha nem működésbe lépett.
Rá lett kötve gépre, fékpad stb.
Az ABS elvileg azért játszik mert a jobb oldali kerékcsapágy elhalálozott.
Közben fény derült még pár dologra(hála a magyar utaknak)
-bal első felső és alsó lengőkar is csere....

Alkatrészek megrendelve Erhard 242 (Dark Side) nál.

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2012-12-05

Páros év decembere: vizsga. Igazából különösebb felkészülés nélkül simán átment a gép (persze a sötétebb hátsó ablakok miatt volt egy kis egyezkedés...). Vizsga előtt kicserélték a bal első lengőkart, mert az már amúgy is ramaty állapotban volt.
Az autó pillanatokon belül 21 éves lesz, minden jogi környezet szerint nagykorú, és most licencet kapott a felnőtt éleének első két évére. Hajrá!

>> SzervizCliotech // Alfa 156 sw 1.9JTD // 2012-11-09

Km óra állás: 165400

Az utolsó bejegyzés óta, nem volt semmi probléma:) Felkerültek a téligumik.....A legújabb szériás Kumho! 205/55 16". Még a gumis is megdicsérte (nem ott vettem), hogy milyen "puha" :) Amikor levették a kerekeket akkor derült fény arra, hogy a két féltengelynél a gumiharangok el vannak szakdva (külső oldali). Hál' Istennek, még időben felfedeztem. Gyors kerítettem egy hozzáértőt, mivel akihez szoktam hordani nem ért rá, az autó meg kell. A nyárigumikon vettem észre, hogy egy picit "rágja" a külső felét. Nem veszélyes, 10000 km alatt 1, 1,5 mm a félrekopás. Említettem az újdonsült szerelőnek és egyből meg is állapította, h lógnak a felső lengőkarok.....remek. Kicseréli a gumiharangokat és a két lengőkart is. Hiába, aki Alfát vesz számol ilyenekkel előre. De a "csajom" így ismét jó lesz :) Lengőkarok darabja 21000,-. Azért ez a kiadás most nem nagyon hiányzott..... De Alfa, Szerelem! Ciao!

Ui.: Tudom h el vagyok maradva fotókkal, nincs elfelejtve :)

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-09-13

A koppanás keresés során ki lett cserélve a két alsó lengőkar is. A gömbfejek miatt ráfért. TRW került bele.
Viszont sajnos még mindig maradt koppanás.
Zé szerint még a "toronygumi" jöhet szóba. Ezt lehet, hogy jövő héten még megnézzük.

A mai napon Zé. és Töki mesterek által lecseréltetett a két első felső lengőkar ( Delphi ), és az első stabilizátor pálcák.

A korábban megvásárolt komplett ABS is beépült a rossz régi helyére ( halleluja, működik - nincs üvöltve arcba világító piktogram a műszerfalon! ).

Futóműállítás a Norauto-nál. Ez utóbbi még korrigálásra szorul... :S

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-24

A felső lengőkarok szilentjeit zsírozták, nem kellett cserélni.

>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2012-08-23

Vásárlásnál, mikor átnézettem felhívták a figyelmemet,hogy van azért mit költeni a kicsikére. A felső lengőkarok,illetve a stabrúd szilentjei kivoltak. Érdekes,hogy az alsókat kicserélték akkor a felsőket miért nem?
Mivel kiderült,hogy hiába cseréltettem ki nyüszögni fognak és ráadásul nem is a legjobb minőségűt sikerült bevásárolni, kis segítséget kértem Ferkétől aki Zé.-hez irányított.

Zé. csinált nekem egy nyüszögésmentes autót.