Kiderült, hogy miért szakadt el az ékszíjam. Megint szétesett az ékszíjtárcsa. Ez azért is nevetséges, mert kereken 3 évet bírt, ezalatt mindössze 10ezer km-t mentem az autóval. Tehát amikor 3 évvel ezelőtt cserélve lett, akkor vagy valami használt szar került bele, vagy egy hulladék, rossz minőségű új. A gyári 14 évet és 200ezer km-t bírt. De ezzel már nem tudok mit kezdeni, nyilván levonom a megfelelő konzekvenciát.
Szervizben töltött idő alatt még cserélve lett a tárcsán és az ékszíjon kívül egy kipufogó flexi, mert rezonált az egész bal hátulja. Futóműben egy felső lengőkar és egy hátsó stab. szilent is cserélve lett. A váltó kulisszát kellett még javítani, mert nagyon akadt. Valamint teljes vezérlés- és olajcsere is volt. Végül felkerültek a téli gumik.
A kopogószellem eltűnt, vagyis csörgőkígyóvá vált. Nehéz a szellemírtók élete, manapság könnyen mutálódnak ezek a lények...
Első futóműjavítás utáni utamról hazafelé kiálltunk egy pihenőbe Debrecentől úgy 100km-re. Hallottam valami fura zörgést...csak reméltem, hogy a parkolóban röcögő Ducatoból jön. De nem. Az Alfából jött. Amennyire fülre hallottam, jobb alulról. De hallatszott igazából balról is. nyugtáztam, hogy biztos a kipufogó hővédője. Pihi után téptünk haza 150-nel. Másnap vittem el a szerelőhöz, hogy ugyan keressük már meg azt a rezgő lemezt, mert idegesítő. Hát nem lemez rezgést hallottam, hanem a főtengely szíjtárcsa van meggyengülve.
A gumi ki van repedezve, egy helyen ki is szakadt már, és a motor rezonanciájának ütemében odaverődik a vezérműszíj borítás öntvényéhez. Tehát mozdul tisztességeset. Megrendeltem minden cuccot Erhardtól hozzá, akkor már komplett vezérléscserét csinálunk.
Ahogy elnéztem a hosszbordás szíj állapotát és a görgőket, ennyit bírnak. 80e km-t futottak, és vállasra koptak a görgők, szanaszét repedezett a hosszbordás szíj. Nem vagyok boldog, vannak autók, amik 140e-t tényleg úgy elmennek egy szíjszettel, hogy felé se kell nézni. Itt 80 fölött több, mint rizikós.