Blog >> olajcsere
Ma sikerült lecserélni az olajat 3600 km után. Castrol Edge Sport 10w60 ment bele. Meglátjuk, hogy teljesít. Volt is ma egy Szfvár oda-vissza, picit talán finomabb lett a hangja. Az olajszűrő nem tudom milyen márkájú.
Visszakerült a kartervédő is. Akarom mondani: "kartervéső". :) (by Ferko)
Ablaktörlő lapátot is vettem a múlt héten, sampinyon márkájút. Jól töröl, csak az ablaktörlő motor kicsit gyengusz.

A motor elkezdett nagyon melegedőssé válni, és egyszercsak a ventillátor sem kapcsolt be. Ugyanakkor az utasteret meg nem fűtötte. Összetett volt tehát a probléma, így szervízbe vittem.
Kiderült, hogy a múltkori fűtéscsap szerelés után valami titokzatos okból szétmállott a tömítés, elfolyt némi víz is, közben pedig kontakthibás lett egy relé-csatlakozó. Mindent orvosoltak.
ezen kívül megtörtént a rendes olajcsere, olajszűrő és légszűrő cserével.
Ma megejtettem az olajcserét, mert már régen esedékes lett volna! Kilométeróra állása: 189014 Km! Vettem a gépnek 6 lityi finom Selenia-t (12.902,-), de sajna nem kaptam 20K Alfa Romeo-sat, csak sima Selenia 20K-t! De sebaj, ez is megteszi! Majd a következő olajcserénél azt kap! Meg egy gyári olajszűrőt mellé (3.475,-)! Aztán hamár fel volt nyitva a motorháztető, feltöltöttem az ablakmosó tartályt téli folyadékkal (599,-)! Jó kis teccsós! :-)))


Végre minden összejött ahhoz, hogy az eresztő karteremet le tudjam cserélni. Amióta megvettem Alfonzt, csöpögött belőle az olaj, ezt az előző tulaja tudatta is velem. Csak idővel a csöpögés kicsit felgyorsult és eszeveszett tempóban folyt el az olaj.
Kihasználtam az alkalmat és egyből olajat is cseréltem. Sok tanakodás után végülis a Valvoline MaxLife-ra szavaztam, meglátom hogyan váik be.
A karter 25-be, az olaj 6.6-ba, a szűrő 1.6-ba, a munkadíj 12-be fájt. A munkálatok természetesen Pirinél végződtek el, szép passzívban megmondva :)
157.000 km
Az aktuális olajcsere ürügyén lecseréltettem minden folyékony cuccot az autóban:
motorolaj, váltóolaj, szervóolaj, fékolaj, hűtővíz.
Nameg persze a légszűrő, az olajszűrő és a pollenszűrő is kicserélésre került.
Megvolt a biztonsági olajcsere.
surci rokonom sikeresen lecserélte az olajat,a gázolajszűrőt,levegőszűrőt,olajszűrőt és a pollenszűrőt!km állás:106000km
2007.08.24-én megtörténet az első közös olajcserénk. Selenia 20K for AR-t kapott. Ki lett cserélve az olajszűrő és a levegőszűrő is. Az előző olajcsere 2006.12. hóban volt. Én januárban vettem az autót. 10.000 km után elérkezettnek láttam az időt az olajcseréhez.
94.000 km.
Ismét egy olajcsere, ezúttal sikerült belül maradnom a kitűzött 10 ezres intervallumon. Ezúttal Szamosiéknál jártam, cserélték a levegőszűrőt, a pollenszűrőt is.
A levegőszűrő iszonyat koszos volt, úgyhogy előfordulhatott, hogy a 20 ezres Szerviznél a Csiki-Begében ezt nem cserélték ki. :/
Kitisztították a légmennyiségmérőmet is, elég dzsuvás volt... :/
Egy délután a pályán elkezdett csúnyán szólni a szervó. Felhívtam Csöri mestert, első ráhallásra szivattyúcsere. Összehoztuk az időpontot, elvittem hozzá a kocsit, és otthagytam.Végül úgy néz ki elég volt az olajat kicserélni. Ha már szervízben volt, akkor már ki lett ütve a légzsákhiba is (ez már a 2. eset volt, hogy egyszer csak égve maradt a lámpa).
A költség tartalmazza az utiköltséget is.