Reggel jöttem fel BP-re, nagyon szar idő volt, zuhogott a hó és még az M6-on is állt a latyak. A menetstabilizátor visszajelzője többet világított, mint nem. Miután beértem BP-re, hallottam, meg éreztem is, hogy 50 környékén valami ütemesen kopog. Mivel a sebességgel arányos volt, így egyből sejtettem, hogy a gumival lesz a gond. Amikor először megálltam, nem láttam az abroncsokon semmit.
Továbbindultam, de nem múlt el a dolog. A második megállónál pont úgy állt a jobb első kerék, hogy láttam, a futófelületben egy csavar feje van, alatt alátéttel. Mintha nem is véletlen lenne. Kihúzni nem tudtam, szóval nem csak a bordák közé nyomódott be. Vakartam a fejem, hogy mi legyen, de vasárnap gumist találni, kb. esélytelen lett volna.
Volt még egy 20 km-es kitérőm hazáig, így az M7-es felé indultam. Nem nagyon erőltettem, csak 110-120-al. Érd magasságában hallottam egy koppanást, mint ha egy kő lett volna. Aztán beugrott, hogy vagy akár egy, a futófelületből kihulló csavar is koppanhatott a kerékdobon. Elengedtem a kormányt, de elsőre nem tűnt fel semmi. Fél perc múlva megint elengedtem: húz jobbra, mint az állat. "Oh, hogy az a telibevert k.rva élet...."
Vészvillogó, gyors lehúzódás a leállósávban. Már megállásnál hallottam, hogy nagyon surrog a gumi. Nem is ért meglepetésként, hogy teljesen lapos volt, mikor kiszálltam megnézni. Vakargattam a fejem, hogy mi legyen? Autómentő? Vasárnap Paksra letrélerezni a kocsit biztos olcsó mulatság lesz. Mondjuk a pótkerék ott van a csomagtartóban. De elég rövidke az a kerékkulcs, aztán a csavarok meg eléggé be szoktak állni. Meg vajon van a pótkerékben nyomás egyáltalán?
Anélkül nem derülhetett ki, hogy meg nem próbálom. 130-al száguldoztak mellettem a kocsik, eléggé feszélyezve éreztem magam, mert régen marha sok videót néztem arról, hogy a leállósávban állóba belecsattan a figyelmetlen autós. Úgyhogy egyik szemem mindig a forgalmon tartottam, hogy ha kell, időben át tudjak ugrani a szalagkorlát másik oldalára.
A csavarokat meglepő módon, egy kis kerékkulcson ugrálással sikerült meglazítani. Mind az 5-öt. Felemeltem utána a kocsit, örültem, hogy legalább ez a része megvolt. Jöhetett a pótkerék. Amióta megvolt a kocsi, a pótkerék lapos volt, de októberben eszembe jutott azt is felfújni. Na, most ugrik a majom a vízbe. Vajon lesz még benne nyomás? Felraktam, ráhúztam a kerékcsavarokat, majd elkezdtem ereszteni. Kihúztam a kocsi alól a krokit, és lám, a kerékben megvolt a nyomás. Marha boldog voltam.
Persze, azt azért nem lehetne mondani, hogy így minden tökéletes lett. A téli gumijaim ugyanis a 17-es sokküllős felniken vannak, a pótkerekem viszont egy 18-as turbina felni, az eredeti gyári, nyári gumival (VTT-n majdnem eladtam Lexlutor cartárs-nak, most nagyon örülök, hogy mégsem tettem (tőle meg ezúton is elnézést kérek még egyszer :D )). Szóval vakartam egy kicsit a fejem, mert ha ezzel megcsúszok, az csúnya dolgokat tud produkálni. Na meg a kerékátmérő is nagyobb... Úgyhogy csak ilyen 100 körül csorogtam haza a pályán. De végülis mindent el tudtam intézni, amit aznapra terveztem.
Holnap áll a kocsi, aztán kedden gumis...



A tavasz eljöttével, surranócsere alkalmával, gumis barátunk egy elég jó üzlettel állt elő, 4db DOT2016 év végi majdhogynem zsírúj Michelin Primacy3 215/50R17 95W gumit kínált elég előnyös áron.
Centiírozás, felrakás.
Az új lengőkarokkal és ezekkel a remek gumikkal teljesen olyan, mintha gokart lenne, mégegyszer köszönet Tuningmannek és Robinak! :)
Végre fent vannak a szép TI görgők, jól néznek ki a lyuggatott tárcsákkal.
(Elnézést a koszos felniért, csak elég csúnya volt az idő)

Eljött a várva várt nap! Több hónapos munkám eredménye végre beérett. Egy Apollónál dolgozó mérnök barátomon keresztül beszerzési áron sikerült 4 db Vredestein Ultrac Vorti 235/45R18-as gumit venni (egyéb indexek még: XL 98Y), ami felkerülhetett, mint korona a másfél hónapja érkezett NIU Y felnikre. A gumisnál stílusos fekete centrír súlyokat kapott, hogy ne virítson a fényes fémszínű súly a fekete felnin.
A gyári 17-eshez képest a kerék külső síkja 1,5 cm-el került kintebb, de még épp a sarvédőívek alatt van, viszont baromi jól néz ki, hogy szélesebb. A kisebb ET miatti egyéb hátrányokból semmit nem érzek. A kormány ugyanúgy reagál, mint eddig. És sem teljesítményben, sem kényelemben nem érzek változást. Semmi olyasmit nem tapasztaltam, ami valami problémára utalna.
A gumis felhívta a figyelmem, hogy amíg frissen van felhelyezve a gumi, előfordulhat, hogy ha kövér gázt adok, akkor elfordulhat a felni a betapadó gumiban és megeshet, hogy emiatt nagyobb sebességnél rázni fog. Ha ilyesmit tapasztalok, vigyem vissza és ingyen újracentrírozzák.
Gumik: 149752 Ft
Felni felgumizása, centrír és téli kerekek betárolása: 12450 Ft






Sajnos a GoodYear és Firestone merevített oldalfalú gumijaimból az egyik belső felén szálszakadás, a másik tengelyen egy lemezcsavar okozta szakadás miatt idő előtt cserélnem kellett. A GT tali előtt 3 nappal jól jött! Gyorsan rendeltem az interneten egy szett KUMHO ECSTA gumit. Tök jól működik a rendszer Magyarországon, hiába rendelsz egy szett gumit, időpontot nem kapsz hozzá, hogy fel is szereltesd. Sajnos mindenütt "Már csak a jövő hétre tudnám elvállalni" szöveggel ráztak le, míg találtam egy helyet, ahol épp nem érkezett meg az időpontra a kliens, pár perc várakozást követően telefonon jelezte, hogy késni fog, mire a guis meg, hogy akkor már ne is jöjjön és beálltam, s megtörtént a csere, némi plusz Ktg. ellenében, azonnal :D


Kb 14.000 km-t mentek a nyáriak. (az előző szezonban 13.500 km-t futottak, összesen így 27.500 van bennük)
294200
Ez a nyár rettenetesen sz.r volt minden szempontból - az autófelújítás (vö: kész nincs, de le van vizsgáztatva) sem kivétel, most kell belehúznom...
A RONAL-okból kettő már esztétikailag kihívásokkal küzdött, az egyiknek a vegytisztítás nem tett jót (denszesztől foltos lett) , a másik le lett padkázva. Ezek hátul voltak eredetileg, végül úgy oldottam meg, hogy a hibátlan elsők hátra kerültek , elöl fennmaradt a vazsfelni téli gumival
sajnos ez nem volt jó húzás biztonságtechnikailag, részben ennek is köszönhető a júliusi kis "garambol"-om :-p
Így az elsőket el tudtam vinni lefújatni, majd vissza már újszerű (DUNLOP SportBluResponse) és főleg váltóméretű (195/50 R15) gumik mentek rá a felnikkel együtt kapott, de mind széltében, mind átmérőben túlméretes (205/50) , öregek/elhasználtak helyett.
a JE pereme elkopott a kerékbéléstől és a kilóméteróra is csal...na , ha működne!!! :-p - egyébként volt időszak jó műszerrel és ezzel a kerékkel, 100 km méréshez 103 km tényleges út tartozott
Így végre október első hetében :-p felkerültek előre is a nyári kerekek, sokkal komfortosabb lett, pedig 1 cm-rel keskenyebb csak.
Miután a klíma-projektet a kompresszor felől indítva elakadtam (majd később beszámolok róla) úgy döntöttem, a másik végéről kezdem: felújítom a klímaboxot és akkor egyrészt végre befejezhető az utastér, másrészt a motortérből folytatható a klímaszerelés is...Mivel a radiátorból és a szellőzőmotorból a mostanival együtt lesz 1-1 csere-/donordarab, az evaporátor (utastéri elpárologtató) volt a szűk keresztmetszet, elvittem hát nyomáspróbára.... Tegnap kaptam vissza, a klímások szerint jó viselte a "nyomatást" - kapott két dugót egyelőre - így felcsillant végre némi reménysugár, talán jövőre lehet már klímánk...
Felkerültek a nyári gumik. A választás ezúttal a GoodYear EAGLE F1 Asymmetric 2 -re esett 215/45 R17 méretben. Hogy a hordozójuk is méltó legyen, az ősszel egy vW Golfról visszavásárolt Speedline GTA felnire kerültek fel a gumik teljesen új kerékcsavarokkal, kerékőrrel és emblémákkal.



Kapott négy új Continental WinterContact 185/65 R15-ös gumit lemezfelniken.
Sajnos az első kettőt sikerült elfékezni egy vezetéstechnikai tréningen, úgyhogy azokat kicseréltettem, mert nagyobb tempónál ráztak, a sok autópályázás mellett nem volt más opció. :(
A nyáriba kb. 13.500km ment május óta.
271000
A gumis szerint a téli gumi maximum egy telet bírna, a felni pedig nem igazán tetszik feltéve, így elkezdtem felniket és téli gumikat keresgélni. Ma megtaláltam a tökéletes párosítást :)
Update 10.22: Marad a felni (bár nagyon nem tetszik, mégiscsak téli), így csak téli gumit keresek rá.
Sikerült beszereznem egy szett 15"-os alufelnit (tojástartósat), így felkerülhettek a nyári abroncsok. Dunlop BlueRepsonse 185/65-ös gumikat választottam végül sok-sok olvasgatás után.
Csak pár kilométert mentem velük, így még nincs tapasztalatom a gumikkal kapcsolatban.
257500 km