Blog >> vezérlés
Elérkezett a vezérlés csere ideje, nálam még nem volt cserélve eddig. (megbíztam az előző tulajban).
Meglepődve tapasztaltam ,hogy nagyon jó állapotban volt a szíj (Gates) illetve a vezető/feszítő görgők és a vízpumpa (gyári) is hibátlanok voltak.
Most kapott egy INA szettet + Graf vízpumpát...ezt ajánlották mert fémlapátos nem műanyag. Úgy tervezem ,hogy 90 ezer km-t hajtok bele az új szettbe:)
Kicseréltem a pollenszűrőt is ebben 30 ezer km volt látszik is rajta :)
Az előző tulaj 70e-nél cserélt vezérlést (mert megszólalt valamelyik görgő), viszont nem cserélte ki a vízpumpát. Ez nekem nem tetszett így. Jobb a békesség, úgyhogy kértem egy komplett cserét.
Ha már itt vagyunk, akkor kértem egy olajcserélt is. Bár ez elvileg 4e km-rel ezelőtt történt meg az előző tulajnál, de nem Selenia került bele. Jobb a lelkemnek, ha Seleniat tudok benne :)
Megcsináltattam a parkradart is, mert az első szenzoroknál szakadtak voltak a vezetékek.
Az eredeti, egygombos kulcsot az autó vásárlásakor elég ramaty állapotban kaptam meg. Teljesen szét volt esve, az öreg, mindenre jó cellux nevezetű csodafegyverrel volt összeeszkábálva, és az autó nyitása is elég nehézkesen működött vele.
Úgy döntöttem, ennek véget vetek!:)
Körbeszaglásztam a neten, és találtam több ajánlatot, ami távirányítós bicskakulcs készletekről szólt. Végül a "bicskakulcs.hu" ajánlata mellett döntöttem.
Ez egy háromgombos kulcsszett, fejegységgel.
Mivel eleve egy kicsit zavart, hogy a csomagtartót csak belső karral, vagy kulccsal lehet kinyitni, úgy döntöttem, hogy ha már három nyomógombos kulcsot veszek, és babrálok a kocsival, akkor minden legyen extra.:) Ezért vettem szintén az említett helyről egy mágneses csomagtartó-nyitó modult is.
Megérkezett az áru, s én alig vártam, hogy beépítsük.:)
Ez a tegnapi napon, jelentem, sikeresen meg is történt.:D
Megkértem egy remek autóvillamosságis ismerősömet, hogy segítsen a művelet végrehajtásában, mert egymagam teljesen elveszek a témában.
A csomagtartóba a hátsó ülőlapot kiszedve, szépen küszöb alatt elvezettük a mágneszár kábelét, magának a zárnak pedig egy gyönyörűen megbújó, már-már a célra kifejlesztett kis helyet találtunk a csomi nyitó kallantyú mellett, a kettős lemezelés között. Igaz jó játék volt olyan kis megbújt helyre beszerelni az eszközt, viszont teljesen megérte.:) Erről sajnos elfelejtettem képet csinálni....sorry.
Az új távirányító fejegységének szerelését a kormány mellett balra lent található biztosítéktáblánál kezdtük. Itt nagyon nem tudok szakmai mélységekbe belemenni...elnézést.:)
A lényeg: megkerestük az ajtókat nyitó, valamint, valamint az ajtókat záró meglévő vezérkábeleket, ezekre rákötöttük az új fejegységet, adtunk neki pozitívat meg testet az akksiból jövő kábelekről, majd a csomiból behúzott kábelt is csatlakoztattuk.
Az új fejegységnek remek helyet találtunk a biztosítéktábla mellett, ahova gyorskötözővel rögzítettük.
Csodálatosan működik, nagy az öröm és bódottá.:)
Alfa Amore!
Eléggé elmaradtam a történések dokumentálásával.
Összefoglalom mi történt azóta:
2013-03-07 Csöri kicserélte a vezérlést, a stabilizátor rudat, első felső lengőkarokat 145.000,-
pár héttel később elkezdett megint nyikorogni a technika, visszamentem Csörihez, kiderült, hogy az alsó lengőkarok. Kaptak olajszurit, azóta csendben vannak. Ezúton is köszönöm a megoldást.
2013-08-27. megadta magát a csomagtér teleszkóp, rendeltem kettőt 10.000,-
2013-10-26 olajcsere Fehérváron a Szakonyinál, olaj Selenia WRD, olajszűrő Knecht, légszűrő, pollenszűrő jobb minőségű utángyártott, a gázolajszűrő a gyári Ufi, ami volt is benne. Olaj 13.990,- többi cucc+munkadíj 13.000,-
A korábbi tulaj cseréltetett szélvédőt. Sajnos a fényezést több helyen felsértették a kivételkor, ami miatt elkezdett rozsdásodni több helyen a szévédő és a tető találkozásánál a tető. Ez lesz a következő projekt, amit megcsináltatok
km óra: 158.800
Úgy vettem az autót, hogy frissen volt cserélve a vezérlés. Aztán gyanús lett, hogy talán mégsem teljesen. Kiderült, nem teljesen... Aztán gyanús lett, hogy teljesen nem. Kiderült, hogy teljesen nem...
Azt nem értem, minek kellett ezt kamuzni? Mondjuk pl azért, hogy annyiért megvegyem, amennyiért megvettem... Tanulópénz... Utálom.
De most akkor minden cserélve, és innen akkor már biztos talajról tudunk továbblendülni.
Ja, cseréltettem olajat is, szűrőkkel, és pollenszűrőt is.
Újra Várpalotát vettük célba, ahol is Csöri ambulánsan műtéteket hajtott végre a Párducon.
Cserélve lett:
- Gázolajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- Motorolaj
- Olajszűrő
- Vezérműszíj + görgők
- Vízpumpa
- Hosszbordás szíj
Miután minden szerszám alkatrész bátorság stb... összegyűlt, neki is láttam a vezérlés cseréjének, fasza gyerek vagyok, mit számít ha elba..om, jöjjön aminek jönnie kell. Három különböző dokumentációból dolgoztam és csak egyszer akadtam meg, amikor a főtengely ill. vezérlés rögzítőt kellett feltennem, ugyanis az eredeti még le nem szedett vezérműszíjnál volt egy kis eltérés a vezérlésnél (1. kép).
Ha jelre tettem akkor rögzített a vezérlés és elment a főtengely, ha a főtengely rögzített akkor pedig elment a vezérlés :-)
Itt jött a találgatás, hogy megnyúlhatott-e ennyire a szíj, vagy eleve el lett .aszva az előző cserénél. Most sem tudom, de leszedve a régi szíj tök ugyanolyan hosszú volt mint az új :-( Úgy döntöttem hiszek a rögzítő készletnek annak ellenére, hogy Opel-hez, Saab-hoz való :-)
A főtengely rögzített állapotban a dugattyú pedig felső holtponton. Tehát elvileg minden .asza. Ellenőriztem egy hurkapálcikával az izzító gyertya felől, aminek egy kis darabja beleszakadt a hengerbe. F.sza mondom, most mit csináljak? Úgy hagytam.
Görgők, feszítők, vízpumpa csere. Az előd szerelő az idióta (vagy zseni?) berögzítőzte a blokk és a tömítés között pedig én úgy készültem, hogy gyorsan fogok VP-t cserélni mert nem volt kedvem leereszteni a vizet :-( El is folyt tetemes mennyiség. Francba.
Én nem tömítettem be.
Alsó felső rögzítés után a vezérlés szíjtárcsáját meglazítva új szíj felhelyezve, feszítő görgő beállítva, vezérlés szíjtárcsa rögzítve. Ezek után vezérmű rögzítő leszerelése, majd motor átforgatása (izzító gyertya kiszerelve) kétszer minden frankó.
Teljes összeszerelés ill. beindítás előtt álltam felette egy órácskát és a már álmomból felkeltve is kívülről fújt három nyelven megtanult leírást elevenítettem fel. Vajon mit .aszhattam el, mire nem figyeltem oda?
Biztos ami biztos a vezérlés csere és többször körbeforgatott motor után visszatettem a rögzítőket még 1X. Jó volt. Lehetett összerakni az egészet.
Beindult. Pöccre. Majd hideg veríték mert a köv. pillanatban elkezdett egyenetlenül járni. Majd miután elégett és eltávozott belőle a hurkapálca, tökéletesen járt. Azóta letekertem pár száz kilométert és semmi gond.
De. 10-től du. 5-ig csináltam, ebből a tényleges munka 2-3 óra volt, a többi pedig elmélkedés. Vissza gondolva nem nagy ügy :-)
Összeszítettem h mikor mi volt cserélve olajok terén. a helyzet a következő:
Motorolaj - Xado 10w60 4.6l - 100.895km-nél volt ->110.000km-nél kell
Fékolaj - Ate Super Blue DOT4 0.5l - 81.000km-nél volt ->110.000km-nél kell
Szervo olaj - Tutela GI/A 1.2l - 100.000km-nél volt ->140.000km-nél kell
Váltó olaj - Tutela ZC75 2l - 81.000km-nél volt ->140.000km-nél kell
Ma volt klímatöltés, mert nem volt olyan hatásos - 11 év alatt 300g maradt a rendszerbe, most már teljes mennyiség van benne 650g. :D jéghideg klíma.
Az olajokra elméletben ezek a szabályok lézetnek(vagy ekkor tennél jot az autónak):
motorolaj 10,000km vagy 1 év
váltó olaj 60,000km vagy 6 év
szervo olaj 40,000km vagy 4 év
félolaj 2 év -> növelt foráspontu fékolaj esetén 3év
klímatöltés 10 év
vezérlés 60,000km vagy 6 év
Jó társaságban, egy V6 GT mellett kapott új vezérlést a digó. Csöri keze munkája, Mohamed legyen vele.
Megcsináltattam a kötelező, vásárlás utáni nagy szervit (még kicsit többet is). A következőket kapta az autó:
-vezérműszíj (Dayco szett)
-hosszbordás szíj (Continental szett)
-vezető és feszítő görgők (Dayco szett)
-vízpumpa (Continental szett)
-olaj (Selenia Racing 10W60)
-olaj és levegőszűrő (Knecht)
-pollenszűrő
-vezérlésmódosító
-hengerfejek felújítása (sikoltatás, szelepek, hidrotőkék, szimreingek cseréje)
-új hengerfejtömítés, szívósortömítés, hengerfejcsavar garnitúra
-olajteknő kitisztíttatása
137.100km volt az autóban vásárláskor.
138.000-nél nagy szerviz.
Össz. költségem 271.000HuF
Eredmény: gyakorlatilag új motor, 7literes fogyasztás (vidéken, nem országút!), jobb teljesítmény. :)
Új gazda, ezért úgy gondoltam ezeket mindenképp érdemes megcsináltatni.