Blog >> dugattyúgyűrű
A motor a cserélt olajbetöltő sapkán keresztül is már okádja magából az olajat. Egy esetleges drasztikus beavatkozás előtt még próbálkozunk "ezoterikus" megoldással, megkezdődik a csodavárás:
- Henger-dugattyúgyűrű tisztítás (Xado Maxi Flush Universal Cleaner)
- Olajrendszer tisztító (Xado Atomex Total Flush)
Hogy a várt csoda empirikusan is mérhetőlegyen, sor került előtte egy kompressziómérésre, az eredmények nem mutatnak komoly bajt: 11,5 - 12 - 11,8 - 11,8
Nehezen elviselhető mértékű a nyöszörgés előlről az első felső lengőkaroktól, ezek cserére kerültek:
- Első felső lengőkarok (J.F: gyári eredeti - 50704948; B.F: VEMA - VE.23955)
A kocsi körüli és a kocsiban az elmúlt időszakban tapasztalható benzinszag rejtélye is kiderült, elrepedt az üzemanyagszivattyú műanyag háza, cserére került
- Üzemanyagszivattyú (Continental, gyári - bontott)
Eddigieket tetézik elektomos hibajelenségek is (tolatóradar hol működik hol nem, stb.), amelyeket a csomagtartó kábelköteg újbóli szakadása okozott. Forrasztással javításra kerültek.
Kilóméteróra állás: 159211
Az autót januártól már alig használtam (került a házhoz decemberben egy kis 147-s), de innentől kezdve gyakorlatilag már nem használom, amíg a motor/olajvesztés problémáját nem rendezzük.






Ma hoztam el az Alfát az ötödik szervízéről, alap indok az olaj+szűrő csere volt, de a korábbi szelepszárszimering csere nem oldotta meg az olajfogyasztást, ezért dugattyúgyűrű cserével egybekötve lett végre hajta a kötelező szervíz. Valamint az első felső lengőkarok kopogtak, így azok is ki lettek cserélve.
A dugattyúk egy kis módosításon is átestek, még pedig kis olaj elvezető furatok formájában, remélhetőleg az új gyűrűk és az átalakítás mostmár megszünteti vagy legalább minimalizálja az olajfogyasztást :).
Gyűrűgarnitúra(gyári Alfa): 75240 Ft
Hengerfejtömítés: 18850 Ft
Tömítőpaszta: 4570 Ft
Lengőkar 2db: 45056 Ft
Selenia 6l: 18030 Ft
Olajszűrő: 1450 Ft
Levegőszűrő: 2840 Ft
Pollenszűrő: 3536 Ft
Klímatisztító: 3260 Ft
Az első stab. rudak még mindig kopognak, egyszer biztos sor kerül ezekre is :).