Mutasd

>> Esemény2020-10-05

2020.október... Műszaki vizsga ideje....Kideült, a futomű kissé lóg... lengéscsillapítók elől, kerékagycsapágyak elől, hátul, komplett bölcső hátul, féltengely gumiharang, és néhány apróság.... Köszönet a Római Gumi embereinek, megcsinálták, beállították..
Jótt a lakatolás. bal oldalon, az ülés rögzítés alatt elkezdett fogyni az anyag... Ülések ki, kárpit ki....és mehet a "foltozás"... szépen meghegesztve, lekezelve... Friss olaj, mégiscsak 360.000km van benne, szép kerek szám... ha már olaj, olajszűrő csere, akkor minden egyéb szűrő is... és egy klíma bomba, csak a kellemes citrus illata miatt.
Most, hogy megvan minden, szépen meg is lett a friss vizsga....Elérte a 18 éves kort...360.000km-t.... ezért úgy éreztem, elég nagy és tapasztalt már,hogy nélkülem folytassa útját, és kerestem neki egy lelkes új gazdát... Maci lekerült a tetőről, és néztem a hátsó lámpáit, amint elkanyarodik és eltűnik a szemem elől... Sok kellemes km-t az új gazdival...

 
>> Szerviz2019-09-30

320.000km ...eljött a vezérlés csere ideje. Időpontot kértem a Szatmári szervizbe , Óbudára.
Árajánlat megérkezett, bruttó árak... Kb Bárdi lista árakhoz hasonló.... Az árajánlat végén szerepel, Alfa Amore tagoknak 20% kedvezmény.... A weblapon is az szerepel, Alfa Amore tagoknak kedvezmény....
Hát ez a helyszínen már csak...az idei Alfa City jegy felmutatásával vehető igénybe, egyébként nem, mivel az nem tag, aki nem volt ott.... Ez egy elég érdekes hozzá állás, de hát ő tudja...neki biztos megéri ez a marketing. Amikor rákérdeztem, azt mondta...szerinte ez egyértelmű, azért nincs kiírva....mert attól hogy valaki ide regisztrál, és jelen van, attól még nem tagja ennek a közösségnek, és nem jár neki a kedvezmény....
Köszönöm szépen, ezt a fajta hogy is mondjam.....Alfa szellemet.....

Hossz bordás szíj csere ( ugyan kicsit rongyos volt a széle, 6000km óta így jártam vele) mert tudtam.mitol szakadt le 1 "ok" az 5pk szijrol.... A szerelő lelkesen felhívott, hogy cseréljük ki...mire kiderült a feszítő is "lóg és az új szíj lemászik , ezért cserélni kell....potom 59.000forint az alkatrész .
Roppant boldog vagyok...
Összegezve a számla
Vezérlés szett (gyári) Contitech 35.000 ( áfa mentesen)
Bárdi Contitech 32.000 áfával együtt.
Vízpumpa (gyári) 17.000.- ( áfa mentesen)
Bárdi Magneti Marelli 10.000 áfával együtt.
Fagyálló 3.000.- ( 3 liter...)
Ékszíj feszítő 59.000.- ( áfa mentesen)
Bárdi skf 42.000.- áfával együtt
Hossz bordás szíj 9.500.- ( áfa mentesen)
Bárdi 4.200.- áfával együtt....
Munkadíj 32.000.- áfa mentesen (ez korrekt lenne, ha az előző tételekkel nem számolok)
Fizettem összesen 155.500.- forintot,
amiből 32.000 a munkadíj,
Ha én veszem : bruttó 90.000.- az alkatrész ( nettó 70.000.-).a jelenlegi nettó 123.500.- helyett!!!!!

Nem hogy kedvezményt nem kaptam, hanem.dragabban kaptam az alkatrészt, mint a bolti ára... és még 27% extra felárat is fizettem...

>> Szerviz2017-10-29

Kuplung csúszással kezdődött. Furcsa érzés, amikor 8000Km van a teljesen új kuplungba, és elkezd csúszni. A szerelő szerint a váltó olaj belecsurgott "valahogy" a kuplungba. Mint kiderült, a nyeles tengely szimmering a hibás... A nyeles tengelyen rozsa nyomok, a szimmering alatti részen. ott szépen átszivárgott az olaj a kuplungba, és ez az olaj tette a dolgát...
Ez egy használt, bontott váltó volt. 1 éve került beszerelésre az autóba, de most jött elő a hiba... Eddig ahány helyen érdeklődtem, mindenütt eltérő válaszokat, okokat sorakoztattak fel. Volt,aki a szerelőt hibáztatta, volt aki szerint ez Pech....
A lényeg, hogy most kell egy új kuplung szett, kettős tömegű lendkerék, és egy új váltó... ami nem esik most jól, mivel pont egy éve ugyan ezt végigjátszottam...
.Most indul a vadászat...

 
>> Esemény2017-05-29

A Napokban történt felhőszakadás, ami miatt fél Budapest víz alá került, sajnos az én autómat sem kímélte... A belvárosban, a Margit körúton, a budai hegyek lábánál sajnos utolért a víz... És tényleg a víz az úr... Belefulladt az én szeretett kis autóm a kb 50 cm mély vízbe... Légszűrőház megtelt... Olaj felvizesedett... Kipufogó rendszer megtelt sárral... Jelenleg az olajcsere, szűrők cseréje, és a komplett kipufogó rendszer átmosása, hátsó dob csere, és flexibilis cső csere után a külsőségek megvannak... Most jön a motor tisztítás, a görgők, gömbcsuklók, csapágyak cseréje, zsírozása... és a beltér rendbetétele...

Eddig 100.000.- De ez még csak a kezdet...

Friss hírek... Sajnos, a féltengely gumiharang kissé elhasználódott, így kimosta az összes zsírt a víz, cserébe viszont telement iszappal, sárral, apró kavicsokkal, Sajos cserés lett... hajtóvadászat indul, 2 új féltengely után...

 
>> Szerviz2017-04-09

Tegnap reggel indítás után jött a meglepetés. Az autó nem megy. 2000 fordulatszám fölé nem lehet vinni. A végsebesség 30km/óra, 2es fokozatban. A hiba feltárása folyamatban.
Eddig cseréltem vákuum szelepet, Map szenzort.Most a légtömeg mérő következik. A diag ezeket dobta fel hibának...
Km óra állás: 253455km

Update: most már egészen biztos,hogy a légtömeg mérő a hibás. Lehúztam a csatit, és megszűnt a hiba jelenség.
Most indul a vadászat egy új levegő szűrő ház, és egy légtömeg mérő után.... Sajnos a szétszedésnél a ház megsérült.

Update 2.0: Sikeresen kicseréltem a légtömeg mérőt, egy új "Gyári" Bosch-ra. A hiba megszűnt, az autó visszanyerte az erejét, és az új diagnosztika már nem dobja be hibára.

 
>> Egyéb2017-02-05

Szmog riadó - Kontra környezetvédelmi besorolás...
Amikor autó keresésbe kezdtem, sok helyen eltérő adatokat találtam az autóról... Nem néztem utána, hisz úgy voltam vele, hogy lényegtelen. Az a tudat volt bennem, hogy a 156 SW 2.4JTD EuroIII besorolású. Azonban idén a szmogriadó alkalmával szembesültem csak a ténnyel, hogy a forgalmiba a V.9 résznél 4-es bejegyzés szerepel... Elkezdtem utána járni, és kiderült, hogy 1997-óta az Alfa 156 2.4 Jtd autói MIND EUROIII környezetvédelmi besorolás szerint kellene hogy szerepeljenek.
Első utam egy okmányiroda, ahol azt mondták, irány a műszaki vizsga állomás. Megpróbáltam felvenni a kapcsolatot Pesten a Mozaik Utcai vizsgaközponttal, de sikertelenül... végtelenül bunkók voltak, így felkerestem a Vas Gereben Utcai vizsgaállomást. Ott sokkal segítőkészségesebbek voltak. Azt mondták,hogy kell egy igazolás az importőrtől, amiben igazolják, hogy a gépkocsi megfelel az EuroIII szabványnak. Felkerestem az importőrt (Fiat Group Automobiles Central and Eastern Europe Kft. e-mail címük: customercare.HU@fcagroup.com) és kértem a segítségüket. Miután lefotóztam, és elküldtem nekik a kocsi adatlapját (plakett, alvázszámmal, motorszámmal) a forgalmi engedély másolatát, azt a választ kaptam,hogy az autó megfelel az EuroIII szerinti szabványnak, azonban ha erről hivatalos igazolást szeretnék, úgy küldjem el a postacímemet, és 10.000.-+áfa összeget, és küldik a hivatalos igazolást.
Ezzel a levéllel, a forgalmimmal, és minden egyéb papírral bementem a Vas Gereben Utca Vizsgaközpontba... Időpont nélkül... Péntek délután 2 órakor. Kisebb huzavona, és magyarázkodás után 3 órakor kézhez kaptam a papírt, miszerint a forgalmi engedélybe téves bejegyzés történt, és megkaptam a bűvös V.9-és rubrikába a 8-as számot... Ez 1.770.- forintba került, Természetesen, mivel cserélni kell ilyenkor a törzskönyvet,és a forgalmi engedélyt, érdemes mindkettővel elmenni az okmányirodába, és az igazolással INGYEN kicserélték a forgalmit, valamint postán küldik majd az új törzskönyvet,
Kicsit macerás, türelmet igényel, de érdemes szembe menni az árral.
Ha kérdésetek van, szóljatok, segítek, ha tudok.
Sok sikert mindenkinek, aki hasonló folyamatra szánja el magát.