A gumiszettet majdnem kereken egy évvel ezelőtt cseréltettem le Szekszárdon, Béda Lacival. Mivel a gyári homológ Corsa-knál ökölszabály szerint egy szett az egy szezon, így már előre kalkuláltam azzal, hogy a gumikkal kezdeni kell majd valamit.
A múlt héten mentem egy kört Komló-Orfű-Pécs felé és végig éreztem, hogy sokkal jobban megindul a hátulja, mint kéne neki. Miután hazaértem, konstatáltam, hogy a hátsók már a kopásjelzőnél vannak (1-2. kép). Meglepetésemre, azonban az elsőkön majdnem 4 mm minta volt még (3. kép).
Így most pont kapóra jöttek a tavaly kb. élettartamuk felénél ledobott, 4 mm mintával bíró hátsók. Lacival összecsörögtünk délután és egy óra múlva már ott voltam nála. Most is precíz, aprólékos munkát végzett. A kerékagyakat lesikálta és az előző centrírsúly ragasztóját is lepolírozta a felnikről. A kerekek 25 gramm súlyt kértek, ami elég jó.
Ez így ki kell hogy bírja augusztus végéig. Akkor kap egy új szett Corsa-t. Szeptember elején indulunk a Dolomitokba, oda már teljes fegyverzettel indulunk ;)







Ma végre sor került a nyári felnik/gumik felszerelésére.
Már nagyon vártam ezt a pillanatot, mert a régi téligumik nagyon búgtak, így kíváncsi voltam, hogy az új gumival marad -e vmi a hangból, és esetleg kiderül, hogy kerékcsapágyas az autó, de szerencsére nem csak külsőre nagy a változás, de az autó teljesen megfiatalodott, végre tényleg szuper lett a vezetési élmény! 😊
Ismét volt segítségem, a fiúk is alig várták már a cserét, és szinte csak instrukciókat kellett adnom, a melót ők csinálták. Talán legközelebb már egyedül is menni fog nekik. Ja, és a legkisebb is segített, aki épp ma 1 éve (pont Anyák-napján) lett családtag 🥰
Újak a gumik, a felnikupakok és gyönyörűek a felújított felnik, nagyon szép lett az autó.
(a képeken még magas az autó, de egy pár kör után visszaült a rendes magasságra, teljesen jó lesz így, nem fogom leültetni)



Defekt a bal hátsó gumiban. Sikerült szögbe menni és sajnos későn vettem észre, így a gumi kuka lett, nem javítható. Párban csere 225/40-18 Michelin Cross Climate 2 gumira. Az új kerekeket előre rakattam fel, az elsőket pedig hátra. Az egyik felni sérült volt, így ezt görgőzni kellett.
A szerelést a Római-Gumi Kft. végezte.
Momo Reds K2 és gumik, szerelés
Ideje volt egy szett új nyári guminak, Hankook Ventus s1 evo2 lett a választott a Ti felnikre. Ezzel egyúttal a felniket bevitettem az Otto Fuchs felnigyárba, hogy teljesen megújuljanak. Valamint rendeltem gyári felniközepeket is. Igen, én is látom, még egy szett kerékcsavarra is szükség lesz. :)
Hankook Ventus s1 evo2 235/40 R19 204000 Ft
Felni felújítás 40000 Ft
Felniközép 11500 Ft
Gumiszerelések (le/fel) 26000 Ft
Km: 171886


November közepén aktuálissá vált a téli kerekek felkerülése és a gumi szőnyegek behelyezése.
A szőnyegekért nagy köszönet Piritunak, remélem finom volt a sör :D
Continental TS860 került fel a gyári felnikkel az autóra. Ezt kaptam hozzá, erre a szezonra még jók lesznek. Centrír + szerelés 7500 Ft
A hátsó rendszámtábla világítást kicseréltem ledesre. 3 ezer pár Ft volt, de végre eltűntek a csúnya halogének. Fényereje nem annyira brutális, mint a képen, de a színhőmérsékletet jól visszaadja. Aliról jött, meglátjuk mennyit bír.
KM: 214075






Bár még 20 fok feletti hőmérsékletek vannak, a héten viszem műszaki vizsgára és a gyári kerekeken szeretném azt abszolválni. Így átcseréltettem a kerék garnitúrát a télire. Hátha lassacskán lehűl az idő :)
A nyári kerekek szokás szerint betárolásra kerültek a gumisnál.

Petinél jártunk ismét egy -két mütyürért és ha már ott voltunk körbenéztünk a felnik között. Egy jó ki 18"-osra esett a választás. Használható gumikkal. Klassz nagyon! :)




Ez egy rövid téli kerekes szezon volt. November legvégén mentek fel a téliek és már le is kerültek. Mit lehet tenni, nem fogom nyári körülmények között a télieket nyúzni, nem is teljesítenének olyan jól, meg túlzott igénybevételnek lenne kitéve ilyen relatíve melegben, így az élettartama is jelentősen rövidülne.
Így ma már át is rakattam a nyári kerekeket. Még 5-5,5 mm minta van rajtuk, kevesebbre emlékeztem, de így legalább biztos, hogy ebben a szezonban már nem kell új nyári abroncsokat vennem. A költség magában foglalja a centrírozást, a szerelést és a téli kerekek betárolását.
Képek: kicsit esett az eső, de azért látszik a lényeg


Sokáig kitartott a jó idő ezen az őszön, de most már tényleg beköszönt a tél, ezért eljött az ideje, hogy felrakassam a télieket. Amúgy is nagyon vártam, hogy láthassam, hogy hogy mutatnak a felújított gyári felnik a kocsin. A gumis gyorsan felrakta a 2 pár gumit a felnikre, hátra mentek azok, amik már futottak egy fél szezont, előre meg az újak.
A nyári kerekeket szokás szerint a gumisnál betároltattam. Mindenestől 19 ezret fizettem.
Még tavasz elején vettem 4 db gyári felni kupakot, hogy a megszépített felnik összképét ne rontsa el a viseltes kupak. Ezek 12 ezerbe kerültek
A végeredmény tetszik. Sötétebb lett a felni, mint amilyen az eredeti elképzelésem volt. Egy kicsit morcosabb karaktere lesz így az autónak.


