Blog >> vezérlés
A 120.000 km-es kötelező szerviz Gerissimo és Alfater műhelyében végrehajtódott. Komplett vezérlés lett cserélve, melybe beletartozik a:
- vezérműszíj + feszítő és vezető görgő,
- hosszbordás szíj + feszítő és 2 db vezető görgő,
- vízpumpa,
- olaj (Selénia WR Diesel 5W40),
- olajszűrő,
- pollenszűrő,
- levegőszűrő,
- gázolajszűrő csere.
Ezeken kívül még pár apróság lett megoldva. A bal első ajtóból hiányzott egy gumibetét, pótolva. Ugyanennél az ajtónál az ablakemelők kapcsolóháza nem volt rendesen a helyén, orvosolva. Jobb első helyzetjelző kiégett, cserélve. Hátsó ablaktörlő valamiért ugrált (pedig nem tűnt kopottnak), cserélve lett. Valamint még a januárban András bácsitól vásárolt karbonozott tükörháromszögek is a helyükre kerültek.
Alfater és Gerissimo tökéletes munkát végeztek. Ajánlom őket mindenkinek!
Ma végre sikerült megejteni a vezérlés cserét + még pár dolog cseréjét Csörinél.
Cserélve lettek:
Vezérlés(szíj, görgő stb.)
Vezérlésmódosító
Hosszbordásszíj és feszítői, görgői
Olaj(Selenia 20K AR) + szűrő
Légszűrő
Köszi még egyszer Csöri. Egy élmény volt nézni ahogy szétkapod a kocsit. :-)
Remélem nem volt megterhelő a sok kérdés amit feltettem. :-D
Amikor megvettm első dolgom volt elhívnom a szerelő ismerőst megnézetni vele, megbeszéltünk egy időpontot mikor vittem volna ki hozzá elöző este sajnos megmacsakolta magát és a munkahenger eleresztett mindent(még szerencse hogy nem pestről hazafelé a pályán) de ennek ellenére végbement a komplett vezérlés és a szűrők cseréje.
Valami nagyon morgott, így hát megvetettem a kellékeket, a szíjakat, feszítőgörgőket, és a vízpumpát. Mint utóbb kiderőlt csak a vízpumpa adta meg magát. ma ki is lettek cserélve.
km állás: 175513
Nos átestünk egy vezérlés (vizpumpával) és termosztát cserén. (128.014km) Valamint lecseréltem a hőgombát is a LMM előtt. (Az újabbakon már egyben van de nállam még külön...) Hideg motornál 2500-3000 alatt hol ment hol csak rángatóztunk, bár inkább alig akartunk menni, most végre jónak tűnik. A szerelő mester Bandi volt, akarom mondani András bácsi :o) THX!
Elvittem Lorit minden alfák szakértőjéhez módosítót és vezérlést cserélni.
Remélem nem fog köhögni már ezután...
2008.06.23. Hétfő: Eljött a nagy nap, mikor is hosszas készülődés és az alkatrészek begyűjtése után begurultam alfabébimmel a szervíz udvarára, ahol már vártak minket. Ideje volt (85.800km) a vezérlés és vezérlés-módosító cseréjének és az ezek mellé társuló alkatrészekének (vízpumpa, hosszbordás-szett, 8 db gyertya, olaj-, levegő- és pollenszűrő), mert rémes dízeles hangunk volt már. Első "nagy" műtétje volt alfinak, aggódtam is érte, bár mindenki biztosított róla hogy ez egy rutinműtét. Kapott 5 liter friss 20K-s Selenia AlfaRomeo olajat is....minden ok, ismét szépen dorombol bébi, úgy mint szűzkorában.:))
Gyári alkatrészekkel, Csöri mester végezte a beavatkozást.
- vezérműszíj, ballansztszíj és a hozzájuk tartozó, vezető/feszítő görgők
- hosszbordás szíj
- vízpumpa
- hűtőfolyadék (Paraflu)
- olaj (Selénia 20K AR)
- olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő
- légzsák hiba kiütés
- lambdaszonda teszt
- fékfolyadék vizsgálat
- utiköltség