Blog >> vezérlés

>> SzervizSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-02-18

Megtörtént a vezérlés szett-görgők, vízpumpa cseréje!
Most 60ezerig nyugi van! :D

Majdnem pontosan 185.000kmnél!

Alkatrész : 28.000.-
Szerelés : 10.000 .-

>> SzervizStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2013-02-16

121000km-nél elvégezve :) Cserélve lett:
Selenia 20K for AR + olajszűrő + levegőszűrő + pollenszűrő 15300.-HUF
Vezérmű szett 26000.-HUF
Ékszíj 5100.-HUF
Ékszíjfeszítő 12300.-HUF
Ékszíjvezető 6250.-HUF
Vezérlésmódosító 41300.-HUF
Vízpumpa 11950.-HUF
Alsó motorvédő burkolat (alumínium) 41000.-HUF
(motorvédő szállítási díj Németországból) 13000.-HUF
Izzó cserék (2db Osram Nightbreaker Plus, 2db helyzetjelző,
2db rendszámtábla világítás, Középkonzol óracsoport
rizsszem izzóinak cseréje) 10000.-HUF

Munkadíj 40000.-HUF

Hát ennyi. 222200.-HUF nem kevés, egy 12 éves autó szervízelésére, de ez nem "csak egy 12 éves autó"! Ez az én Alfám, és már-már családtag :)
A vezérlésmódosító még az eredeti volt benne. Nem volt annyira vészes (valószínűleg már a gyárban a módosított verzió került bele), de bizonyos fordulatszám tartományban érezni lehetett, hogy nincs már meg a régi lendület.
A középső konzolban a vízhőmérséklet világítása a szervízbe indulás előtt kiégett (épp jókor), és ha már emiatt kibontották az egész középkonzolt, ezért mindhárom műszerben kicseréltettem az izzókat. Külön szerencse, hogy mire visszarakták a középkonzolt, pont akkor égett ki a klímatekerő világítása is, úgyhogy középkonzol újra ki, klímatekerő világítás is kicserélve...
Az alsó motorvédő burkolatot még tavaly sikerült leszakítanom egy kapubejárón való gondatlan áthajtással, ennek pótlására az alfisti.net -en találtam megfelelő alkalmatosságot. Igazán mutatós darab, jó lett volna, ha már a gyárban is ilyennel szerelték volna fel. Most ismét nyugodt lehetek egy darabig.
Következő projekt 2 év múlva: Kupplung, Kipuff...

Alkatrészek by Elaforg, a munkálatok most is -mint már 7. éve- Német Misi dunakeszi műhelyében folytak, és számomra még mindig ők a legjobbak! :)
Kösz fiúk!

>> Szervizkrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2012-06-24

157 080 Km:
Kilométerben még mehetett volna, viszont már 6. éves volt a vezérlés és mivel elég nagy galibát tud okozni ha szakad inkább kicseréltem. Cseréltem az összes görgőt, szíjat és a vízpumpát is, utóbbit fémlapátosra.

>> Szervizkiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2012-08-03

Csőrinél jártam pénteken amikor kicserélte nekem a vezérlésemet, igaz a kiegyenlítő szíjat és feszítőjét nem mert nem vittem de minden mást igen. Ami még hibádzik az a vez módosító és a vez.tengelyem, egyik fogprofilja el van kopva ami néminemű teljesítmény csökkenéshe vezet. De nagyon ideje volt és hangja volt. Pár km és kampeca..

>> Tuning és extraSeriff // Alfa 156 2.4 Mjet 20V // 2012-08-08

... a GTV nyári szettjét - ami amúgy sem a legelőnyösebb a kupénak - feltenném az SW-re. Nos, utólag mondom megérte kipróbálni, nekem kurv@'ra tetszik.

Több nehézség szólt közbe:
- olyan szintén húzta meg valaki a csavarokat, hogy A. beletört a gyári kerékkulcs a kezemben és B. a gumis is feladta, azóta nem ő a gumisom, mert a sarki gumis valami extra nyomású cuccal leszedte
- hiányzott egy központosító gyűrű
- a gumik (225/45) pont beleértek a felső lengőkarba --> 5mm-es pogácsát kellett szereznem
- 5x98-as lyukosztással bontóban, magánszemélyeknél (kereső hirdetés eredménytelensége alapján) nem létezik Magyarországon --> újat vettem.
- hosszabb csavarok kellettek.

Köszönöm Csongor barátomnak a segítséget, no meg a csavarokat :)

Ismétlem, ezúttal a hangulatfestő trágár szó nélkül: nekem nagyon tetszik. GTV-re vadászom majd valami szép 17/18"-os felnigarnitúrát, szerintem csak tavasszal, most beáll a garázsba pihenni amíg a kormossal nagy út előtt állunk, melyet remélem problémamentesen teljesít majd, vagy csak kevés gonddal :))

Volt még vezérlés csere kompletten mindennel, görgővel, vízpumpával, szűrők és egy finom kis 30plusz K listaárú termosztáttal. A gyári termosztát volt még benne. Most már szépen beáll az üzemhőmérsékletre. Most már bátrabban próbálgatom, hát... khmmm... izé, bátran mondhatom, hogy nincs szégyellni valója a GTV mellett, ami engem lepett meg a legjobban... Persze a stopper előtte szólna, de amit érzel, úgy is az számít. Vagy nem?

>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2012-08-03

Alkatrészek: 31.500
Felső lengőkar:26.000 (Később lesz cserélve)
Support:16ezer

Ferke tanácsára nem álltam neki otthon mókolni a vezérlés cserével, elvittem tehát Zé-hez az autót, hogy nézze is át, meg cseréljen ki néhány hidrotőkét, mert hidegen csattognak. Mivel szerencsére kicsit elcsúsztak a szereléssel, így az összerakásnál én is ott voltam. A görgők meg a szíj szemre elég jó állapotban voltak, a vízpumpa viszont nagyon megérett a cserére. Egyébként Ferke kicsit túlzott, nem is olyan vészes a vezérlés, a következőt kb 4-5 év múlva magam csinálom :)
Megnéztük FES-sel is a gépet, és az EGR már nem zár rendesen, meg a légtömegmérőre is ráfér a takarítás.

>> Szervizbizi // Alfa 166 2.4 MJTD Distinctive // 2012-03-05

Szíj, görgő, feszítő, vízpumpa csere Solton Bosch szervízben.
Km: 137000 (asszem, még megnézem)

>> SzervizBence // Alfa 147 1.6 TS 105 LE // 2012-02-20

Ki lett cserélve a komplett vezérlés, mivel már több, mint 72000 km volt az autóban, így ideje volt. Cserélve lett még a hosszbordás szíj is, nagyon el volt érve, repedezve.

vezérlésszett (szíj, feszítő és vezető görgő) : SKF
vízpumpa: Dolz
ékszíj: QF

>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2012-02-10

Újabb 10e km került a kocsiba, így esedékessé vált az olaj és szűrők cseréje, illetve ha már szerelőnél volt a kocsi, megejtettünk egy vezérlés cserét is.

Km: 110500