Tagok >> Csilla83 >> 159 SW 1.9 JTDm 16V Progression >> Blog
- Típus:159 SW 1.9 JTDm 16V Progression
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:fekete
Amíg a kaput zártam, millióegy szúnyog repült be a két első lehúzott ablakon. Hogy minél hamarabb kimenjenek, minden ablakot lehúztam indulás után. 2 perc múlva húznám fel, mind felment rendesen, kivéve a bal hátsó. Kerregett, kattogott. Gondoltam, szép lesz így a bevásárlás.. szerencsére sikerült elektronikusan felhúzni. Amikor hazaértünk, állok be a garázsba, leesett az üveg.. kézzel is mozgatható volt! Én így sehova nem megyek. Apa megvette az új ablakemelőt a Bárdiban, délután ki is cserélte.
A rángatás jelentősen csökkent, de meg nem szűnt egészen addig, amíg az EGR-t ki nem iktatta egy kedves hozzáértő.
Pénteken lementünk volna a mamáékhoz pár napra, de miután egy rövidebb táv alatt 2-esben, 3-asban és 4-esben is elkezdett rángatni az autó finom gyorsításnál, inkább visszafordultunk. Apa még aznap megvette az üzemanyagszűrőt (utoljára 180 ezernél volt cserélve), ma ki is cserélte.
Km: 235.615
6 napja 90 km autópálya után elkezdett rángatni. 3-asban rángatott, 4-esben kerregett is. Szinte azonnal leállítottam. Mivel volt már olyan, hogy 3-asban rángatott, és akkor újraindítással megoldódott a helyzet, próbáltam újraindítani. A motor járt, de gázadásra lefulladt. Másfél éves gyerekkel a hátsó ülésen, 35 fokban.. szerencsére apa épp aznap kezdte meg a szabiját, és onnan csak negyed órányira lakunk, így pikkpakk ott volt értünk. Annyira nem éreztem magam sem erősnek, sem bátornak, hogy életemben először vontatott autót vezessek, így minket hazahozott és egy közelben lakó barátjának a segítségével hozták haza alfit. Azonnal hívta a szerelőt, aki először azt mondta, még aznap este kijön megnézni. Végül másnap sem jött, és harmadnap apa egy másik barátjával elvontatta alfit a szerelőhöz. Vizsgálgatta. Végül hazajöttek alfi nélkül. Becsúszott egy hétvége alfi nélkül.. pedig szombaton egy lanciás talira mentünk volna vele (a lancia még fényezőnél). Ma hívta apát a szerelő, hogy alfi kész van. EGR szeleppel volt a gond. Kicserélte. Ha addigra meggyógyulunk és nem jön közbe egyéb, szombaton újra alfival megyünk a mamáékhoz, és az utca végén az alfás talira is benézünk..
Még március 13-án sikerült olyan bénán kiállni a garázsból, hogy a kocsi bal elejét nekihúztam a garázskapunak. Kifejezetten szar nap volt. Életem első olyan autós sérülése, ami az én hibám volt. Az idegesség meg a sietség nem jó párosítás. Mindegy is. Május közepén apa karosszériás ismerőse egy 5-ösért kikalapálta, június 19-23. között pedig a fényezőnél szerezte vissza az eredeti feketeségét. Itt javítva lettek a sárvédő íven keletkezett foltok és a küszöbök is. Lemosva kaptam vissza egy 50-esért alfit. Apa itthon később visszatette rá a 18-as felniket.
Visszakerültek a nyári kerekek az autóra.
Km-óra állása: 232.632 km
Téli gumik visszakerültek az autóra.. guminyomás is ellenőrizve.
Km: 230.670
Az éves látogatás megejtve a Fiat Szabónál.