Blog >> vezérlés

Végre megtörtént a műtét és ezen részt is kipipálhatom

>> Eseményjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-06-23

Holnap után lesz 4. hónapja nálam az autó, de vezérlés még nem volt cserélve. Előző gazdi szerint 20k km-es, jobban ránézve lehet, hogy igaz is, de viszont valamelyik görgő csapágya már szép halkan, de szól. Vezérlésmódosító pedig néha-néha dízellé varázsolja a benzinesemet indításkor (az a jellegzetes meghalni készülő vez.mód hang :) ).
Amúgy is cseréltem volna, az a biztos, de így sűrgetővé vált, az alkatrészeket meg is rendeltem Erhardtól (szíj, görgők, vízpumpa, vezmód). Azt, hogy melyikből mit küld rábíztam, egyik márkához sem ragaszkodom, szart meg úgyse küld :)
Az új szelepfedél tömítés ott pislog a csomagtartóban, 8 db új Champion gyertya társaságában amik a vezérléssel együtt kerülnek cserére, majd amelyik nap ráérek.

>> SzervizBomi // Alfa 147 1,9 JTD 16V // 2014-06-18

Mivel nem tudjuk mikor voltak cserélve a szűrők és a vezérlés így ezeket sorban kicserélem, már meg is jött a csomag:)

Légszűrő ,hosszbordás szíj (Bosch) , vezérlés szett (Dayco), vízpumpa (Graf) , pollenszűrő , olajszűrő (Mahle) ,olajcsere Selenia Wr5W-40.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2014-05-12

Ismét eljött egy nagyobb szerviz ideje. Amik cserélve lettek:
- vezérlés (gyári került bele), kivétel a hosszbordás szíj és annak feszítője, mivel azok tavaly cserélve lettek.
- vízpumpa (gyári)
- termosztát (Wahler)
- vízhűtő (Nissens)
- fékbetét előre (Textar)
- hűtőfolyadék (3 liter Praflu Up)
- olaj (5 liter Selénia Racing)
- olajszűrő (gyári)
- légszűrő (gyári)
- pollenszűrő
- 1 pár ablaktörlő (gyári)
- 1 db csavartakaró műanyag patent szerű izé a jobb1 előtti műanyag fedélbe
- 28 db gyári patent a 4 ajtókárpithoz, mindkét oldali (ezeket majd magam kicserélgetem)

A munkálatokat ismét a Csörgő Autószerviz végezte.

Km: 141472

>> SzervizViktor85 // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark // 2014-04-18

Vezérműszíj szett
Balanszszíj szett
Vízpumpa
Hosszbordás szíj

97400 km

>> SzervizBazsi // Alfa GT 1.9 JTDm // 2014-03-20

Nagyszervíz km óra állás: 158.000 km
-Vezérműszíj garnitúra + Vízpumpa csere
- Termosztát csere
- EGR csere
- Légtömegmérő csere
- Kábel ktg. javítás
- Kormányszervó hűtőcső csere
- Befecskendező csatlakozó csere
- Kipufogó harisnyacső csere
- Fagyálló
- Szervóolaj
+ Halesz kormánya :)

Külön köszönet Horváth Lacinak és Rohodi Misinek!!

>> SzervizLacUS // Alfa 156 SW // 2014-02-14

Tegnapi napon minden szépen jól indult. A munkahelyemen csak egy utcával lejjebb tudtam parkolni, ahol tűntek el autók, így egy szabad 10 percben amikor láttam hogy megürült egy hely az épület előtt gondoltam átállok. Beindítottam és kb 300m megtétele után fékeztem a parkolóhely előtt és meghallottam a "zajt". Mintha valaki kalapáccsal próbálná verni a hengerek ritmusát a szelepdeklin. Leállítottam és elég idegesen mentem vissza dolgozni. Természetes jeleztem örök szerelőtársamnak és barátomnak Hadadának hogy valami nem teljesen jó... 9re mire végeztem jött és beindítottuk a kocsit, kuplung lendkerék egyben, nem csapágyas, olajnyomás van, de a hang amellett hogy veszi a fordulatot, nem füstöl megvan. A szíjborítást hátrahúzva a vezérműszíj nem tűnt olyan feszesnek mint amikor cseréltük. Gyors tanakodás, döntés. Húzzuk el Paulovics Tibiékhez és majd holnap Pubival kiegészülve megnézzük mi a helyzet. Az egész nem lett volna érdekes annyira,ha nem terveztük volna a szokásos havi kisvárdi rokonlátogatással egybekötött egy hetes pihit. No jött az öcsém Vitya hozott vonószemet, mert az bizony nekem nem volt. Elhúztuk és közben hazáig mindenki kattogott., hogy mi is lehet. Eljött a reggel Pubival beindítottuk és azt mondta fülre olyan mint az a JTD amit pár napja szerelt amint átugrott a vezérlés. Hát nosza rajta lebontottuk és láss csodát egy 10 éves mackóalsó gumijának feszességével egyezett a vezérműszíj feszessége. Több mint 2000km ment a kocsi vezérlés csere óta. Na mindegy is, gyorsan helyére raktunk mindent és Pubi megfeszítettük, beindítottunk és láss csodát a hang megszűnt. Hurrá hurrá. Na de mi is volt a gond. Mint kiderült mi Hadadával a feszítőt a rajta lévő jelig feszítettük meg ahogy azt elvileg kell, gyakorlatban viszont kicsit túl kell feszíteni és onnan áll majd be ideális feszességre. Nekünk is beállt,de úgy néz ki ez a pár ezer km kellett hogy kilazítsa magát. Szóval megúsztam egy nagy szervizt és azóta gyorsan megjárattam Kisvárdáig a járművet. Itt a pályán elérte óra szerint a kerek 180000Km-t.

>> SzervizGábor79 // Alfa 159 1,9 SW, 150LE, Automata // 2014-01-26

2008ban volt legutobb cserelve, igy most valt idoszeruve. A cserenel minden siman ment, a regi szijnak igazabol kutya baja sem volt
Km 149500

>> SzervizBomi // Alfa 156 1,9 JTD // 2014-01-17

Elérkezett a vezérlés csere ideje, nálam még nem volt cserélve eddig. (megbíztam az előző tulajban).
Meglepődve tapasztaltam ,hogy nagyon jó állapotban volt a szíj (Gates) illetve a vezető/feszítő görgők és a vízpumpa (gyári) is hibátlanok voltak.
Most kapott egy INA szettet + Graf vízpumpát...ezt ajánlották mert fémlapátos nem műanyag. Úgy tervezem ,hogy 90 ezer km-t hajtok bele az új szettbe:)
Kicseréltem a pollenszűrőt is ebben 30 ezer km volt látszik is rajta :)

>> SzervizAttie // Alfa 159 2.4 JTDM Ti automata // 2013-12-18

Az előző tulaj 70e-nél cserélt vezérlést (mert megszólalt valamelyik görgő), viszont nem cserélte ki a vízpumpát. Ez nekem nem tetszett így. Jobb a békesség, úgyhogy kértem egy komplett cserét.
Ha már itt vagyunk, akkor kértem egy olajcserélt is. Bár ez elvileg 4e km-rel ezelőtt történt meg az előző tulajnál, de nem Selenia került bele. Jobb a lelkemnek, ha Seleniat tudok benne :)
Megcsináltattam a parkradart is, mert az első szenzoroknál szakadtak voltak a vezetékek.